Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Mikroskopie ve výuce biologie na střední škole a její vliv na výběr vysokoškolského studia
Název práce v češtině: Mikroskopie ve výuce biologie na střední škole a její vliv na výběr vysokoškolského studia
Název v anglickém jazyce: The effect of microscopy in biology education on secondary schools on the studentsʼ choice of their university studies
Akademický rok vypsání: 2023/2024
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra učitelství a didaktiky biologie (31-180)
Vedoucí / školitel: RNDr. Jan Mourek, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 02.01.2024
Datum zadání: 02.01.2024
Datum potvrzení stud. oddělením: 03.01.2024
Předběžná náplň práce
Cílem této práce je zjistit, zda zařazení mikroskopovacích úloh do hodin biologie na střední škole motivuje studenty k vysokoškolskému studiu biologických oborů. Dalším cílem je zjistit, jakou roli v rozhodování hraje vliv učitele a celková koncepce mikroskopovacích úloh. Dotazováni budou studenti prvních ročníků různých bakalářských studijních programů Přírodovědecké fakulty UK a studenti prvních ročníků dalších vybraných českých vysokých škol.Studenti budou dotazováni formou tištěného dotazníku, který jim bude rozdán na začátku akademického roku. Získáme tak odpovědi studentů, kteří se již rozhodli pro konkrétní studijní program a byli do něj přijati, ale ještě nejsou ovlivněni vysokoškolskou výukou.
Výzkumný problém: Jakým způsobem ovlivnila výuka mikroskopovacích úloh v hodinách biologie výběr studijního programu u studentů prvních ročníků Přírodovědecké fakulty UK a dalších vybraných českých vysokých škol.
Výzkumné otázky:
Jaké procento studentů se setkalo v posledním ročníku, kdy byla vyučována biologie, s pravidelnými mikroskopovacími úlohami?
Jak pravidelně byly mikroskopovací úlohy ve výuce zařazovány ve výuce biologie?
Jaké procento studentů absolvovalo volitelný biologický seminář v posledním ročníku střední školy?
Jak pravidelně byly mikroskopovací úlohy ve výuce zařazovány na biologickém semináři?
Jak zajímavé jsou pro studenty mikroskopovací úlohy v porovnání s jinými typy úloh?
Jakou roli hraje pravidelné zařazení mikroskopovacích úloh do hodin biologie roli při výběru vysoké školy?

Typ výzkumu + metoda:kvantitativní výzkum, dotazník
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK