Discourse markers in spontaneous speech of native and non-native English speakers in the English Teacher Corpus: comparison of frequency and analysis
Název práce v češtině: | Diskurzivní částice ve spontánním mluveném projevu rodilých a nerodilých mluvčích angličtiny v korpusu učitelské angličtiny: porovnání frekvence a analýza |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Discourse markers in spontaneous speech of native and non-native English speakers in the English Teacher Corpus: comparison of frequency and analysis |
Klíčová slova: | diskurzivní částice|diskurz|učitelé angličtiny|porovnání frekvence|frekvence diskurzivních částic |
Klíčová slova anglicky: | discourse markers|discourse|English teachers|frequency comparison|frequency of discourse markers |
Akademický rok vypsání: | 2023/2024 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | angličtina |
Ústav: | Ústav anglického jazyka a didaktiky (21-UAJD) |
Vedoucí / školitel: | PhDr. Tomáš Gráf, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý![]() |
Datum přihlášení: | 18.12.2023 |
Datum zadání: | 18.12.2023 |
Schválení administrátorem: | bylo schváleno |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 19.12.2023 |
Datum a čas obhajoby: | 20.06.2024 10:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 29.05.2024 |
Datum proběhlé obhajoby: | 20.06.2024 |
Odevzdaná/finalizovaná: | odevzdaná studentem a finalizovaná |
Oponenti: | Mgr. Veronika Raušová, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
Vzhledem k tomu, že diskurzivní částice jsou nedílnou součástí ústního projevu rodilých i nerodilých mluvčích angličtiny a mají vliv na vnímání a porozumění posluchačů, cílem této práce je změřit a porovnat frekvenci, se kterou se diskurzivní částice vyskytují ve spontánní řeči obou skupin. Kvantitativní analýza bude provedená s využitím korpusu učitelské angličtiny English Teacher Corpus, ve výzkumu bude použito 15 nahrávek rodilých mluvčích a 25 nahrávek nerodilých mluvčích, důraz bude kladen na diskurzivní částice typu well, like, I mean, you know, so atd.Práce bude vypracována v anglickém jazyce. |
Seznam odborné literatury |
Biber, D., Johansson, S., Leech, G. N., Conrad, S. and Finegan, E. (2021). Grammar of Spoken and Written English. John Benjamins Publishing Company. Crible, L. (2018). Discourse Markers and (Dis)fluency. In Discourse Markers and (Dis)fluency (Vol. 286). John Benjamins Publishing Company. Crystal, D. (1988). “Another look at, well, you know...” English Today, 13, 47–49. Fox Tree, Jean E. (2006). Placing like in telling stories. Discourse studies, 8(6), 723-743. Götz, S. (2013). Fluency in Native and Nonnative English Speech. John Benjamins Publishing Company. Huang, L., Lin, Y.-L., & Gráf, T. (2022). Development of the use of discourse markers across different fluency levels of CEFR: A learner corpus analysis. Pragmatics. Mahendra, A. W., & Bram, B. (2019). Filler Utterances of Instructors in ELT Context. IDEAS (Palopo, Indonesia), 7(2). Müller, S. (2005). Discourse Markers in Native and Non-native English Discourse. John Benjamins Publishing Company. https://cuni.primo.exlibrisgroup.com/permalink/420CKIS_INST/1ustijj/alma9925214991606986 Schiffrin, D. (1988). Discourse markers. Cambridge: Cambridge University Press. Timmis, I. (2015). Corpus linguistics for ELT research and practice. Routledge. Ziv, Y. and Jucker, A. H. (1998). Discourse Markers: Descriptions and Theory. John Benjamins Publishing Company. |