Rozdíly v komunikaci a propagaci východních a západních esportových organizací na příkladu G2 Esports a T1
Název práce v češtině: | Rozdíly v komunikaci a propagaci východních a západních esportových organizací na příkladu G2 Esports a T1 |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Differences in communication and promotion between Eastern and Western esport organisations demonstrated on G2 Esports and T1 |
Klíčová slova: | Marketingová komunikace, gaming, esport, sociální sítě, instagram, kulturní rozdíly, fanouškovská základna, západní a východní trh |
Klíčová slova anglicky: | Marketing communication, gaming, esport, social media, instagram, cultural differences, fan base, western vs eastern market |
Akademický rok vypsání: | 2023/2024 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra marketingové komunikace a public relations (23-KMKPR) |
Vedoucí / školitel: | PhDr. Soňa Schneiderová, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý![]() |
Datum přihlášení: | 18.10.2023 |
Datum zadání: | 18.10.2023 |
Datum a čas obhajoby: | 19.06.2024 08:00 |
Místo konání obhajoby: | Areál Jinonice |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 29.04.2024 |
Datum proběhlé obhajoby: | 19.06.2024 |
Oponenti: | Ing. Bc. Hana Moravcová, Ph.D. |
Předběžná náplň práce |
Ve své bakalářské práci se zaměřím na interkulturní rozdíly v marketingu mezi západními a východními světovými kulturami. Různé kultury mají různé odezvy na jednotlivé formy komunikace a tyto rozdíly chci popsat v kontextu esportových organizací. Pro odvětví esportu je do budoucna předvídán velký růst a stává se stále více mainstreamovým. Navíc má esport v západní i východní kultuře již dlouholetou historii.
Cílem práce je zaměřit se na esportové týmy „západu” a „východu” a popsat je v kontextu jejich aktivní marketingové komunikace. Prozkoumám, jaké jsou nástroje, které toto odvětví využívá, a také jejich potenciál do budoucna. V teoretické části vysvětlím pojmy, které jsou nutné k porozumění a hodnocení celé problematiky marketingu v esportu. V praktické části exaktně analyzuji komunikaci západních a východních organizací za dané časové období, porovnávám jejich rozdíly a navrhnu efektivnější řešení do budoucna. Konkrétně se zaměřím na dva komunikačně zdatné týmy. Západní formu komunikace budu demonstrovat na týmu G2 Esports, východní formu komunikace na T1. Oba týmy jsou ve svých regionech dobře známé, respektované a dekorované. Časový rámec komunikace stanovím na sezónu 2023. Oba týmy jsou aktivní v esportech League of Legends a Valorant, zároveň mají pod sebou mnoho influecerů a streamerů, kteří propagují jejich brand. Budu tedy zkoumat komunikaci těchto tří hlavních aktivit. |
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce |
In my bachelor thesis, I will focus on the intercultural differences in marketing between Western and Eastern world cultures. Different cultures have different responses to different forms of communication and I want to describe these differences in the context of esports organizations. The esports industry is predicted to grow a lot in the future and become more and more mainstream. Moreover, esport has a long history in both Western and Eastern cultures.
This thesis aims to focus on esport teams of the "West" and "East" and to describe them in the context of their active marketing communication. I will explore the tools used by the industry as well as their potential for the future. In the theoretical part, I will explain the concepts that are necessary to understand and evaluate the whole issue of marketing in esports. In the practical part, I will analyze the communication of Western and Eastern organizations over a given period, compare their differences, and propose more effective solutions for the future. Specifically, I will focus on two communication-savvy teams. I will demonstrate the Western form of communication on the G2 Esports team and the Eastern form of communication on T1. Both teams are well-known, respected, and decorated in their regions. I will set the timeframe of the communication for the 2023 season. Both teams are active in League of Legends and Valorant esports, while also having many influencers and streamers under them to promote their brand. So I will be exploring the communication of these three main activities. |