Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 390)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Komunikační aktivity neziskového festivalu Budějovický Majáles
Název práce v češtině: Komunikační aktivity neziskového festivalu Budějovický Majáles
Název v anglickém jazyce: Communication activities of the non-profit festival Budějovický Majáles
Klíčová slova: Festival; nezisková organizace; kulturní marketing; neziskový festival; marketingová komunikace; marketingová strategie
Klíčová slova anglicky: Festival; non-profit organization; cultural marketing; non-profit festival; marketing communication; marketing strategy
Akademický rok vypsání: 2023/2024
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra marketingové komunikace a public relations (23-KMKPR)
Vedoucí / školitel: MA Bc. Eliška Černá
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 18.10.2023
Datum zadání: 18.10.2023
Datum a čas obhajoby: 20.06.2024 08:00
Místo konání obhajoby: Areál Jinonice
Datum odevzdání elektronické podoby:29.04.2024
Datum proběhlé obhajoby: 20.06.2024
Oponenti: Mgr. Tereza Ježková, Ph.D.
 
 
 
Seznam odborné literatury
Vláda České republiky. (2024). Rada vlády pro nestátní neziskové organizace [Online]. Vláda České republiky. https://vlada.gov.cz/cz/ppov/rnno/zakladni-informace-767/
Hejlová, D. (2015). Public relations [Computer software]. Grada Publishing.
Budějovický Majáles. (2023). Archiv BM: Interní archiv Budějovického Majálesu (neveřejný) [Computer software].
Karlíček, M. (2016). Marketingová komunikace a public relations: výklad pojmů a teorie oboru [Computer software]. Univerzita Karlova v Praze.
Abrahamsson, J., & Lundgren, H. (2004). The use of web sites in integrated marketing communication.
Arndt, J. (1967). Role of Product-Related Conversations in the Diffusion of a New Product. Journal of marketing research, 4(3), 291. https://doi.org/10.2307/3149462
Bačuvčík, R. (2011). Marketing neziskových organizací (1 vyd.). VeRBuM.
Bačuvčík, R. (2012). Marketing kultury: divadlo, koncerty, publikum, veřejnost (1 vyd.). VeRBuM.
Bachmann, P. (2012). Česká klasifikace neziskových organizací: Případ občanských sdružení. Scientific Papers Of The University Of Pardubice, 5(16), 5-16.
Borden, N. H. (1964). The concept of the marketing mix. Journal of advertising research, 4(2), 2-7.
Clement, J. (2023). Number of E-mail Users Worldwide 2023. Statista. [online]. Získáno z: https://www.statista.com/statistics/255080/number-of-email-users-worldwide/
Černý, L. (2017). Strategie rozvoje značky a marketingu v neziskové organizaci -- Budějovický Majáles [online] Diplomová práce, Vysoká škola ekonomická v Praze.
Dědina, J., & Odcházel, J. (2007). Management a moderní organizování firmy. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-2149-1.
Datareporal.com. (2023) Digital 2023 deep dive: Changes in Meta's ad reach numbers. [online]. Dostupné z: https://datareportal.com/reports/digital-2023-deep-dive-changes-in-metas-ad-reach-numbers?utm_source=DataReportal&utm_medium=Social_Users_Change_Article&utm_campaign=Digital_2023&utm_content=Hyperlink
Dohnalová, M. (2005). Občanský sektor. Kapitola ve sborníku. In: Škarabelová, S. (2005), Definice neziskového sektoru: Sborník příspěvků z internetové diskuse CVNS. Brno: Centrum pro výzkum neziskového sektoru.
Foret, M. (1997). Marketingová komunikace (Vyd. 2. rozš). Masarykova univerzita.
Frič, P. (2001). Neziskový sektor v ČR: výsledky mezinárodního srovnávacího projektu Johns Hopkins University. Eurolex Bohemia.
