Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 372)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Učební strategie studentů středních škol
Název práce v češtině: Učební strategie studentů středních škol
Název v anglickém jazyce: Learning strategies of high school students
Klíčová slova: učební strategie|učební styly|moderní technologie|vzdělávání|střední škola|studenti
Klíčová slova anglicky: learning strategies|learning styles|modern technologies|education|high school|students
Akademický rok vypsání: 2023/2024
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra pedagogiky (21-KPED)
Vedoucí / školitel: Mgr. Tereza Komárková, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 13.11.2023
Datum zadání: 13.11.2023
Schválení administrátorem: bylo schváleno
Datum potvrzení stud. oddělením: 17.01.2024
Datum a čas obhajoby: 10.06.2024 08:30
Datum odevzdání elektronické podoby:24.04.2024
Datum proběhlé obhajoby: 10.06.2024
Odevzdaná/finalizovaná: odevzdaná studentem a finalizovaná
Oponenti: Mgr. Dita Šimáčková
 
 
 
Zásady pro vypracování
Bakalářská práce se zabývá tématem učebních strategií u studentů v dnešní době. Práce bude rozdělena na dvě části, a to na teoretickou a empirickou. V teoretické části budou popsané jednotlivé učební styly a strategie studentů. Dále přístupy k učení, teorie a diagnostika učebních stylů. Následovat bude i pár kapitol o nástupu moderních technologiích při vzdělávání. Praktická část bude zaměřena na kvalitativní výzkum mezi studenty středních škol. Výzkum bude probíhat za pomocí metody polostrukturovaného rozhovoru s vybranými studenty, kteří budou jednotlivě odpovídat na soubor předem připravených otázek. Cílem praktické části je popsat učební strategie dnešních studentů s ohledem na používání moderních technologií ve výuce. Zároveň zjistit, zdali se učební strategie studentů v čase proměnily.
Seznam odborné literatury
MAREŠ, Jiří. Styly učení žáků a studentů. Praha: Portál, 1998. ISBN 80-7178-246-7.
MAREŠ, Jiří.Možnosti učitele reagovat na individuální styly učení u žáků. Pedagogika, 1994, roč. 44, č. 4, s. 368-376. ISSN 2336-2189 (online)
KOPECKÝ, Kamil. Moderní technologie ve výuce. Univerzita Palackého v Olomouci, 2021. ISBN 978-80-244-5926-4. (online)
VALIŠOVÁ, Alena a KASÍKOVÁ, Hana.Pedagogika pro učitele. 2., rozšířené a aktualizované vydání. Praha: Grada, 2011. ISBN 978-80-247-3357-9.
VLČKOVÁ, Kateřina. Strategie učení v kurikulu všeobecného vzdělávání. Orbis scholae, 2018, 1.1: 82-91.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK