Corpus-based comparative analysis of filled pauses in teacher English of native and L2 speakers
Název práce v češtině: | Komparativní analýza vyplněných pauz v učitelské angličtině rodilých a nerodilých mluvčích na základě korpusových dat |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Corpus-based comparative analysis of filled pauses in teacher English of native and L2 speakers |
Klíčová slova: | disfluence|vyplněné pauzy|učitelská angličtina|korpus učitelské angličtiny|korpusová analýza|rodilí mluvčí|nerodilí mluvčí |
Klíčová slova anglicky: | disfluency|filled pauses|teacher English|teacher English corpus|corpus analysis|native speakers|non-native speakers |
Akademický rok vypsání: | 2023/2024 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | angličtina |
Ústav: | Ústav anglického jazyka a didaktiky (21-UAJD) |
Vedoucí / školitel: | PhDr. Tomáš Gráf, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý![]() |
Datum přihlášení: | 14.12.2023 |
Datum zadání: | 14.12.2023 |
Schválení administrátorem: | bylo schváleno |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 15.12.2023 |
Datum a čas obhajoby: | 04.09.2024 00:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 04.08.2024 |
Datum proběhlé obhajoby: | 04.09.2024 |
Odevzdaná/finalizovaná: | odevzdaná studentem a finalizovaná |
Oponenti: | Mgr. Iva Hubáčková |
Zásady pro vypracování |
Tato práce zkoumá výskyty vyplněných pauz v učitelské angličtině a poskytuje jejich typologii spolu s kvantitativními daty: frekvencí a absolutní četností jednotlivých typů pauz. Analýza, typologizace a statistický výstup jsou vypracovány zvlášť pro rodilé a nerodilé mluvčí, charakteristiky pauz obou skupin jsou na závěr srovnány. Data jsou čerpána z korpusu učitelské angličtiny ETC. Práce je vypracována v angličtině. |
Seznam odborné literatury |
Crible, L., Degand, L., & Gilquin, G. (2017). The clustering of discourse markers and filled pauses. Languages in Contrast. International Journal for Contrastive Linguistics, 17(1), 69-95. de Jong, N. (2016). Predicting pauses in L1 and L2 speech: the effects of utterance boundaries and word frequency. International Review of Applied Linguistics in Language Teaching, 54(2), 113-132. https://doi.org/10.1515/iral-2016-9993 Kosmala, L., & Crible, L. (2021). The dual status of filled pauses: Evidence from genre, proficiency and co-occurrence. Language and Speech, 65(1), 216-239. Quirk, R. et al. (1985). A Comprehensive Grammar of the English Language. London: Pearson Longman. Rose, R. L. (2019). The structural signaling effect of silent and filled pauses. In R. L. Rose & R. Eklund (Eds.), Proceedings of DiSS 2019, The 9th Workshop on Disfluency in Spontaneous Speech, 12-13 September 2019, Budapest, Hungary 19-22. Szánthó, Z. (2021, September 6-8). Foreign language anxiety and filled pauses in spontaneous L2 speech. Paper presented at the 3rd International Symposium on Applied Phonetics (ISAPh 2021), Tarragona, Spain, 67-70. Zulhemindra, Z., Munir, S., Yulnetri, & Putra, K. P. (2022). Investigating Filled Pauses Found in English Students’ Conversation. ADJES (Ahmad Dahlan Journal of English Studies), 9(1), 14-26. https://doi.org/10.26555/adjes.v9i1.35 |