Komunikace mezi učitelem a asistentem pedagoga na základní škole
| Název práce v češtině: | Komunikace mezi učitelem a asistentem pedagoga na základní škole |
|---|---|
| Název v anglickém jazyce: | Communication between a teacher and a teaching assistant in elementary school |
| Klíčová slova: | Učitel|asistent pedagoga|vzdělávání|žák|komunikace|spolupráce|základní škola |
| Klíčová slova anglicky: | Teacher|teaching assistant|education|pupil|communication|cooperation|elementary school |
| Akademický rok vypsání: | 2023/2024 |
| Typ práce: | bakalářská práce |
| Jazyk práce: | čeština |
| Ústav: | Katedra pedagogiky (21-KPED) |
| Vedoucí / školitel: | Mgr. Tereza Komárková, Ph.D. |
| Řešitel: | skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
| Datum přihlášení: | 18.12.2023 |
| Datum zadání: | 18.12.2023 |
| Schválení administrátorem: | bylo schváleno |
| Datum potvrzení stud. oddělením: | 02.05.2024 |
| Datum a čas obhajoby: | 02.06.2025 12:00 |
| Datum odevzdání elektronické podoby: | 06.05.2024 |
| Datum proběhlé obhajoby: | 02.06.2025 |
| Odevzdaná/finalizovaná: | odevzdaná studentem a finalizovaná |
| Oponenti: | Mgr. et Mgr. Martin Skutil, Ph.D. |
| Zásady pro vypracování |
| Práce bude rozdělena na dvě části, první část bude teoretická a druhá část bude praktická. V první části se budu zaměřovat na hlavní cíl bakalářské práce, která má za úkol popsat jaká je komunikace mezi učitelem a asistentem pedagoga v současné době. Zjistit klady a zápory v komunikaci, dále objasnit nápady na inovaci. Dílčím cílem je zaměřit se na spolupráci mezi učitelem a asistentem pedagoga, a dále anylyzovat komunikaci ve škole, jak mezi učiteli, asistenty pedagoga, žáky, tak i se žáky se specifickými potřebami. Cílem praktické části je zkoumat komunikaci a spolupráci mezi učitelem a asistentem za použití polostrukturovaného rozhovoru. Bude se jednat o kvalitativní výzkumný design. |
| Seznam odborné literatury |
| KENDÍKOVÁ, Jitka. Asistent pedagoga. Praha: Dr. Josef Raabe, 2017. ISBN ISBN : 978-80-7496-349-0. LECHTA, Viktor. Inkluzivní pedagogika. Praha: Portál, 2016. ISBN ISBN : 978-80-262-1123-5. NELEŠOVSKÁ, Alena. Pedagogická komunikace v teorii a praxi : význam komunikace, vztah učitele k žákovi, komunikace ve škole, ukázky. Praha: Grada, 2005. ISBN ISBN : 80-247-0738-1. NĚMEC, Zbyněk; ŠIMÁČKOVÁ-LAURENČÍKOVÁ, Klára a HÁJKOVÁ, Vanda. Asistent pedagoga v inkluzivní škole. Praha: Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, 2014. ISBN ISBN : 978-80-7290-712-0. NĚMEC, Zbyněk. Společné přípravy a konzultace jako klíč k úspěšné spolupráci asistenta s učitelem. Praha: Nová škola, 2016. ISBN ISBN 978-80-905807-3-2. ŠEĎOVÁ, Klára; ŠVAŘÍČEK, Roman a ŠALAMOUNOVÁ, Zuzana. Komunikace ve školní třídě. Praha: Portál, 2012. ISBN ISBN : 978-80-262-0085-7. |
- zadáno a potvrzeno stud. odd.