Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Využití metodiky převrácené třídy ve výuce biologie a dalších přírodovědných předmětů
Název práce v češtině: Využití metodiky převrácené třídy ve výuce biologie a dalších přírodovědných předmětů
Název v anglickém jazyce: Use of the methodology of the flipped classroom in biology and science education
Akademický rok vypsání: 2022/2023
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra učitelství a didaktiky biologie (31-180)
Vedoucí / školitel: RNDr. Jan Mourek, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 30.08.2023
Datum zadání: 30.08.2023
Datum potvrzení stud. oddělením: 09.10.2023
Seznam odborné literatury
Hurák, Z. (2021). Převrácená výuka a nová role učitele. Vesmír, 100(151), 536-539.

Lax, N., Morris J., & Kolber, J. B. (2017). A partial flip classroom exercise in a large introductory general biology course increases performance at multiple levels. Journal of Biological Education, 51(4), 412-426.

Malto, G. A. O., Dalida, C. S., & Lagunzad, C. G. B. (2018). “Flipped Classroom Approach in Teaching Biology: Assessing Students’ Academic Achievement and Attitude Towards Biology” in 4th International Research Conference on Higher Education, KnE Social Sciences, 540–554.

Sletten, S. R. (2017). Investigating Flipped Learning: Student Self-Regulated Learning, Perceptions, and Achievement in an Introductory Biology Course. Journal of Science Education and Technology, 26, 347–358.

S. Ridlo, H. Marina, D. Sapitri, L. N. Hadiyanti, Listyono (2022). Scientific Literacy-Based Flipped Classroom Virtual Strategy for Biology Learning in the New Normal Era. Jurnal Pendidikan IPA Indonesia, 11 (4), 672-683.

Vereş, S. & Muntean, A.-D. (2021). The Flipped Classroom as an Instructional Model. Romanian Review of Geographical Education, 10(1), 56-67.
Předběžná náplň práce
V současné době jsou učitelé podněcováni k tomu, aby využívali strategie aktivního zapojení žáků během procesu učení (Vereş, Muntean 2021). Jedním z novějších vzdělávacích přístupů je metodika tzv. „převrácené třídy“ (flipped classroom) nebo „převrácené výuky“. která Je založena na kombinovaném učení, kdy se studenti poprvé seznámí s novou látkou individuálně (v domácím prostředí) pomocí předem připravených videí či jiných studijních matriálů od učitele. Druhé setkání s učivem se odehrává již ve škole, kde tyto nabyté dovednosti aktivně využívají k řešení problémů, díky čemuž si budují vůči tématu hlubší porozumění a vytváří si vzájemné souvislosti (Hurák 2021). Některé studie ukazují, že využití převrácené třídy poskytuje určité výhody ve srovnání s tradiční frontální výukou (Lax, Morris, Kolber 2017). Cílem bakalářské práce je vytvořit literární rešerši z již dříve publikovaných vědeckých prací zabývající se právě metodou převrácené třídy ve výuce biologie a dalších přírodovědných předmětů. V rešerši chceme zhodnotit, jak využívání této metody hodnotí samotní učitelé a jak je vnímána nejen studenty, ale i jejich rodiči. Dále zhodnotíme, na kterých stupních vzdělávání jsou studenti schopni přijmout tento samoregulační systém učení a jaký potenciál má tato metoda ve školním systému vzdělávání.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK