Zkoumání kognitivních schopností u dětí v zařízeních náhradní výchovné péče
Název práce v češtině: | Zkoumání kognitivních schopností u dětí v zařízeních náhradní výchovné péče |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Investigation of cognitive abilities in children in substitute educational care facilities |
Klíčová slova: | kognitivní schopnosti, zařízení náhradní výchovné péče, Test kognitivních schopností - TKS |
Klíčová slova anglicky: | cognitive abilities, facilities for substitute educational care, Test of cognitive abilities - TKS |
Akademický rok vypsání: | 2023/2024 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra speciální pedagogiky (41-KSP) |
Vedoucí / školitel: | PhDr. PaedDr. Ing. Jan Tirpák, Ph.D., MBA |
Řešitel: | skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
Datum přihlášení: | 11.12.2023 |
Datum zadání: | 11.12.2023 |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 08.04.2024 |
Datum a čas obhajoby: | 29.05.2024 08:30 |
Místo konání obhajoby: | M. Rettigové 4, Praha 1, R126, 126, 1. patro, vlevo, zadní trakt |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 14.04.2024 |
Datum proběhlé obhajoby: | 29.05.2024 |
Předmět: | Obhajoba bakalářské práce (OSZD104SP1) |
Oponenti: | PhDr. Lenka Felcmanová, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
Bakalářská práce se bude věnovat tématu kognitivních schopností u dětí ve školských zařízeních pro výkon ústavní a ochranné výchovy. Teoretická část se bude zabývat problematikou kognitivních funkcí a problematikou ústavní výchovy u vybrané skupiny respondentů. Praktickou část budou tvořit výsledky šetření pomocí standardizovaného Testu kognitivních schopností - TKS (Thorndike; Hagen, 1998). Cílem výzkumného šetření bude zjistit, nalézt a porovnat odlišnosti v kognitivních schopnostech u vybraných skupin respondentů ve věku 12 – 18 let. Součástí práce bude diskuse zjištěných skutečností, formulace obecněji platných závěrů a doporučení pro praxi speciální pedagogiky. |
Seznam odborné literatury |
1. BENDL, S. HANUŠOVÁ, J. LINKOVÁ, M. Žák s problémovým chováním. Praha: Triton, 2016. ISBN 978-80-7387-703-3.
2. ČAČKA, O. Psychologie duševního vývoje dětí a dospívajících s faktory optimalizace. Brno: Doplněk, 2000. ISBN 80-7239-060-0. 3. ČERVENKA, K. a kol. Východiska pro speciálněpedagogické intervence v etopedii. Brno: Masarykova univerzita, 2013. ISBN 978-80-210-6615-5. 4. ČERVENKA, K. Zdroje a bariéry sociální inkluze dětí s poruchami chování z hlediska výchovných profesionálů. Brno: Masarykova univerzita, 2014. ISBN 978-80-210-7562-7. 5. FISCHER, S. ŠKODA, J. Speciální pedagogika: edukace a rozvoj osob se somatickým, psychickým a sociálním znevýhodněním. Praha: Triton, 2008. ISBN 978-80-7387-014-0. 6. HUTYROVÁ, M. a kol. Děti a problémy v chování. Praha: Portál, 2019. ISBN 978-80-262-1523-3. 7. JÁNSKÝ, P. Dítě s problémovým chováním a náhradní výchovná péče ve školských zařízeních pro výkon ústavní výchovy a ochranné výchovy. Hradec Králové: Gaudeamus, Univerzita Hradec Králové, 2014. ISBN 978-80-7435-534-9. |