Jedním z prvních kroků tvorby nové středoškolské učebnice je rozvržení tematických celků do kapitol či dílů. Toto rozvržení by mělo reflektovat, ve kterých ročnících a v jakém pořadí jsou témata na školách nejčastěji vyučována. Cílem této závěrečné práce je analýza školních vzdělávacích programů gymnázií v Jihomoravském a Ústeckém kraji se zaměřením na časovou dotaci pro výuku biologie a pořadí tematických celků ve výuce tohoto předmětu. Práce bude mít i praktický dopad, neboť analýza provedená pro nakladatelství Eduko poslouží jako základ pro tvorbu nové učebnice.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
One of the first steps in the creation of a new high school textbook is the arrangement of topics into chapters or volumes. This arrangement should reflect, in which years and in what order are the topics most commonly taught. The aim of this final thesis is the analysis of school education programmes of grammar schools in Jihomoravský and Ústecký region, with the main focus on time allocation for biology classes and the order of topics in this subject. The thesis will also have a practical impact because the analysis performed for Eduko Publishing will serve as a base for the creation of a new textbook.