Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 390)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Corpus-based comparative analysis of filled pauses in teacher English of native and L2 speakers
Název práce v češtině: Komparativní analýza vyplněných pauz v učitelské angličtině rodilých a nerodilých mluvčích na základě korpusových dat
Název v anglickém jazyce: Corpus-based comparative analysis of filled pauses in teacher English of native and L2 speakers
Klíčová slova: disfluence|vyplněné pauzy|učitelská angličtina|korpus učitelské angličtiny|korpusová analýza|rodilí mluvčí|nerodilí mluvčí
Klíčová slova anglicky: disfluency|filled pauses|teacher English|teacher English corpus|corpus analysis|native speakers|non-native speakers
Akademický rok vypsání: 2023/2024
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: angličtina
Ústav: Ústav anglického jazyka a didaktiky (21-UAJD)
Vedoucí / školitel: PhDr. Tomáš Gráf, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 14.12.2023
Datum zadání: 14.12.2023
Schválení administrátorem: bylo schváleno
Datum potvrzení stud. oddělením: 15.12.2023
Datum a čas obhajoby: 04.09.2024 00:00
Datum odevzdání elektronické podoby:04.08.2024
Datum proběhlé obhajoby: 04.09.2024
Odevzdaná/finalizovaná: odevzdaná studentem a finalizovaná
Oponenti: Mgr. Iva Hubáčková
 
 
 
Zásady pro vypracování
Tato práce zkoumá výskyty vyplněných pauz v učitelské angličtině a poskytuje jejich typologii spolu s kvantitativními daty: frekvencí a absolutní četností jednotlivých typů pauz. Analýza, typologizace a statistický výstup jsou vypracovány zvlášť pro rodilé a nerodilé mluvčí, charakteristiky pauz obou skupin jsou na závěr srovnány. Data jsou čerpána z korpusu učitelské angličtiny ETC. Práce je vypracována v angličtině.
Seznam odborné literatury
Crible, L., Degand, L., & Gilquin, G. (2017). The clustering of discourse markers and filled pauses. Languages in Contrast. International Journal for Contrastive Linguistics, 17(1), 69-95.

de Jong, N. (2016). Predicting pauses in L1 and L2 speech: the effects of utterance boundaries and word frequency. International Review of Applied Linguistics in Language Teaching, 54(2), 113-132. https://doi.org/10.1515/iral-2016-9993

Kosmala, L., & Crible, L. (2021). The dual status of filled pauses: Evidence from genre, proficiency and co-occurrence. Language and Speech, 65(1), 216-239.

Quirk, R. et al. (1985). A Comprehensive Grammar of the English Language. London: Pearson Longman.

Rose, R. L. (2019). The structural signaling effect of silent and filled pauses. In R. L. Rose & R. Eklund (Eds.), Proceedings of DiSS 2019, The 9th Workshop on Disfluency in Spontaneous Speech, 12-13 September 2019, Budapest, Hungary 19-22.

Szánthó, Z. (2021, September 6-8). Foreign language anxiety and filled pauses in spontaneous L2 speech. Paper presented at the 3rd International Symposium on Applied Phonetics (ISAPh 2021), Tarragona, Spain, 67-70.

Zulhemindra, Z., Munir, S., Yulnetri, & Putra, K. P. (2022). Investigating Filled Pauses Found in English Students’ Conversation. ADJES (Ahmad Dahlan Journal of English Studies), 9(1), 14-26. https://doi.org/10.26555/adjes.v9i1.35
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK