Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Sexuální výchova na základních školách a nižších stupních gymnázií v Česku očima pedagogů
Název práce v češtině: Sexuální výchova na základních školách a nižších stupních gymnázií v Česku očima pedagogů
Název v anglickém jazyce: Sex education in Czech primary schools and lower secondary schools through the eyes of teachers
Klíčová slova: sexuální výchova, sexualita, vzdělávání, základní škola, nižší stupeň gymnázia, učitel
Klíčová slova anglicky: sex education, sexuality, sexuality, education, primary school, lower secondary school, teacher
Akademický rok vypsání: 2023/2024
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra učitelství a didaktiky biologie (31-180)
Vedoucí / školitel: RNDr. Irena Chlebounová
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 15.11.2023
Datum zadání: 15.11.2023
Datum potvrzení stud. oddělením: 03.01.2024
Předběžná náplň práce
Diplomová práce se zabývá sexuální výchovou na českých základních
školách a nižších stupních gymnázií očima pedagogů. Zahrnuje teoretickou a
praktickou část. Teoretická část poskytuje informace o historii sexuální výchovy a
zkoumá, jak jsou sexuálně výchovná témata zařazována do vyučovacích hodin.
Praktická část spočívá v provedení polostrukturovaných rozhovorů s učiteli základních
škol a nižších gymnázií, kteří vyučují předměty, do kterých jsou zařazena sexuálně
výchovná témata. Následně jsou rozhovory analyzovány pomocí zakotvené teorie. Na
základě výsledků zakotvené teorie je vytvořena pomůcka pro usnadnění výuky
sexuální výchovy, která byla následně vyzkoušena na školách během vyučovacích
hodin.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
The thesis deals with sexual education in Czech elementary schools and lower
secondary from the perspective of teachers. It comprises both a theoretical and a
practical component. The theoretical section provides insights into the history of
sexual education and investigates how sexual education topics are integrated into
teaching sessions. The practical segment involves conducting semi-structured
interviews with teachers at elementary schools and lower-level gymnasiums who teach
subjects incorporating sexual education themes. Subsequently, these interviews are
analyzed using grounded theory. Based on the findings from grounded theory, a tool is
developed to facilitate sexual education instruction. This tool is then tested in schools
during regular teaching sessions.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK