Zlepšení znovuhratelnosti Tower Defense her pomocí kombinace mechanik žánrů
Název práce v češtině: | Zlepšení znovuhratelnosti Tower Defense her pomocí kombinace mechanik žánrů |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Improving the replayability of Tower Defense games by combining genre mechanics |
Klíčová slova: | game development|game design|game mechanics|user study|GUR |
Klíčová slova anglicky: | vývoj her|herní design|herní mechaniky|uživatelská studie|GUR |
Akademický rok vypsání: | 2023/2024 |
Typ práce: | diplomová práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra softwaru a výuky informatiky (32-KSVI) |
Vedoucí / školitel: | Mgr. Lukáš Kolek, Ph.D. |
Řešitel: | Filip Barva - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
Datum přihlášení: | 04.01.2024 |
Datum zadání: | 06.01.2024 |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 06.01.2024 |
Zásady pro vypracování |
Tato práce se zabývá znovuhratelností Tower Defense her a způsoby, jak ji zvýšit. Tower Defense představuje jeden z herních žánrů, pro který je typická velice nízká znovuhratelnost. Pro její zvýšení je obvykle potřeba vytvořit velké množství nových herních prvků, aby hráče hra udržela po delší dobu. Tento postup je mnohdy pro vývojáře finančně a časově náročný. Jedním ze způsobů, jak toto omezení vyřešit, je kombinace prvků Tower Defense her s jiným žánrem, který naopak vyniká svou znovuhratelností (např. Deck Building Roguelike). Kombinování prvků z různých žánrů je běžnou praxí. Pro tento přístup k návrhu hry ale neexistuje žádný standardizovaný postup. Tato práce se snaží nastínit jeden z možných přístupů ke kombinaci žánrů. Za tímto účelem bude použit Petri Net Modeling (PNM) se zaměřením na analýzu herních mechanik vybraných žánrů a jejich provázání. Tento graf poslouží jako základní struktura pro vytvoření herního prototypu. Poslední část práce se bude zabývat implementací navrženého prototypu a jeho uživatelským testováním, které ověří, zda se u tohoto prototypu podařilo zvýšit znovuhratelnost Tower Defense hry.
|
Seznam odborné literatury |
Drachen, A., Mirza-Babaei, P., & Nacke, L. E. (Eds.). (2018). Games user research. Oxford University Press.
Schell, J. (2019). The Art of Game Design: A book of lenses. A K Peters/CRC press. Šisler, V., Radde-Antweiler, K., & Zeiler, X. (Eds.). (2017). Methods for studying video games and religion. Routledge. |