Učební strategie studentů středních škol
Název práce v češtině: | Učební strategie studentů středních škol |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Learning strategies of high school students |
Klíčová slova: | učební strategie|učební styly|moderní technologie|vzdělávání|střední škola|studenti |
Klíčová slova anglicky: | learning strategies|learning styles|modern technologies|education|high school|students |
Akademický rok vypsání: | 2023/2024 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra pedagogiky (21-KPED) |
Vedoucí / školitel: | Mgr. Tereza Komárková, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
Datum přihlášení: | 13.11.2023 |
Datum zadání: | 13.11.2023 |
Schválení administrátorem: | bylo schváleno |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 17.01.2024 |
Datum a čas obhajoby: | 10.06.2024 08:30 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 24.04.2024 |
Datum proběhlé obhajoby: | 10.06.2024 |
Odevzdaná/finalizovaná: | odevzdaná studentem a finalizovaná |
Oponenti: | Mgr. Dita Šimáčková |
Zásady pro vypracování |
Bakalářská práce se zabývá tématem učebních strategií u studentů v dnešní době. Práce bude rozdělena na dvě části, a to na teoretickou a empirickou. V teoretické části budou popsané jednotlivé učební styly a strategie studentů. Dále přístupy k učení, teorie a diagnostika učebních stylů. Následovat bude i pár kapitol o nástupu moderních technologiích při vzdělávání. Praktická část bude zaměřena na kvalitativní výzkum mezi studenty středních škol. Výzkum bude probíhat za pomocí metody polostrukturovaného rozhovoru s vybranými studenty, kteří budou jednotlivě odpovídat na soubor předem připravených otázek. Cílem praktické části je popsat učební strategie dnešních studentů s ohledem na používání moderních technologií ve výuce. Zároveň zjistit, zdali se učební strategie studentů v čase proměnily. |
Seznam odborné literatury |
MAREŠ, Jiří. Styly učení žáků a studentů. Praha: Portál, 1998. ISBN 80-7178-246-7. MAREŠ, Jiří.Možnosti učitele reagovat na individuální styly učení u žáků. Pedagogika, 1994, roč. 44, č. 4, s. 368-376. ISSN 2336-2189 (online) KOPECKÝ, Kamil. Moderní technologie ve výuce. Univerzita Palackého v Olomouci, 2021. ISBN 978-80-244-5926-4. (online) VALIŠOVÁ, Alena a KASÍKOVÁ, Hana.Pedagogika pro učitele. 2., rozšířené a aktualizované vydání. Praha: Grada, 2011. ISBN 978-80-247-3357-9. VLČKOVÁ, Kateřina. Strategie učení v kurikulu všeobecného vzdělávání. Orbis scholae, 2018, 1.1: 82-91. |