Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Diagnostika laterality u předškolních dětí
Název práce v češtině: Diagnostika laterality u předškolních dětí
Název v anglickém jazyce: Diagnostics of laterality in preschool children
Klíčová slova: diagnostika laterality, lateralita, předškolní věk, děti, typy laterality, druh laterality, vývoj dítěte
Klíčová slova anglicky: diagnosis of laterality, laterality, preschool age, children, types of laterality, kind of laterality, child development
Akademický rok vypsání: 2023/2024
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra atletiky, sportů a pobytu v přírodě (51-300500)
Vedoucí / školitel: Mgr. Radka Bačáková, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 09.11.2023
Datum zadání: 09.11.2023
Datum a čas obhajoby: 10.06.2024 07:30
Datum odevzdání elektronické podoby:27.05.2024
Datum odevzdání tištěné podoby:27.05.2024
Datum proběhlé obhajoby: 10.06.2024
Oponenti: doc. PhDr. Martin Musálek, Ph.D.
 
 
 
Předběžná náplň práce
Abstrakt
Název: Diagnostika laterality u předškolních dětí

Cíle: Cílem bakalářské práce je popsat problematiku laterality včetně její diagnostiky u předškolních dětí a dále aspekty věkového období předškolního věku.

Metody: V práci je využita metoda systematické rešerše. Dochází ke shromáždění a prostudování odborné domácí i zahraniční literatury, která slouží k vytvoření přehledu o současné problematice tématu.

Výsledky: Výsledek bakalářské práce je přehled o možnostech diagnostiky laterality u dětí předškolního věku.

Závěr: Diagnostika lateralita u předškolních dětí hraje klíčovou roli v jejich rozvoji. umožňuje pedagogům a rodičům lépe směřovat výukové aktivity a napomáhat tak optimálnímu rozvoji motoriky, koordinace a kognitivních funkcí. Respektování individuální laterality u dětí je v tomto věku nezbytné pro jejich harmonický a plnohodnotný rozvoj. Při diagnostice laterality je třeba využívat objektivních testů.


Klíčová slova: diagnostika laterality, lateralita, předškolní věk, děti, typy laterality, druh laterality, vývoj dítěte

Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
Abstract
Title: Diagnosis of Laterality in Preschool Children

Objectives: The aim of the bachelor’s thesis is to describe the issue of laterality, including its diagnosis by preschool children, and the aspects of the preschool age period.

Methods: The thesis employs the method of systematic review. It involves the collection and examination of both Czech and foreign professional literature to create an overview of the current issues related to the topic.

Results: The outcome of the bachelor’s thesis is an overview of the possibilities for diagnosing laterality in preschool children.

Conclusion: Diagnosing laterality in preschool children plays a crucial role in their development. It enables educators and parents to better direct educational activities and thus support the optimal development of motor skills, coordination, and cognitive functions. Respecting the individual laterality of children at this age is essential for their harmonious and full development. It is necessary to use objective tests in the diagnosis of laterality.


Keywords: diagnosis of laterality, laterality, preschool age, children, types of laterality, kind of laterality, child development

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK