Sexuální výchova na základních školách a nižších stupních gymnázií v Česku očima pedagogů
Název práce v češtině: | Sexuální výchova na základních školách a nižších stupních gymnázií v Česku očima pedagogů |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Sex education in Czech primary schools and lower secondary schools through the eyes of teachers |
Klíčová slova: | sexuální výchova, sexualita, vzdělávání, základní škola, nižší stupeň gymnázia, učitel |
Klíčová slova anglicky: | sex education, sexuality, sexuality, education, primary school, lower secondary school, teacher |
Akademický rok vypsání: | 2023/2024 |
Typ práce: | diplomová práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra učitelství a didaktiky biologie (31-180) |
Vedoucí / školitel: | RNDr. Irena Chlebounová |
Řešitel: | skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
Datum přihlášení: | 15.11.2023 |
Datum zadání: | 15.11.2023 |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 03.01.2024 |
Předběžná náplň práce |
Diplomová práce se zabývá sexuální výchovou na českých základních školách a nižších stupních gymnázií očima pedagogů. Zahrnuje teoretickou a praktickou část. Teoretická část poskytuje informace o historii sexuální výchovy a zkoumá, jak jsou sexuálně výchovná témata zařazována do vyučovacích hodin. Praktická část spočívá v provedení polostrukturovaných rozhovorů s učiteli základních škol a nižších gymnázií, kteří vyučují předměty, do kterých jsou zařazena sexuálně výchovná témata. Následně jsou rozhovory analyzovány pomocí zakotvené teorie. Na základě výsledků zakotvené teorie je vytvořena pomůcka pro usnadnění výuky sexuální výchovy, která byla následně vyzkoušena na školách během vyučovacích hodin. |
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce |
The thesis deals with sexual education in Czech elementary schools and lower secondary from the perspective of teachers. It comprises both a theoretical and a practical component. The theoretical section provides insights into the history of sexual education and investigates how sexual education topics are integrated into teaching sessions. The practical segment involves conducting semi-structured interviews with teachers at elementary schools and lower-level gymnasiums who teach subjects incorporating sexual education themes. Subsequently, these interviews are analyzed using grounded theory. Based on the findings from grounded theory, a tool is developed to facilitate sexual education instruction. This tool is then tested in schools during regular teaching sessions. |