V sobotu dne 19. 10. 2024 dojde k odstávce některých součástí informačního systému. Nedostupná bude zejména práce se soubory v modulech závěrečných prací. Svoje požadavky, prosím, odložte na pozdější dobu. |
Sebepojetí žáků z dětských domovů v třídním kolektivu na druhém stupni základní školy.
Název práce v češtině: | Sebepojetí žáků z dětských domovů v třídním kolektivu na druhém stupni základní školy. |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Self-concept of pupils from children's homes in a classroom collective at the second level of primary school. |
Klíčová slova: | děti|sebepojetí|dětský domov|třídní kolektiv|postavení v kolektivu |
Klíčová slova anglicky: | children|self-concept|children's home|class collective|position in the collective |
Akademický rok vypsání: | 2023/2024 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra pedagogiky (21-KPED) |
Vedoucí / školitel: | doc. PhDr. Jaroslav Koťa |
Řešitel: | skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
Datum přihlášení: | 17.01.2024 |
Datum zadání: | 18.01.2024 |
Schválení administrátorem: | bylo schváleno |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 29.01.2024 |
Datum a čas obhajoby: | 11.06.2024 08:30 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 09.05.2024 |
Datum proběhlé obhajoby: | 11.06.2024 |
Odevzdaná/finalizovaná: | odevzdaná studentem a finalizovaná |
Oponenti: | Mgr. Veronika Klapálková, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
Tato bakalářská práce je rozdělena na část teoretickou a na část empiricky praktickou. Hlavním cílem teoretické části práce je charakterizovat a popsat proměnné, jenž mají vliv na sebepojetí dětí z dětských domovů ve školním kolektivu.. Praktická část je zaměřena na výzkum zjišťující, jak osoby vychované dětskými domovy vnímaly své postavení na druhém stupni ZŠ a zároveň jakým způsobem se vyvíjí sebepojetí osob vychovaných dětskými domovy v třídním kolektivu od druhého stupně ZŠ po terciární stupeň vzdělávání. Dílčím cílem práce je pak zjistit, jakým způsobem vychovatelé a vychovatelky v dětských domovech připravují děti na socializaci ve školním prostředí. |
Seznam odborné literatury |
LANGMEIER, Josef a MATĚJČEK, Zdeněk. Psychická deprivace v dětství. Praha: Karolinum, 2011. ISBN 978-80-246-1983-5. OBEREIGNERŮ, Radko. Sebepojetí dětí a adolescentů. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2017. ISBN 978-80-244-5201-2. ČAPEK, Robert. Třídní klima a školní klima. Pedagogika (Grada). Praha: Grada, 2010. ISBN 978-80-247-2742-4. JEDLIČKA, Richard. Psychický vývoj dítěte a výchova: jak porozumět socializačním obtížím. Psyché (Grada). Praha: Grada, 2017. ISBN 978-80-271-0096-5. TYRLÍK, Mojmír; MACEK, Petr a ŠIRŮČEK, Jan (ed.). Sebepojetí a identita v adolescenci: sociální a kulturní kontext. Brno: Masarykova univerzita, 2010. ISBN 978-80-210-5107-2. TAXOVÁ, Jiřina. Pedagogicko-psychologické zvláštnosti dospívání. Knižnice psychologické literatury. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1987. HELUS, Zdeněk. Sociální psychologie pro pedagogy. 2., přepracované a doplněné vydání. Pedagogika (Grada). Praha: Grada, 2015. ISBN 978-80-247-4674-6. |