Vliv komerčních partnerství na komunikaci velkých českých hudebních festivalů
Název práce v češtině: | Vliv komerčních partnerství na komunikaci velkých českých hudebních festivalů |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Impacts of commercial partnerships on the communication of large Czech music festivals |
Klíčová slova: | Hudební festivaly, festivalová komunikace, marketingová komunikace, strategická komunikace, marketing umění, sponzoring, komerční spolupráce, komerční partnerství |
Klíčová slova anglicky: | Music festivals, festival communication, marketing communication, strategic communication, art marketing, sponsorship, commercial cooperation, commercial partnership |
Akademický rok vypsání: | 2023/2024 |
Typ práce: | diplomová práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra marketingové komunikace a public relations (23-KMKPR) |
Vedoucí / školitel: | Mgr. Tereza Ježková, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý![]() |
Datum přihlášení: | 12.10.2023 |
Datum zadání: | 12.10.2023 |
Datum a čas obhajoby: | 12.06.2025 09:00 |
Místo konání obhajoby: | Hollar, H110, Hollar - místn. č. 110 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 29.04.2025 |
Datum proběhlé obhajoby: | 12.06.2025 |
Oponenti: | doc. PhDr. Denisa Hejlová, Ph.D. |
Seznam odborné literatury |
ALLEN, Johnny, HARRIS, Robert a JAGO, Leo. Festival & Special Event Management. Essentials Edition. Milton: John Wiley & Sons Australia, Ltd, 2021. ISBN 978-0-7303-7988-6.
ALLEN, Johnny., O’TOOLE, William., McDONNELL, Ian., & HARRIS, Robert. (2002). Festival and special event management. Milton, Qld: Wileys, 2002. ISBN 978-1742164618. BAČUVČÍK, Radim. Hudba v reklamě. Zlín: VeRBuM, 2014. ISBN 978-80-87500-51-4. BAČUVČÍK, Radim. Jak posloucháme hudbu? Zlín: VeRBuM, 2010. ISBN 978-80-904273-8-9. BAČUVČÍK, Radim. Marketing kultury: divadlo, koncerty, publikum, veřejnost. – 1. vyd. – Zlín: VeRBuM, 2012. ISBN 978-80-87500-17-0. BAČUVČÍK, Radim. Marketing neziskových organizací. Zlín: VeRBuM, 2011. ISBN 978-80-87500-01-9. BOUKAL, Petr. Fundraising pro neziskové organizace. Praha: Grada, 2013. ISBN 9788024744872. COLBERT, F. a kol. Marketing Culture and the Arts. Vyd 2. Montreal: Paul & Pub Consortium, 2001. ISBN 2-89105-552-7. GRIGORESCU, A. a LUPU, M.-M. Integrated Communication as Strategic Communication. Review of international comparative management [revista de management comparat international]. 2015, roč. 16, č. 4. HALLAHAN, Kirk, Derina HOLTZHAUSEN, Betteke VAN RULER, Dejan VERČIČ a Krishnamurthy SRIRAMESH. Defining strategic communication. International Journal of Strategic Communication. 2007. ISSN 1553-118X. Dostupné z: https://doi.org/10.1080/15531180701285244. HENDL, Jan. Kvalitativní výzkum. Základní teorie, metody a aplikace. 4. vydání. Praha: Portál, 2016. ISBN 978-80-262-0982-9. JAKUBÍKOVÁ, Dagmar. Marketing v cestovním ruchu. 1. vydání. Praha: Grada Publishing, 2009. ISBN 978-80-247-3247-3. JANEČKOVÁ, Lidmila, a VAŠTÍKOVÁ, Miroslava. Marketing služeb. Praha: Grada Publishing, 2000. ISBN 80-7169-995-0. JOHNOVÁ, Radka. Marketing umění a kulturního dědictví. Pro magisterské navazující studium oboru Arts Management. CD a brožura. Praha: Oeconomica, 2007, ISBN 978-80-245-1291-4. KOTLER, Philip a Kevin Lane KELLER. Marketing management. 14. vydání. Praha: Grada Publishing, 2013. ISBN 978-80-247-4150-5. KOTLER, Philip a SCHEFF, Joanne. Standing Room Only: Strategies for Marketing the Performing Arts. Boston: Harvard Business School Press, 1997. ISBN 978-0875847375. McCARTHY, E. Jerome. Basic marketing: A managerial approach. Homewood: Richard D. Irwin, 1960. ISBN 978-0256020489 VAŠTÍKOVÁ, Miroslava. Marketing služeb – efektivně a moderně. 2. vydání. Praha: Grada Publishing, 2014. ISBN 978-80-247-5037-8. VOHRALÍK, Marek. Komunikace hudebního festivalu Mighty Sounds v letech 2009–2011. Praha: Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, 2013. Bakalářská práce. Vedoucí práce Jan Halada. Dostupné z: http://hdl.handle.net/20.500.11956/53954 VOJÍK, Vladimír. Arts management: Podnikání v kultuře a umění. Praha: ASPI, 2008. ISBN 978-80-7357-356-0. |
Předběžná náplň práce |
Cílem práce je proniknout do problematiky komerčních partnerství českých hudebních festivalů s návštěvností nad 2 000 návštěvníků a popsat, jaký vliv mají tato partnerství na komunikační strategii a samotnou komunikaci těchto festivalů. Partnerství budou zkoumána v co
nejúplnějším pojetí, tedy od svazků ryze praktického charakteru, jako jsou externí prodejci jídla a nápojů či realizační týmy, ke svazkům se symboličtějším nebo více marketingovým účelem, jako zážitkové doprovodné programy, happeningy, prostor ve festivalovém programu nebo tradiční sponzoring. Cílem tohoto zkoumání je zjistit, jaké formy vztahů vybrané festivaly navazují. Po definování těchto jevů bude následovat odpověď na výzkumnou otázku: „Jaký mají komerční partnerství vliv na komunikační strategii festivalů“. Jelikož má komunikace rovinu viditelnou a veřejnou a rovinu strategickou, která nemusí být na první pohled patrná, budu výzkumnou otázku zodpovídat nejen z hlediska viditelných prvků spolupráce, ale také z hlediska strategie zevnitř festivalů. Zkoumání bude probíhat pouze z pozice festivalů a úhel pohledu firem či jiných subjektů bude ponechán pro budoucí výzkumy na související téma. |
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce |
The aim of the work is to delve into the issue of commercial partnerships of Czech music festivals with attendance of over 2,000 visitors and to describe the influence of these partnerships on the communication strategy and the communication itself of these festivals. The partnerships will be examined in the most comprehensive way possible, i.e. from purely practical partnerships, such as external food and beverage vendors or implementation teams, to partnerships with a more symbolic or marketing purpose, such as experiential accompanying programs, happenings, space in the festival program or traditional sponsorship. The aim of this research is to find out what forms of relationships the selected festivals establish. After defining these phenomena, the answer to the research question will follow: "What influence do commercial partnerships have on the communication strategy of festivals". Since communication has a visible and public level and a strategic level, which may not be apparent at first glance, I will answer the research question not only from the perspective of the visible elements of cooperation, but also from the perspective of the strategy from within the festivals. The research will be conducted only from the perspective of festivals, and the perspective of companies or other entities will be left for future research on a related topic. |