Galer, S. S. (2020). How TikTok changed the world in 2020. BBC. Dostupné z https://www.bbc.com/culture/article/20201216-how-tiktok-changed-the-world-in2020
Grostøl, B. R., & Kristensen, N. S. (2018). An Assessment of The Challenges of Brand Consistency [Diplomová práce]. Copenhagen Business School.
Halada, J. (2015). Marketingová komunikace a public relations: výklad pojmů a teorie oboru. ISBN 978-80-246-3075-5.
Havlíková, A. (2019). Financování neziskových organizací [Diplomová práce]. Masarykova univerzita, Právnická fakulta.
Hill, E., O'Sullivan, T., & O'Sullivan, C. (2012). Creative Arts Marketing (2 vyd.). Routledge.
Hušková, L. (2018). Facebook v ČR hlásí přes 5,2 milionů uživatelů. Newsfeed. Dostupné 27 duben 2024, z https://newsfeed.cz/facebook-v-cr-hlasi-pres-52-milionu-uzivatelu
Johnová, R. (2008). Marketing kulturního dědictví a umění: [art marketing v praxi] (1 vyd.). Grada.
Junek, J. (2010). Vizuální informační systém festivalu. [Bakalářská práce]. Masarykova univerzita.
Kirš, D., & Harper, M. (2010). E-mail marketing: jak pečovat o klienty a prodávat e-mailem (1 vyd.). [Computer Press].
Kostelecký, T., Čermák, D., & Stachová, J. (2002). Region a politika (1 vyd.). Sociologický ústav Akademie věd České republiky.
Kotler, P., & Armstrong, G. (2004). Marketing Management (6. vyd.). Grada Publishing. ISBN: 80-247-0513-3.
Kotler, P., & Keller, K. L. (2013). Marketing management, Grada Publishing. ISBN 978-80-247-4150-5.
Kotler, P., Wong, V., Armstrong, G., Saunders, J. (2007). Moderní marketing: 4. evropské vydání. Grada.
Kubát, P. (2015). Králové Majálesu schytali 200 ran z paintballové pistole. Dostupné z https://www.idnes.cz/ceske-budejovice/zpravy/kralove-majalesu-schytali-200-ran-z-paintballove-pistole.A150601_105932_budejovice-zpravy_khr
Lange, C. (2023). The Role of Print Marketing in a Digital World: When Old School Meets New School. Medium. Dostupné z: https://medium.com/@charleslangeconsultant/the-role-of-print-marketing-in-a-digital-world-when-old-school-meets-new-school-b7bdf9ce3772 [cit. 2024-04-27]
Lin, L., Lee, J., & Robertson, T. (2011). Reading while watching video: The effect of video content on reading comprehension and media multitasking ability. [online], Journal of Educational Computing Research, Dostupné z: https://doi.org/10.2190/EC.45.2.d [cit. 2024-04-27]
Losekoot, M., & Vyhnánková, E. (2019). Jak na sítě: ovládněte čtyři principy úspěchu na sociálních sítích. Jan Melvil Publishing.
Macháčková, M. (2018). Motivace a osobnostní charakteristiky dobrovolníků v organizaci Budějovický Majáles. Diplomová práce, Univerzita Palackého v Olomouci. Dostupné z: https://theses.cz/id/1566ul/
McEwan, S. E., Langen, F., & Garcia, B. (2009). Measuring the Impacts of Large Scale Cultural Events: A Literature Review. Diplomová práce. Liverpool: University of Liverpool
Největšími sociálními sítěmi v Česku zůstávají YouTube a Facebook. (2023). Dostupné z https://www.mediaguru.cz/clanky/2023/02/nejvetsimi-socialnimi-sitemi-v-cesku-zustavaji-youtube-a-facebook/
Nouvelle Prague. Dostupné z http://nouvelleprague.com/ceny-nouvelleprague/?lang=cs
Nový, T. (2013). Zničený park studenti upravili a předali městu. Pracovali celý týden. Dostupné z https://ceskobudejovicky.denik.cz/zpravy_region/zniceny-park-studenti-upravili-a-predali-mestu-pracovali-cely-tyden-20130518.html
oaaa.org. Bus Shelters Out of Home Advertising. Advertising Association Of America. Dostupné z https://oaaa.org/AboutOOH/OOHBasics/OOHMediaFormats/BusShelters.aspx
Pixová, K. (2015). Komunikační strategie specifické události [Bakalářská práce]. Vysoká škola ekonomická v Praze.
Česká televize. (2016). Události v regionu 23. května. Dostupné z https://www.ceskatelevize.cz/porady/10118379000-udalosti-v-regionech-praha/216411000140523/
Rownd, M., Heath, C. (2008). The American Marketing Association releases new definition for marketing. Chicago IL: AMA
Salamon, L.M., Anheier, H.K. Social Origins of Civil Society: Explaining the Nonprofit Sector Cross-Nationally. VOLUNTAS: International Journal of Voluntary and Nonprofit Organizations 9, 213–248 (1998). https://doi.org/10.1023/A:1022058200985
Seidman, I. (2006). Interviewing as Qualitative Research: A Guide for Researchers in Education and the Social Sciences (3 vyd.). Teachers College Press.
Skupina Kryštof: Facebook. https://www.facebook.com/skupinakrystof/photos/pb.37746924774
Šobáňová, P. (2010). Fundraising (Vyd. 2). Ostravská univerzita v Ostravě.
Svět za bublinou 2023. (2023). Mediální Bubliny. Dostupné z https://www.medialnibubliny.cz/attachments/GroupM-Svet-za-bublinou-2023-report-CZ-new.pdf
Vojík, V. (2008). Podnikání v kultuře a umění: Arts management. ASPI.
Zibura, L. (2014). Marketing a propagace malých hudebních festivalů v České republice [Bakalářská práce]. Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra mediálních studií.
Předběžná náplň práce
Tato práce se zaměřuje na analýzu komunikačních a propagačních aktivit největšího neziskového festivalu v České republice, Budějovického Majálesu. Konkrétně se věnuje především identifikování pozitivních i negativních aspektů komunikace s cílem zhodnotit, jak nejefektivněji oslovit cílovou skupinu návštěvníků. Teoretická část obsahuje vymezení marketingových aktivit a představení Budějovického Majálesu. Praktická část dále navazuje analýzou komunikace vybraných ročníků festivalu a interpretací rozhovorů s návštěvníky a organizátory festivalu, kteří hodnotili jejich marketingové strategie. Obě skupiny i přes zdánlivě zhoršenou rozpoznatelnost kvitovaly podobu vizuálů, které festival každoročně výrazně obměňuje. Rozdíly se u skupin objevily v rámci vnímání důležitosti komunikačních témat festivalu, kdy pro návštěvníky byla nejdůležitější atmosféra, osobní zkušenost a kvalita programu. Organizátoři vyzdvihovali atraktivitu nadstavbových aktivit festivalu a inovativních prvků v komunikaci.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
This thesis focuses on the analysis of the communication and promotional activities of the largest non-profit festival in the Czech Republic, the Budějovice Majáles. Specifically, it focuses on identifying positive and negative aspects of communication in order to evaluate how to most effectively reach the target group of visitors. The theoretical part includes a definition of marketing activities and an introduction to the Budějovice Majáles. The practical part is followed by an analysis of the communication of selected festival events and the interpretation of interviews with visitors and festival organisers who evaluated their marketing strategies. Both groups, despite the seemingly worsened recognisability, appreciated the form of the visuals, which are significantly renewed every year by the festival. Differences emerged between the groups in terms of perceived importance of the festival's communication themes, with the atmosphere, personal experience and quality of the programme being most important to visitors. The organisers highlighted the attractiveness of the festival's extra activities and innovative elements in communication.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK