Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 390)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Konformita versus nonkonformita v období normalizace - pohledy na výchovu a vzdělávání
Název práce v češtině: Konformita versus nonkonformita v období normalizace - pohledy na výchovu a vzdělávání
Název v anglickém jazyce: Conformity versus non-conformity in the period of normalisation and its consequences in the education
Klíčová slova: konformita|nonkonformní v komunismu|vzdělávání v komunismu|experimenty v konformitě|masová kultura
Klíčová slova anglicky: conformity|nonconformity in communism|education in communism|experiments in conformity|mass culture
Akademický rok vypsání: 2023/2024
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra pedagogiky (21-KPED)
Vedoucí / školitel: prof. PhDr. Tomáš Kasper, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 11.01.2024
Datum zadání: 11.01.2024
Schválení administrátorem: bylo schváleno
Datum potvrzení stud. oddělením: 12.01.2024
Datum a čas obhajoby: 10.06.2024 08:30
Datum odevzdání elektronické podoby:07.05.2024
Datum proběhlé obhajoby: 10.06.2024
Odevzdaná/finalizovaná: odevzdaná studentem a finalizovaná
Oponenti: doc. PhDr. Martin Strouhal, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Práce se zaměřuje na problematiku konformity/nonkonformity v postojích a pohledech vybraných jedinců na otázky výchovy a vzdělávání v době normalizace v 80. let. 20. století. Sleduje zasahování politických událostí do života jedinců ve školské oblasti a v jejich pohledech na význam, roli vzdělání a výchovy. Teoretická část vymezuje pojem „konformita“ včetně srovnání jejich pozitivních i negativních dopadů a objasní podobu konformity v 80. letech minulého století. Část empirická zahrnuje formu kvalitativního výzkumu, jehož získávání dat proběhne pomocí polostrukturovaných rozhovorů. Očekávaným přínosem bakalářské práce je poukázat na složitost dopadů politických událostí komunistické společnosti do života jedinců v oblasti školství, výchovy a vzdělávání.
Seznam odborné literatury
1. ZOUNEK, Jiří, Michal ŠIMÁNĚ a Dana KNOTOVÁ. Normální život v nenormální době: základní školy a jejich učitelé (nejen) v období normalizace. Praha: Wolters Kluwer, 2017. ISBN 978-80-7552-709-7.

2. POLMAN, Daniel. Holka statečná. Praha:Euromedia Group,2023. ISBN978-80-242-9246-5.

3. MYERS, David G. Sociální psychologie. Přeložil Helena VAĎUROVÁ, přeložil Zuzana PASEKOVÁ, přeložil Milena BILDOVÁ. Brno: Edika, 2016. ISBN 978-80-266-0871-4.

4. SHEEHY, Noel. Encyklopedie nejvýznamnějších psychologů. Brno: Barrister & Principal, 2005. Encyklopedie (Barrister & Principal). ISBN 80-86598-82-9.

5. SLATER, Lauren. Pandořina skřínka: nejvýznamnější psychologické experimenty 20. století. Praha: Portál, 2019. ISBN 978-80-262-1468-7.

6. ADORNO, Theodor W. Schéma masové kultury. Praha: OIKOYMENH, 2009. Oikúmené (OIKOYMENH). ISBN 978-80-7298-406-0.

7. VORLÍČEK, Chrudoš. Úvod do teorie výchovy. Praha: SPN, 1984. Pedagogická teorie a praxe.

8. FROMM, Erich. Strach ze svobody. Přeložil Vlastislava ŽIHLOVÁ. Praha: Portál, 2014. Klasici (Portál). ISBN 978-80-262-0615-6.

9. FROMM, Erich. Obraz člověka u Marxe. Brno: L. Marek, 2004. ISBN 80-86263-53-3.

10.. TOFFLER, Alvin a TOFFLER, Heidi. Nová civilizace: třetí vlna a její důsledky. Litera (Dokořán). Praha: Dokořán, 2001. ISBN 80-86569-00-4
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK