Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Znalosti, dovednosti, postoje a osobní zkušenosti žáků v problematice první pomoci
Název práce v češtině: Znalosti, dovednosti, postoje a osobní zkušenosti žáků v problematice první pomoci
Název v anglickém jazyce: Knowledge, Skills, Attitudes, and Personal Experiences of Pupils in the Issue of First Aid
Akademický rok vypsání: 2023/2024
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra učitelství a didaktiky biologie (31-180)
Vedoucí / školitel: Mgr. Radim Kuba
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 06.10.2023
Datum zadání: 06.10.2023
Datum potvrzení stud. oddělením: 07.11.2023
Zásady pro vypracování
Od zájemce o dané téma se předpokládá hlubší zájem o problematiku laické první pomoci a v průběhu zpracovávání práce absolvování níže uvedených předmětů a kurzů, které studentu poskytnout nezbytnou odbornou přípravu k řešení daného tématu. Jedná se jednak o předměty zaměřené poskytování laické první pomoci, aspekty krizové komunikace, tak i o pokročilejší kurzy typu Zdravotník zotavovích akcí/Člen první pomoci. Nedílnou součástí by mělo být i absolvování didakticky zaměřených kurzů Didaktika první pomoci I a II.

a) Doporučené předměty ze SIS:
• MB180C25 První pomoc ve škole - bloková nebo MB180C25T První pomoc ve škole - terénní
• MB180C50Z První pomoc - simulace zimní
• MB180C50L První pomoc - simulace letní
• MB180C44 Běžná a krizová komunikace ve škole
• MB180C48 Komplexní krizová komunikace

b) Doporučené kurzy s akreditací MŠMT/ zařazené do CŽV:
• Didaktika první pomoci I
• Didaktika první pomoci II
• Zdravotník zotavovacích akcí / Člen první pomoci

(více informací o kurzech lze nalézt na: https://www.prvnipomocprfuk.eu)
Předběžná náplň práce
Hlavním cílem této bakalářské práce bude zpracování literární rešerše, která se bude komplexně zabývat problematikou vztahu žáků a poskytování první pomoci. V rámci práce budou shrnuty a diskutovány výsledky především evropských a amerických studií, které se v tomto kontextu věnovaly otestování vybraných aspektů u žáků základních a středních škol. Primárně budou takto využity výzkumy zaměřené na vyhodnocování znalostí a dovedností v oblasti poskytování první pomoci. Práce se bude v této oblasti podrobněji věnovat i metodám použitým pro jednotlivé analýzy znalostí a dovedností (např. zda sběr dat probíhal formou dotazníkového šetření, testových otázek s uzavřenými, resp. otevřenými odpověďmi, formou kazuistik apod., a to včetně kritického zhodnocení využitých metod) a tematickému pokrytí v rámci problematiky první pomoci (tj. např. ve kterých tématech jsou informace o znalostech a dovednostech dostupné, ve kterých naopak chybí).
V závislosti na množství dostupné literatury budou tato data současně doplněna i o diskusi případných souvislostí mezi osobními postoji žáků k poskytování první pomoci a charakterem jejich potenciální předchozí zkušenosti s reálnou krizovou situací. Výstupem práce tak bude ucelený pohled na problematiku vztahu žáků k poskytování první pomoci, potažmo jejich postojů k samotnému vzdělávání se v daném oboru. Díky detekci případných mezer v dosavadním portfoliu dostupných studií může být práce současně potřebným impulsem pro realizaci dalších výzkumů, které by se na, doposud opomíjené aspekty, více zaměřily.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK