Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Peer mediace a její využití na českých a zahraničních školách
Název práce v češtině: Peer mediace a její využití na českých a zahraničních školách
Název v anglickém jazyce: Peer mediation and its use in Czech and foreign schools
Klíčová slova: peer mediace, řešení konfliktů, školní prostředí, komunikační dovednosti, sociálně-emoční dovednosti
Klíčová slova anglicky: peer mediation, conflict resolution, school environment, communication skills, social-emotional skills
Akademický rok vypsání: 2023/2024
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra učitelství a didaktiky biologie (31-180)
Vedoucí / školitel: RNDr. Irena Chlebounová
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 28.11.2023
Datum zadání: 28.11.2023
Datum potvrzení stud. oddělením: 13.12.2023
Datum odevzdání elektronické podoby:29.04.2024
Oponenti: Mgr. Radim Kuba
 
 
 
Předběžná náplň práce
Práce se zabývá peer mediací, tj. procesem řešení konfliktů, během kterého žáci využívají pomoc
vrstevnického prostředníka při hledání oboustranně přijatelného řešení. Práce popisuje povahu a
strategie řešení konfliktů na školách, principy a fáze mediačního procesu, roli mediátora,
implementaci peer mediačních programů do škol spolu s jejími přínosy a faktory (ne)úspěchu. Práce
zjišťuje, jak je mediace využívána na školách v Česku a v zahraničí. K analýze byly vybrány státy,
ve kterých je mediace hojně rozšířena a zkoumána. Poznatky z těchto zemí by mohly sloužit jako
inspirace pro české školy.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
The thesis deals with peer mediation, i.e. a conflict resolution process in which students use the help
of a peer mediator to find a mutually acceptable solution. The thesis describes the nature and
strategies of conflict resolution in schools, the principles and stages of the mediation process, the
role of the mediator, the implementation of peer mediation programmes in schools along with its
benefits and factors of (un)success. The thesis investigates how mediation is used in schools in
Czechia and abroad. The countries selected for analysis were those where mediation is widely
spread and researched. The findings from these countries could serve as inspiration for Czech
schools.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK