Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 390)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Uzpůsobování redakčních strategií cílených na mladé příjemce v souvislosti s rostoucím vlivem sociálních sítí
Název práce v češtině: Uzpůsobování redakčních strategií cílených na mladé příjemce v souvislosti s rostoucím vlivem sociálních sítí
Název v anglickém jazyce: Adapting editorial strategies to target young recipients in the context of the increasing influence of social media
Klíčová slova: Zpravodajství, média, generace Z, sociální sítě, vývojové trendy médií
Klíčová slova anglicky: News, media, generation Z, social media, media trends
Akademický rok vypsání: 2023/2024
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra žurnalistiky (23-KZ)
Vedoucí / školitel: PhDr. Mgr. Bc. Jan Jirků, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 13.10.2023
Datum zadání: 13.10.2023
Datum a čas obhajoby: 16.09.2024 08:30
Místo konání obhajoby: Areál Jinonice
Datum odevzdání elektronické podoby:15.07.2024
Datum proběhlé obhajoby: 16.09.2024
Oponenti: Mgr. Ing. David Klimeš, Ph.D.
 
 
 
Seznam odborné literatury
BIERBAUER, Charles. The Future of Media Convergence. In: GRANT, August E. a WILKINSON, Jeffrey. Understanding media convergence: the state of the field. New York: Oxford University Press, 2009. ISBN 978-0-19-532777-9.

BREED, Warren, 1956. Analyzing News: Some Questions for Research. Online. Journalism Quarterly. Roč. 33, č. 4, s. 468-472. Dostupné z: https://www.proquest.com/scholarly-journals/analyzing-news-some-questions-research/docview/1290726189/se-2?accountid=12372

BREEN, Michael J. Mass Media and New Technologies. In: OSVALDOVÁ, Barbora A. kol. Zpravodajství v médiích. Czech Republic: Karolinum Press, 2020. ISBN 9788024646121.

CASTELLS, Manuel. The information age: economy, society and culture. Vol. I, The rise of the network society. Malden: Blackwell, 1996. ISBN 1-55786-617-1.

CARSON, Andrea (Andrea Louise). Investigative journalism, democracy and the digital age. New York, New York: Routledge, 2020. ISBN 1-315-51429-X.

COSTA SÁNCHEZ, Carmen. Transmedia storytelling, an ally of corporate communication: #dropped by heineken case study. In: JIRKŮ, Jan. Žurnalistická profese 2.0. Praha: Univerzita Karlova, nakl. Karolinum, 2020. ISBN 978-80-246-4610-7.

CURRAN, James. Triple crisis of journalism. Online. Journalism (London, England). 2019, roč. 20, č. 1, s. 190-193. ISSN 1464-8849. Dostupné z: https://doi.org/10.1177/1464884918807034.

ČUŘÍK, Jaroslav a BURGR, Rudolf. Nové trendy v médiích. I, Online a tištěná média. Brno: Masarykova univerzita, 2012. ISBN 978-80-210-5825-5.

DORSEY, Jason R. a VILLA, Denise. Zconomy: How Gen Z Will Change the Future of Business--And What to Do about It. HarperCollins Publishers, 2020. ISBN 0-06-297030-5.

GALTUNG, Johan a RUGE, Mari Holmboe. The Structure of Foreign News. Online. Journal of peace research. 1965, roč. 2, č. 1, s. 64-91. ISSN 0022-3433.

GARRISON, Bruce; SALWEN, Michael Brian a DRISCOLL, Paul D. Online news and the public. Mahwah, N.J: Lawrence Erlbaum, 2005. ISBN 0-8058-4823-1.

GERBNER, George, 1964. Ideological Perspectives and Political Tendencies in News Reporting. Online. Journalism & Mass Communication Quarterly. Roč. 41, č. 4, s. 508. ISSN 10776990. Dostupné z: https://research.ebsco.com/linkprocessor/plink?id=3a045e0c-1dfd-3433-a847-134012ce4338.

GRANT, August E. a WILKINSON, Jeffrey. Understanding media convergence: the state of the field. New York: Oxford University Press, 2009. ISBN 978-0-19-532777-9.

HARTLEY, John. Understanding news. New York: Methuen & Co, 1982. ISBN 0-416-74550-4.

HENDL, Jan. Kvalitativní výzkum: základní teorie, metody a aplikace. Čtvrté, přepracované a rozšířené vydání. Praha: Portál, 2016. ISBN 978-80-262-0982-9.

HOLMES, David. Communication theory: media, technology, society. London: Sage Publications, 2005. ISBN 0-7619-7070-3.

JAKUBOWICZ, Karol a NAVRÁTILOVÁ, Svatava. Nová ekologie médií: konvergence a mediamorfóza. První vydání. Zlín: VeRBuM, 2013. ISBN 978-80-87500-38-5.

JENKINS, Henry. Convergence culture: where old and new media collide. New York: New York University Press, 2006. ISBN 0-8147-4281-5.


JIRÁK, Jan a KÖPPLOVÁ, Barbora. Masová média. Praha: Portál, 2015. ISBN 978-80-262-0743-6.

JIRKŮ, Jan. Žurnalistická profese 2.0. Praha: Univerzita Karlova, nakl. Karolinum, 2020. ISBN 978-80-246-4610-7.

KARANICOLAS, Michael. Disrupting Journalism: How platforms have upended the news. Columbia Journalism Review. 2023. Dostupné z: https://www.cjr.org/special_report/disrupting-journalism-how-platforms-have-upended-the-news-part-8.php.

KOVACH, Bill a ROSENSTIEL, Tom. The Elements of Journalism. Třetí vydání. Three Rivers Press, 2014. ISBN 978-0-8041-3678-5.

KNOBEL, Beth. The Watchdog Still Barks: How Accountability Reporting Evolved for the Digital Age. New York, NY: Fordham University Press, 2018. ISBN 0-8232-8140-X. Dostupné z: https://doi.org/10.1515/9780823279364.

LEVY, Ro’ee. Social Media, News Consumption, and Polarization: Evidence from a Field Experiment. Online. The American economic review. 2021, roč. 111, č. 3, s. 831-870. ISSN 0002-8282. Dostupné z: https://doi.org/10.1257/aer.20191777.

LIPPMANN, Walter. Public Opinion. Simon & Schuster New York, 1997. ISBN 0-684-83327-1.

MACEK, Jakub. Poznámky k okouzlení novostí nových médií. Online. Mediální studia. 2012, roč. 6, č. 1, s. 6-16. ISSN 1801-9978. Dostupné z: https://cuni.primo.exlibrisgroup.com/permalink/420CKIS_INST/1pop0hq/cdi_ceeol_journals_271434

MACEK, Jakub. Poznámky ke studiím nových médií. Brno: Masarykova univerzita, 2013. ISBN 978-80-210-6476-8. Dostupné z: https://cuni.pri mo.exlibrisgroup.com/permalink/420CKIS_INST/1ustijj/alma990017728590106986

MCQUAIL, Denis. Úvod do teorie masové komunikace. Čtvrté. Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-574-5.

MCNAIR, Brian a ANTONÍNOVÁ, Hana. Sociologie žurnalistiky. Praha: Portál, 2004. ISBN 80-7178-840-6.

METYKOVÁ, Monika a WASCHKOVÁ CÍSAŘOVÁ, Lenka. Closed doors, empty desks: The declining material conditions of the Czech local print newsroom. Online. Journal of applied journalism & media studies. ISSN 2001-0818. Dostupné z: https://doi.org/10.1386/ajms_00009_1.

MIŠOVIČ, Ján. Kvalitativní výzkum se zaměřením na polostrukturovaný rozhovor. Praha: Sociologické nakladatelství SLON, 2019. ISBN 978-80-7419-285-2.

MORAVEC, Václav. Média v tekutých časech: konvergence audiovizuálních médií v ČR. Praha: Academia, 2016. ISBN 978-80-200-2572-2.

MORAVEC, Václav. Proměny novinářské etiky. Praha: Academia, 2020. ISBN 978-80-200-3111-2.

OSVALDOVÁ, Barbora a HALADA, Jan. Slovník žurnalistiky. Praha: Karolinum Press, 2023. ISBN 9788024655925.

OSVALDOVÁ, Barbora A. kol. Zpravodajství v médiích. Praha: Karolinum Press, 2020. ISBN 9788024646121.

REICHEL, Jiří. Kapitoly metodologie sociálních výzkumů. Praha: Grada, 2009. ISBN 978-80-247-3006-6.

TRAMPOTA, Tomáš. Zpravodajství. Praha: Portál, 2006. ISBN 80-7367-096-8.

TUCHMAN, Gaye. Making news: a study in the construction of reality. New York, London: Free Press, 1978. ISBN 0-02-932960-4.

SCHEFFAUER, Rebecca; GOYANES, Manuel a GIL DE ZÚÑIGA, Homero. Social media algorithmic versus professional journalists’ news selection: Effects of gate keeping on traditional and social media news trust. Online. Journalism (London, England). 2024, roč. 25, č. 4, s. 755-778. ISSN 1464-8849. Dostupné z: https://doi.org/10.1177/14648849231179804.

SEDLÁKOVÁ, Renáta. Výzkum médií: nejužívanější metody a techniky. Praha: Grada Publishing, 2014. ISBN 978-80-247-3568-9.

SILVERMAN, David. Doing qualitative research: a practical handbook. London: Sage, 2000. ISBN 0-7619-5822-3.

SJOVAAG, Helle. Introducing the Paywall: A case study of content changes in three online newspapers. Online. Journalism practice. 2016, roč. 10, č. 3, s. 304-322. ISSN 1751-2786. Dostupné z: https://doi.org/10.1080/17512786.2015.1017595.

STRAUSS, Anselm L. a CORBIN, Juliet M. Základy kvalitativního výzkumu: postupy a techniky metody zakotvené teorie. Boskovice: Albert, 1999. ISBN 80-85834-60-X.
Předběžná náplň práce
Autor se bude v diplomové práci zabývat proměnami zpravodajských obsahů cílených na generaci Z,
která zpravodajství konzumuje zejména skrze sociální sítě. Práce pracuje s předpokladem, že
konzumace zpravodajství skrze sociálně sítě roste, a to zejména u mladších generací. Cílem je tak
zjistit, jak mediální organizace na tento fenomén reagují. Skrze polostrukturované rozhovory bude autor
zjišťovat jak, a zda vůbec, nejvýznamnější mediální organizace v České republice upravují své
zpravodajské obsahy pro mladé publikum.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
The author's thesis will deal with the transformations of news content targeted at Generation Z,
who consume news mainly through social networks. The thesis works with the assumption that
news consumption through social media is increasing, especially among younger generations. The aim is thus
to find out how media organisations are responding to this phenomenon. Through semi-structured interviews, the author will
find out how, and if at all, the most important media organisations in the Czech Republic are adapting their
news content for young audiences.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK