Enhancing EFL Students' Vocabulary Retention through the Application of Brain- Compatible Teaching Strategies
Název práce v češtině: | Posílení uchovávání slovní zásoby studentů angličtiny jako cizího jazyka prostřednictvím použití výukových strategií kompatibilních s mozkem |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Enhancing EFL Students' Vocabulary Retention through the Application of Brain- Compatible Teaching Strategies |
Klíčová slova: | Brain-based strategie, slovní zásoba, Frayerův model, chunking, sémantické mapování, nástroje, paměť |
Klíčová slova anglicky: | Brain-based strategies, vocabulary, the Frayer model, chunking, semantic mapping, tools, memory |
Akademický rok vypsání: | 2023/2024 |
Typ práce: | diplomová práce |
Jazyk práce: | angličtina |
Ústav: | Katedra anglického jazyka a literatury (41-KAJL) |
Vedoucí / školitel: | Mgr. Martin Mikuláš, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
Datum přihlášení: | 16.11.2023 |
Datum zadání: | 16.11.2023 |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 12.04.2024 |
Datum a čas obhajoby: | 31.05.2024 08:00 |
Místo konání obhajoby: | C105/C14, 30 míst u lavice + 10 míst židličky se "stolečkem" |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 14.04.2024 |
Datum proběhlé obhajoby: | 31.05.2024 |
Předmět: | Obhajoba diplomové práce (OSZD105AJ) |
Oponenti: | PhDr. Petra Kacafírková, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
1. Studium primární literatury.
2. Formulace cílů a hypotéz práce. 3. Plánování experimentální výuky. 4. Sestavení objektivních nástrojů pro ověření hypotéz. 5. Realizace výzkumu v terénu. 6. Formulace závěrů práce na základě empirických dat. |
Seznam odborné literatury |
Brain-Based Learning. 2013. In Edglossary.com. Great Schools Partnership.
Retrieved from: http://edglossary.org/brain-based-learning/ ● Caine, R.N., and Caine, G. (2000). 12 Brain/Mind Natural Learning Principles. CaineLearning.com. Retrieved from: http://www.cainelearning.com/wp-content/uploads/2014/04/12-Brainmind-principles- expanded.pdf ● Chipongian, L. (2004). What is “Brain-Based Learning”? BrainConnection.com, Posit Science. Retrieved from: http://brainconnection.brainhq.com/2004/03/26/what-is-brain-based-learning/ ● Jensen, E. (2009). Teaching with Poverty in Mind: What Being Poor Does to Kids’ Brains and What Schools Can Do About It. Alexandria, VA: Association for Supervision & Curriculum Development (ASCD). Retrieved from: http://egandb.uas.alaska.edu:2081/lib/uasoutheast/reader.action?ppg=28&docID=10375878& tm=1428259489468 ● Jensen, E. (2005). Teaching with the Brain in Mind (2nd Edition). Alexandria, VA: Association for Supervision & Curriculum Development (ASCD). Retrieved from: http://egandb.uas.alaska.edu:2081/lib/uasoutheast/reader.action?ppg=6&docID=1008 9220&tm=1428258945648 |
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce |
Addressing the challenge of vocabulary acquisition among adolescents aged 13-16 is
crucial in language education. This study evaluates the effectiveness of a Brain-based Learning Approach in improving vocabulary learning and retention for six students. Utilizing principles that optimise the brain's learning efficiency, the neuro- pedagogical method is implemented to create an innovative and favourable learning environment. Anticipated outcomes include more effective vocabulary acquisition and retention, and heightened motivation levels for young learners in the language acquisition process. |