Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Zařazení témat environmentálního vzdělávání do výuky chemie - téma voda
Název práce v češtině: Zařazení témat environmentálního vzdělávání do výuky chemie - téma voda
Název v anglickém jazyce: Integration of environmental education topics into chemistry edcuation - water
Klíčová slova: přírodovědná gramotnost, učební úlohy, environmentální výchova, voda, chemie
Klíčová slova anglicky: scientific literacy, teaching tasks, environmental education, water, chemistry
Akademický rok vypsání: 2023/2024
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra učitelství a didaktiky chemie (31-280)
Vedoucí / školitel: doc. RNDr. Svatava Janoušková, Ph.D.
Řešitel: Anna Batoušková - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 06.10.2023
Datum zadání: 06.10.2023
Datum potvrzení stud. oddělením: 22.01.2024
Datum odevzdání elektronické podoby:23.05.2024
Oponenti: RNDr. Pavel Teplý, Ph.D.
 
 
 
Předběžná náplň práce
Práce se zaměří na možnost rozvoje environmentální a přírodovědné gramotnosti žáků škol ve výuce chemie prostřednictvím tématu voda. Předmětem práce bude tvorba série aktivit pro výuku, které pomohou vyučujícím přiblížit žákům environmentální problémy související se zdroji vody a jejím znečištění. Aktivity budou tvořit tzv. výukové karty zpracované do podoby komplexní přípravy pro učitele. Budou tedy obsahovat cíl výuky, učivo vázané na RVP ZV, postup aplikace ve výuce a způsob (sebe)hodnocení žáka. (Sebe)hodnocení žáka bude sloužit zároveň jako zpětná vazba pro učitele.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
The thesis will address the possibility of developing the environmental and scientific literacy of school students in chemistry education through the topic of water. The subject of the thesis will be the development of a series of activities for teaching, which will help teachers introduce pupils to environmental issues related to water resources and water pollution. The activities will form so-called teaching cards developed into a comprehensive preparation for teachers. Thus, they will include the teaching objective, the curriculum linked to the RVP ZV, the application procedure in teaching, and the method of (self-)assessment of the pupil. The (self-)assessment of the student will also serve as feedback for the teacher.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK