Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 372)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
The Intersection of ´´Good´´ Clothes and Slow Fashion from the Perspective of Students of the Faculty of Humanities of Charles University
Název práce v češtině: Prolinání ''dobrého'' oblečení a pomalé módy pohledem studentů Fakulty Humanitních studií Univerzity Karlovy
Název v anglickém jazyce: The Intersection of ´´Good´´ Clothes and Slow Fashion from the Perspective of Students of the Faculty of Humanities of Charles University
Klíčová slova: pomalá móda, oblečení, preference spotřebitelů, udržitelná spotřeba, politika životního stylu
Klíčová slova anglicky: slow fashion, clothing, consumer preference, sustainable consumption, lifestyle politics
Akademický rok vypsání: 2023/2024
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: angličtina
Ústav: Katedra sociologie (24-KS)
Vedoucí / školitel: PhDr. Marta Kolářová, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 21.11.2023
Datum zadání: 21.11.2023
Datum odevzdání elektronické podoby:03.05.2024
Datum proběhlé obhajoby: 18.06.2024
Předmět: Obhajoba diplomové práce (YMSKESZZ04)
Oponenti: Mgr. et Mgr. Varvara Borisova
 
 
 
Zásady pro vypracování
The object of my study is to explore the concept of ´´good´´ clothes according to the consumer. My research aims to find if there is a relationship between slow fashion - an approach to clothing production and consumption, emphasizing quality, durability, and ethical practices to reduce environmental impact - and what consumers think to be ´´good´´ clothes - that have a desirable quality to the consumer. I will base my theoretical argumentation on sustainable consumption theory and lifestyle politics. I will conduct qualitative sociological research with in-depth interviews of university students of Charles University Prague between 18 and 30 years old. They usually have the financial freedom to buy clothes for themselves and represent an age group whose consumption will have a large impact in the future. The interviews are based on the analysis of consumer preference - factors such as price, sustainability, durability, style, ethical production, and emotional value of the clothes are being explored. The interviews are conducted in the Czech Republic. My expected contribution is to provide insights for fashion brands and policymakers to better align their strategies with consumer preferences, thereby fostering more environmentally friendly practices and products.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK