Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 379)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
V sobotu dne 19. 10. 2024 dojde k odstávce některých součástí informačního systému. Nedostupná bude zejména práce se soubory v modulech závěrečných prací. Svoje požadavky, prosím, odložte na pozdější dobu.
Sebepojetí žáků z dětských domovů v třídním kolektivu na druhém stupni základní školy.
Název práce v češtině: Sebepojetí žáků z dětských domovů v třídním kolektivu na druhém stupni základní školy.
Název v anglickém jazyce: Self-concept of pupils from children's homes in a classroom collective at the second level of primary school.
Klíčová slova: děti|sebepojetí|dětský domov|třídní kolektiv|postavení v kolektivu
Klíčová slova anglicky: children|self-concept|children's home|class collective|position in the collective
Akademický rok vypsání: 2023/2024
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra pedagogiky (21-KPED)
Vedoucí / školitel: doc. PhDr. Jaroslav Koťa
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 17.01.2024
Datum zadání: 18.01.2024
Schválení administrátorem: bylo schváleno
Datum potvrzení stud. oddělením: 29.01.2024
Datum a čas obhajoby: 11.06.2024 08:30
Datum odevzdání elektronické podoby:09.05.2024
Datum proběhlé obhajoby: 11.06.2024
Odevzdaná/finalizovaná: odevzdaná studentem a finalizovaná
Oponenti: Mgr. Veronika Klapálková, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Tato bakalářská práce je rozdělena na část teoretickou a na část empiricky praktickou.
Hlavním cílem teoretické části práce je charakterizovat a popsat proměnné, jenž mají vliv na sebepojetí dětí z dětských domovů ve školním kolektivu..
Praktická část je zaměřena na výzkum zjišťující, jak osoby vychované dětskými domovy vnímaly své postavení na druhém stupni ZŠ a zároveň jakým způsobem se vyvíjí sebepojetí osob vychovaných dětskými domovy v třídním kolektivu od druhého stupně ZŠ po terciární stupeň vzdělávání.
Dílčím cílem práce je pak zjistit, jakým způsobem vychovatelé a vychovatelky v dětských domovech připravují děti na socializaci ve školním prostředí.
Seznam odborné literatury
LANGMEIER, Josef a MATĚJČEK, Zdeněk. Psychická deprivace v dětství. Praha: Karolinum, 2011. ISBN 978-80-246-1983-5.
OBEREIGNERŮ, Radko. Sebepojetí dětí a adolescentů. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2017. ISBN 978-80-244-5201-2.
ČAPEK, Robert. Třídní klima a školní klima. Pedagogika (Grada). Praha: Grada, 2010. ISBN 978-80-247-2742-4.
JEDLIČKA, Richard. Psychický vývoj dítěte a výchova: jak porozumět socializačním obtížím. Psyché (Grada). Praha: Grada, 2017. ISBN 978-80-271-0096-5.
TYRLÍK, Mojmír; MACEK, Petr a ŠIRŮČEK, Jan (ed.). Sebepojetí a identita v adolescenci: sociální a kulturní kontext. Brno: Masarykova univerzita, 2010. ISBN 978-80-210-5107-2.
TAXOVÁ, Jiřina. Pedagogicko-psychologické zvláštnosti dospívání. Knižnice psychologické literatury. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1987.
HELUS, Zdeněk. Sociální psychologie pro pedagogy. 2., přepracované a doplněné vydání. Pedagogika (Grada). Praha: Grada, 2015. ISBN 978-80-247-4674-6.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK