Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 390)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Jsme vyloučeni i v češtině?: porovnání jazyka žáků dvou základních škol
Název práce v češtině: Jsme vyloučeni i v češtině?: porovnání jazyka žáků dvou základních škol
Název v anglickém jazyce: Are We Excluded Even in Czech Language?: A Comparison of the Language of Pupils in Two Primary Schools
Klíčová slova: český jazyk, sociálně vyloučená oblast, základní škola, případová studie, komparace
Klíčová slova anglicky: Czech language, socially excluded location, elementary school, case study, comparison
Akademický rok vypsání: 2023/2024
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra českého jazyka (41-KCJ)
Vedoucí / školitel: PhDr. Eliška Doležalová, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 22.11.2023
Datum zadání: 22.11.2023
Datum potvrzení stud. oddělením: 09.04.2024
Datum a čas obhajoby: 19.05.2025 00:00
Místo konání obhajoby: Spálená 10, Praha 1, SP107
Datum odevzdání elektronické podoby:14.04.2025
Datum proběhlé obhajoby: 19.05.2025
Předmět: Obhajoba diplomové práce (OSZD105CJ)
Oponenti: PhDr. Jana Vlčková, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Student provede samostatnou rešerši odborných zdrojů a sestaví databázi literatury; provede excerpci literatury pro teoretickou a metodologickou část a vyvodí závěry ve vztahu k práci. Práce bude podrobena důkladné jazykové a formální korektuře. Student provede důkladnou kontrolu citačního aparátu. Diplomant zodpovídá za to, že veškerá použitá literatura je řádně citována v textu a v seznamu literatury.
Seznam odborné literatury
Čechová, M. (1998). Komunikační a slohová výchova. ISV nakladatelství.

Čechová, M., Krčmová, M., & Minářová, E. (2008). Současná stylistika. NLN, Nakladatelství Lidové noviny. http://www.digitalniknihovna.cz/mzk/uuid/uuid:062ec420- e7e6-11e4-9f58-005056827e52

Doležalová, E. (2019). Vývoj syntaxe psané češtiny u žáků staršího školního věku. Univerzita Karlova - Pedagogická fakulta.

Hendl, J. (2012). Kvalitativní výzkum: základní teorie, metody a aplikace (3. vyd.). Portál.

Janík, T., Slavík, J., Mužík, V., Trna, J., Janko, T., Lokajíčková, V., Lukavský, J., Minaříková, E., Sliacky, J., Šalamounová, Z., Šebestová, S., Vondrová, N., & Zlatníček, P. (2013). Kvalita (ve) vzdělávání: obsahově zaměřený přístup ke zkoumání a zlepšování výuky (Roč. 1). Masarykova univerzita. https://munispace.muni.cz/library/catalog/book/818

Keller, J. (2014). Exkluze jako sociální problém a jako otázka metodologická. Ostravská univerzita v Ostravě.

Štěpáník, S. (2019). O nutnosti obsahově zaměřeného přístupu v didaktice češtiny. Didaktické studie, 11(1), 13-25.

Švaříček, R., & Šeďová, K. (2014). Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách (Vyd. 2). Portál.
Předběžná náplň práce
Prostudování možných informačních zdrojů. Vymezení výzkumného problému - porovnání jazyka žáků dvou základních škol se ve vztahu k problematice sociálního vyloučení na jedné konkrétní základní škole v česko-polské příhraniční oblasti postižené sociálním vyloučením. Stanovení a příprava výzkumných nástrojů – kvalitativní přístup, případová studie. Realizace výzkumu, analýza získaného materiálu (obsahová analýza slohových prací), vyvození závěrů.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK