Alternation of synthetic and analytic comparative in spoken English
Název práce v češtině: | Alternace syntetického a analytického komparativu v mluveném anglickém jazyce |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Alternation of synthetic and analytic comparative in spoken English |
Klíčová slova: | alternace komparativů|fonologické proměnné|komparativní alternace|mluvený jazyk|morfologické proměnné|srovnání adjektiv|syntaktické proměnné |
Klíčová slova anglicky: | adjective comparison|spoken language|comparative alternation|phonological variables|morphological variables|syntactic variables |
Akademický rok vypsání: | 2023/2024 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | angličtina |
Ústav: | Ústav anglického jazyka a didaktiky (21-UAJD) |
Vedoucí / školitel: | Mgr. Kateřina Vašků, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý![]() |
Datum přihlášení: | 11.12.2023 |
Datum zadání: | 11.12.2023 |
Schválení administrátorem: | bylo schváleno |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 11.12.2023 |
Datum a čas obhajoby: | 04.09.2024 00:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 05.08.2024 |
Datum proběhlé obhajoby: | 04.09.2024 |
Odevzdaná/finalizovaná: | odevzdaná studentem a finalizovaná |
Oponenti: | Mgr. Veronika Hlaváčková |
Zásady pro vypracování |
Cílem práce je identifikovat a analyzovat faktory, které ovlivňují používání syntetických (například "prouder") a analytických (například "more proud") komparativních forem v mluvených anglických textech. Student nejprve provede rešerši relevantní literatury a na základě Hilperta (2008) vybere vhodná adjektiva ke kvalitativní a kvantitativní analýze. K analýze bude použit korpus mluvené angličtiny Spoken BNC2014. Práce by měla odhalit specifické faktory ovlivňující volbu mezi syntetickými a analytickými formami u vybraných adjektiv a přispět k lepšímu porozumění variabilitě v mluveném jazyce. Práce bude vypracována v anglickém jazyce. |
Seznam odborné literatury |
Biber, D., et al. (2021). Grammar of Spoken and Written English. Amsterdam: John Benjamins Publishing Company. Cheung, L., & Zhang, L. (2016). Determinants of the synthetic-analytic variation across English comparatives and superlatives. English Language & Linguistics, 20(3), 559-583. https://doi.org/10.1017/S1360674316000368. Dušková, L., et al. (1994). Mluvnice současné angličtiny na pozadí češtiny. Praha: Academia. Hilpert, M. (2008). The English comparative – language structure and language use. English Language & Linguistics, 12(3), 395-417. https://doi.org/10.1017/S1360674308002694. Huddleston, R., & Pullum, G. K. (2002). The Cambridge Grammar of the English Language. Cambridge: Cambridge University Press. Matsui, C. (2010). -er Type or more Type Adjectives of Comparison in English. Studia Neophilologica, 82, 188-202. https://doi.org/10.1080/00393274.2010.521421. Mondorf, B. (2003). Support for more-support. In G. Rohdenburg & B. Mondorf (Eds.), Determinants of Grammatical Variation in English (pp. 251-304). Berlin: De Gruyter Mouton. https://search.ebscohost.com/login.aspx?direct=true&db=e000xww&AN=558118&lang=cs&site=ehost-live. Mondorf, B. (2002). The Effect of Prepositional Complements on the Choice of Synthetic or Analytic Comparatives. In H. Cuyckens & G. Radden (Eds.), Perspectives on Prepositions (pp. 65-78). Tübingen: De Gruyter. https://search.ebscohost.com/login.aspx?direct=true&db=e000xww&AN=674092&lang=cs&site=ehost-live. Quirk, R., et al. (1985). A Comprehensive Grammar of the English Language. London: Longman. Watanabe, A., & Iyeiri, Y. (2020). Explaining the variability of adjective comparatives and superlatives: entering the twenty-first century. WORD, 66(2), 71-97. https://doi.org/10.1080/00437956.2020.1751961. |