Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Zkoumání kognitivních schopností u dětí v zařízeních náhradní výchovné péče
Název práce v češtině: Zkoumání kognitivních schopností u dětí v zařízeních náhradní výchovné péče
Název v anglickém jazyce: Investigation of cognitive abilities in children in substitute educational care facilities
Klíčová slova: kognitivní schopnosti, zařízení náhradní výchovné péče, Test kognitivních schopností - TKS
Klíčová slova anglicky: cognitive abilities, facilities for substitute educational care, Test of cognitive abilities - TKS
Akademický rok vypsání: 2023/2024
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra speciální pedagogiky (41-KSP)
Vedoucí / školitel: PhDr. PaedDr. Ing. Jan Tirpák, Ph.D., MBA
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 11.12.2023
Datum zadání: 11.12.2023
Datum potvrzení stud. oddělením: 08.04.2024
Datum a čas obhajoby: 29.05.2024 08:30
Místo konání obhajoby: M. Rettigové 4, Praha 1, R126, 126, 1. patro, vlevo, zadní trakt
Datum odevzdání elektronické podoby:14.04.2024
Datum proběhlé obhajoby: 29.05.2024
Předmět: Obhajoba bakalářské práce (OSZD104SP1)
Oponenti: PhDr. Lenka Felcmanová, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Bakalářská práce se bude věnovat tématu kognitivních schopností u dětí ve školských zařízeních pro výkon ústavní a ochranné výchovy. Teoretická část se bude zabývat problematikou kognitivních funkcí a problematikou ústavní výchovy u vybrané skupiny respondentů. Praktickou část budou tvořit výsledky šetření pomocí standardizovaného Testu kognitivních schopností - TKS (Thorndike; Hagen, 1998). Cílem výzkumného šetření bude zjistit, nalézt a porovnat odlišnosti v kognitivních schopnostech u vybraných skupin respondentů ve věku 12 – 18 let. Součástí práce bude diskuse zjištěných skutečností, formulace obecněji platných závěrů a doporučení pro praxi speciální pedagogiky.
Seznam odborné literatury
1. BENDL, S. HANUŠOVÁ, J. LINKOVÁ, M. Žák s problémovým chováním. Praha: Triton, 2016. ISBN 978-80-7387-703-3.
2. ČAČKA, O. Psychologie duševního vývoje dětí a dospívajících s faktory optimalizace. Brno: Doplněk, 2000. ISBN 80-7239-060-0.
3. ČERVENKA, K. a kol. Východiska pro speciálněpedagogické intervence v etopedii. Brno: Masarykova univerzita, 2013. ISBN 978-80-210-6615-5.
4. ČERVENKA, K. Zdroje a bariéry sociální inkluze dětí s poruchami chování z hlediska výchovných profesionálů. Brno: Masarykova univerzita, 2014. ISBN 978-80-210-7562-7.
5. FISCHER, S. ŠKODA, J. Speciální pedagogika: edukace a rozvoj osob se somatickým, psychickým a sociálním znevýhodněním. Praha: Triton, 2008. ISBN 978-80-7387-014-0.
6. HUTYROVÁ, M. a kol. Děti a problémy v chování. Praha: Portál, 2019. ISBN 978-80-262-1523-3.
7. JÁNSKÝ, P. Dítě s problémovým chováním a náhradní výchovná péče ve školských zařízeních pro výkon ústavní výchovy a ochranné výchovy. Hradec Králové: Gaudeamus, Univerzita Hradec Králové, 2014. ISBN 978-80-7435-534-9.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK