Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 372)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Prezentace jednorázových elektronických cigaret na vybraných českých e-shopech
Název práce v češtině: Prezentace jednorázových elektronických cigaret na vybraných českých e-shopech
Název v anglickém jazyce: Presentation of disposable electronic cigarettes at selected Czech e-shops
Klíčová slova: jednorázové elektronické cigarety, e-cigarety, nikotin, e-shop, reklama
Klíčová slova anglicky: disposable electronic cigarettes, e-cigarettes, nicotine, e-shop, advertising
Akademický rok vypsání: 2023/2024
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Klinika adiktologie 1. LF UK a VFN (11-00611)
Vedoucí / školitel: Mgr. Adam Kulhánek, Ph.D., MBA
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 28.10.2023
Datum zadání: 28.10.2023
Datum a čas obhajoby: 20.06.2024 09:00
Datum odevzdání elektronické podoby:27.04.2024
Datum proběhlé obhajoby: 20.06.2024
Předmět: Obhajoba bakalářské práce (B01638)
Oponenti: doc. PhDr. Denisa Hejlová, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Cíl práce: Cílem práce je zmapovat a popsat formy reklamy a nabídky jednorázových elektronických cigaret v prostředí vybraných českých e-shopů.

Výzkumný soubor: Na základě stanovených kritérií bude identifikováno zhruba 5-10 tuzemských e-shopů, na kterých budou mapovány a analyzovány předem stanovené prvky reklamy a propagace (např. nabídka produktů, struktura webu, barevné schéma, využívání reklamních bannerů, prodejní copy texty atd.). Data budou zaznamenávána formou snímků obrazovky (printscreen), textů z webu, newsletterů a věrnostních programů.

Výběrová kritéria souboru: Zaměření na jednorázové elektronické cigarety a e-shopy. Budou zvoleny 1-3 klíčová slova související s jednorázovými elektronickými cigaretami, dle kterých se provede v určitém časovém období průzkum e-shopů z webového vyhledávače.

Metody tvorby dat: S pomocí kriteriálního výběru budou metodou desk search (vyhledávání v internetovém prohlížeči) identifikovány nejvýznamnější české e-shopy prodávající jednorázové elektronické cigarety. Na těchto e-shopech bude provedena analýza, přičemž budou zkoumány vizuální a textové prvky použité marketingové komunikace (např. fotografie, bannery, texty, tón jazyka atd.). Dále bude sledováno, zda a jak vybrané e-shopy využívají prostředky podpory prodeje (tj. marketingové prvky zvyšující konverzní poměr zákazníků) a také, zda tyto e-shopy technikami propagace a reklamy necílí na vulnerabilní skupiny (děti, dospívající a nekuřáci).

Analýza dat: Data budou vyhodnocována s pomocí metody obsahové analýzy.
Seznam odborné literatury
Předběžný seznam odborných zdroj:
Le Foll, B., Piper, M. E., Fowler, C. D., Tonstad, S., Bierut, L., Lu, L., Jha, P., & Hall, W. D. (2022). Tobacco and nicotine use. Nature Reviews Disease Primers.https://doi.org/10.1038/s41572-022-00346-w
Karlíček, M. (2023). Jak na marketingovou komunikaci. Grada.
Vaštíková, M. (2014). Marketing služeb: Efektivně a moderně. Grada.
Přikrylová, J. (2019). Moderní Marketingová Komunikace. Grada Publishing.
Janouch, V. (2014). Internetový marketing. Computer Press.
Kalina, K., et al. (2015). Klinická adiktologie. Praha: Grada Publishing.
Leigh, N., Lawton, R., Hershberger, P., Goniewicz, M. (2016). Flavourings significantly affect inhalation toxicity of aerosol generated from electronic nicotine delivery systems (ENDS). Tobacco Control.https://doi:10.1136/tobaccocontrol-2016-053205
Richardson, A., Ganz, O., Vallone, D. (2015). Tobacco on the web: Surveillance and characterisation of online tobacco and e-cigarette advertising. Tobacco control.https://doi:10.1136/tobaccocontrol-2013-051246
Collins, L.K., Glasser, A.M., Abudayyeh, H.S., Pearson, J.L., & Villanti, A.C. (2019). E-Cigarette Marketing and Communication: How E-Cigarette Companies Market E-Cigarettes and the Public Engages with E-cigarette https://doi:10.1093/ntr/ntx284
Předběžná náplň práce
V rámci práce budou zkoumány formy reklamy a nabídky, které e-shopy používají k získání a udržení zákazníků, uživatelů jednorázových elektronických cigaret. Cílem je zmapovat a popsat formy reklamy a prezentace jednorázových elektronických cigaret v prostředí vybraných českých e-shopů. Práce poskytne vhled na internetový prodej těchto produktů, který v ČR v oblasti tabáku a nikotinu není dostatečně regulovaný. Prodejci tak mohou cílit také na nezletilé a nekuřáky nebo být v rozporu s legislativními normami regulující reklamu a propagaci na internetu.
zmapovat a popsat formy reklamy a prezentace jednorázových elektronických cigaret v prostředí vybraných českých e-shopů
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
The thesis will examine the forms of advertising and offers that e-shops use to attract and retain customers, users of disposable electronic cigarettes. Their strongly represented sales channel is e-shops. The aim is to map and describe the forms of advertising and presentation of disposable electronic cigarettes in the environment of selected Czech e-shops. The work will provide insight into the online sales of these products, which are not sufficiently regulated in the Czech Republic in the field of tobacco and nicotine. Thus, sellers may also target minors and non-smokers or be in violation of legislative norms regulating advertising and promotion on the Internet.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK