Mikroskopie ve výuce biologie na střední škole a její vliv na výběr vysokoškolského studia
Název práce v češtině: | Mikroskopie ve výuce biologie na střední škole a její vliv na výběr vysokoškolského studia |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | The effect of microscopy in biology education on secondary schools on the studentsʼ choice of their university studies |
Akademický rok vypsání: | 2023/2024 |
Typ práce: | diplomová práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra učitelství a didaktiky biologie (31-180) |
Vedoucí / školitel: | RNDr. Jan Mourek, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
Datum přihlášení: | 02.01.2024 |
Datum zadání: | 02.01.2024 |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 03.01.2024 |
Předběžná náplň práce |
Cílem této práce je zjistit, zda zařazení mikroskopovacích úloh do hodin biologie na střední škole motivuje studenty k vysokoškolskému studiu biologických oborů. Dalším cílem je zjistit, jakou roli v rozhodování hraje vliv učitele a celková koncepce mikroskopovacích úloh. Dotazováni budou studenti prvních ročníků různých bakalářských studijních programů Přírodovědecké fakulty UK a studenti prvních ročníků dalších vybraných českých vysokých škol.Studenti budou dotazováni formou tištěného dotazníku, který jim bude rozdán na začátku akademického roku. Získáme tak odpovědi studentů, kteří se již rozhodli pro konkrétní studijní program a byli do něj přijati, ale ještě nejsou ovlivněni vysokoškolskou výukou. Výzkumný problém: Jakým způsobem ovlivnila výuka mikroskopovacích úloh v hodinách biologie výběr studijního programu u studentů prvních ročníků Přírodovědecké fakulty UK a dalších vybraných českých vysokých škol. Výzkumné otázky: Jaké procento studentů se setkalo v posledním ročníku, kdy byla vyučována biologie, s pravidelnými mikroskopovacími úlohami? Jak pravidelně byly mikroskopovací úlohy ve výuce zařazovány ve výuce biologie? Jaké procento studentů absolvovalo volitelný biologický seminář v posledním ročníku střední školy? Jak pravidelně byly mikroskopovací úlohy ve výuce zařazovány na biologickém semináři? Jak zajímavé jsou pro studenty mikroskopovací úlohy v porovnání s jinými typy úloh? Jakou roli hraje pravidelné zařazení mikroskopovacích úloh do hodin biologie roli při výběru vysoké školy? Typ výzkumu + metoda:kvantitativní výzkum, dotazník |