Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Enhancing EFL Students' Vocabulary Retention through the Application of Brain- Compatible Teaching Strategies
Název práce v češtině: Posílení uchovávání slovní zásoby studentů angličtiny jako cizího jazyka prostřednictvím použití výukových strategií kompatibilních s mozkem
Název v anglickém jazyce: Enhancing EFL Students' Vocabulary Retention through the Application of Brain- Compatible Teaching Strategies
Klíčová slova: Brain-based strategie, slovní zásoba, Frayerův model, chunking, sémantické mapování, nástroje, paměť
Klíčová slova anglicky: Brain-based strategies, vocabulary, the Frayer model, chunking, semantic mapping, tools, memory
Akademický rok vypsání: 2023/2024
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: angličtina
Ústav: Katedra anglického jazyka a literatury (41-KAJL)
Vedoucí / školitel: Mgr. Martin Mikuláš, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 16.11.2023
Datum zadání: 16.11.2023
Datum potvrzení stud. oddělením: 12.04.2024
Datum a čas obhajoby: 31.05.2024 08:00
Místo konání obhajoby: C105/C14, 30 míst u lavice + 10 míst židličky se "stolečkem"
Datum odevzdání elektronické podoby:14.04.2024
Datum proběhlé obhajoby: 31.05.2024
Předmět: Obhajoba diplomové práce (OSZD105AJ)
Oponenti: PhDr. Petra Kacafírková, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
1. Studium primární literatury.
2. Formulace cílů a hypotéz práce.
3. Plánování experimentální výuky.
4. Sestavení objektivních nástrojů pro ověření hypotéz.
5. Realizace výzkumu v terénu.
6. Formulace závěrů práce na základě empirických dat.
Seznam odborné literatury
Brain-Based Learning. 2013. In Edglossary.com. Great Schools Partnership.
Retrieved from: http://edglossary.org/brain-based-learning/
● Caine, R.N., and Caine, G. (2000). 12 Brain/Mind Natural Learning Principles.
CaineLearning.com. Retrieved from:
http://www.cainelearning.com/wp-content/uploads/2014/04/12-Brainmind-principles-
expanded.pdf
● Chipongian, L. (2004). What is “Brain-Based Learning”? BrainConnection.com,
Posit Science. Retrieved from:
http://brainconnection.brainhq.com/2004/03/26/what-is-brain-based-learning/
● Jensen, E. (2009). Teaching with Poverty in Mind: What Being Poor Does to Kids’
Brains and What Schools Can Do About It. Alexandria, VA: Association for
Supervision & Curriculum Development (ASCD). Retrieved from:
http://egandb.uas.alaska.edu:2081/lib/uasoutheast/reader.action?ppg=28&docID=10375878&
tm=1428259489468
● Jensen, E. (2005). Teaching with the Brain in Mind (2nd Edition). Alexandria, VA:
Association for Supervision & Curriculum Development (ASCD). Retrieved from:
http://egandb.uas.alaska.edu:2081/lib/uasoutheast/reader.action?ppg=6&docID=1008
9220&tm=1428258945648
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
Addressing the challenge of vocabulary acquisition among adolescents aged 13-16 is
crucial in language education. This study evaluates the effectiveness of a Brain-based
Learning Approach in improving vocabulary learning and retention for six students.
Utilizing principles that optimise the brain's learning efficiency, the neuro-
pedagogical method is implemented to create an innovative and favourable learning
environment. Anticipated outcomes include more effective vocabulary acquisition and
retention, and heightened motivation levels for young learners in the language
acquisition process.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK