Komplexita sociální identity ve vztahu k self-efficacy: analýza významu hierarchie ve firemním prostředí
Název práce v češtině: | Komplexita sociální identity ve vztahu k self-efficacy: analýza významu hierarchie ve firemním prostředí |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Complexity of social identity in relation to self-efficacy: analysis of hierarchy significance within a corporate environment |
Klíčová slova: | sociální identita; in-group identifikace; inter-group kontext; self-kategorizace; self-efficacy; hierarchie ve firemním prostředí |
Klíčová slova anglicky: | social identity; in-group identification; inter-group context; self-categorization; self-efficacy; hierarchy in the corporate environment |
Akademický rok vypsání: | 2023/2024 |
Typ práce: | diplomová práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra psychologie (41-KPSY) |
Vedoucí / školitel: | PhDr. Mgr. David Heider, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý![]() |
Datum přihlášení: | 17.10.2023 |
Datum zadání: | 17.10.2023 |
Datum a čas obhajoby: | 11.01.2024 09:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 04.12.2023 |
Datum proběhlé obhajoby: | 11.01.2024 |
Předmět: | Obhajoba diplomové práce (OSZD005) |
Oponenti: | Mgr. Kateřina Machovcová, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
Studentka použije dotazník sestavený z obrazové části měřící self-kategorizaci a českého překladu General Self-Efficacy Scale a kvantitativní data budou doplněna kvalitativními rozhovory s probandy ve firemním prostředí. |
Seznam odborné literatury |
Schubert, T. W., & Otten, S. (2002). Overlap of self, ingroup, and outgroup: Pictorial measures of self-categorization. Self and Identity, 1(4), 353–376. https://doi.org/10.1080/152988602760328012
Bandura, A., & Wessels, S. (1994). Self-efficacy (Vol. 4, pp. 71-81). na. zatím takto a případně bychom doplnili, bude-li potřebal? |
Předběžná náplň práce |
Ověřit, jaký je vztah mezi mírou identifikace s in-group (a případně out-group) a vnímanou self-efficacy člena low-status / high-status group. Jak se to bude projevovat při zanesení identifikace s firmou jako celkem?
Ověřit, jaký je vztah mezi vnímanými inter-group vzdálenostmi a pocitem self-efficacy. |