Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 390)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Implementace a účinnost KiVa programu na základních školách v České republice
Název práce v češtině: Implementace a účinnost KiVa programu na základních školách v České republice
Název v anglickém jazyce: Implementation and effectiveness of the KiVa programme in primary schools in the Czech Republic
Klíčová slova: šikana|prevence šikany|základní škola|KiVa program|KiVa tým
Klíčová slova anglicky: bullying|bullying prevention|primary school|KiVa programme|KiVa team
Akademický rok vypsání: 2023/2024
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra pedagogiky (21-KPED)
Vedoucí / školitel: Mgr. Veronika Klapálková, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 11.12.2023
Datum zadání: 11.12.2023
Schválení administrátorem: bylo schváleno
Datum potvrzení stud. oddělením: 08.01.2024
Datum a čas obhajoby: 05.09.2024 10:00
Datum odevzdání elektronické podoby:29.07.2024
Datum proběhlé obhajoby: 05.09.2024
Odevzdaná/finalizovaná: odevzdaná studentem a finalizovaná
Oponenti: doc. PhDr. Jaroslav Koťa
 
 
 
Zásady pro vypracování
Cílem diplomové práce je analyzovat a následně prezentovat výsledky výzkumného šetření, ve kterém se autor zaměřuje na implementaci a účinnost KiVa programu na základních školách v České republice. Autor diplomové práce by nejen čtenářům, ale také zapojeným základním školám i samotné neziskové organizaci Schola Empirica, jenž KiVa program přinesla do České republiky, rád poskytl ze získaných informací doporučení pro další praxi. Autor využívá tištěné a internetové zdroje, online konzultace se zástupci neziskové organizace Schola Empirica a spolupracuje s některými zástupci KiVa týmů z dalších zapojených základních škol KiVa programu v pilotním roce. Práce obsahuje teoretickou a empirickou část. V teoretické části se autor zabývá třemi hlavními oblastmi. Jedná se obecně o pojem šikana, šikanu na základních školách a seznámení s KiVa programem. V empirické části se autor zabývá metodologií pedagogického výzkumu a samotným výzkumným šetřením na základních školách v České republice se zaměřením na KiVa program. Dále autor této diplomové práce, na základě poznatků z jeho empirického výzkumu, dává doporučení pro další praxi.
Práce bude psána v českém jazyce a postup práce bude průběžně konzultován s vedoucí této diplomové práce.
Seznam odborné literatury
Čáp, D. ([2012?]). Šikana: mýty a realita. Wolters Kluwer Česká republika.
Janošová, P. (2011). Šikana a vyčleňování žáků na základní škole. Technická univerzita v Liberci.
Janošová, P., Kollerová, L., Zábrodská, K., Kressa, J., & Dědová, M. (2016). Psychologie školní šikany. Grada.
Klocek, A., Havrdová, E., Kotrbová, M., Pour, M., Zárubová, I., Švomová, V., Strnad, A., & Netík, J. Model přenositelnosti programu KiVa proti šikaně: Závěrečná evaluační zpráva. https://www.scholaempirica.org/wp-content/uploads/2023/03/KiVa_Model-_prenositelnosti_ZaverecnaEvaluacniZprava.pdf
Kolář, M. (2011). Nová cesta k léčbě šikany. Portál.
Martínek, Z. (2015). Agresivita a kriminalita školní mládeže (2., aktualizované a rozšířené vydání). Grada.
Richterová, M., Zvírotský, M., & Bendl, S. (2022). Šikana v otázkách a odpovědích. Pedagogická fakulta, Univerzita Karlova.
Schola Empirica. Program KiVa pro prevenci a řešení šikany. https://www.scholaempirica.org/metodiky/kiva/
Tomečková, Š. (2021). Svačinka. Pointa.
Vaníčková, E., Chudomelová, L., Pohořelá, J., & Brandejsová, J. ([2016]). Metodika prevence násilí, online násilí a šikany ve školách. [Fakultní nemocnice v Motole].
Zvírotský, M., Bendl, S., & Richterová, M. (2021). Příběh školní šikany: učebnice pro pedagogické pracovníky. Univerzita Karlova, nakladatelství Karolinum.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK