Motivace vysokoškolských studentů k práci vedoucího na dětském táboře
Název práce v češtině: | Motivace vysokoškolských studentů k práci vedoucího na dětském táboře |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Motivation of university students to work as a leader at a children's camp |
Klíčová slova: | dětské tábory, táborový vedoucí, motivace, motivační faktory, volnočasová pedagogika |
Klíčová slova anglicky: | children's camps, camp leader, motivation, motivational factors, leisure time pedagogy |
Akademický rok vypsání: | 2022/2023 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | HTF - Katedra učitelství (28-08) |
Vedoucí / školitel: | Mgr. Matěj Král, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý![]() |
Datum přihlášení: | 19.07.2023 |
Datum zadání: | 19.07.2023 |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 21.09.2023 |
Datum a čas obhajoby: | 20.06.2024 09:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 04.05.2024 |
Datum proběhlé obhajoby: | 20.06.2024 |
Oponenti: | PhDr. Karolína Burešová, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
Cíl práce: zkoumání klíčových motivačních faktorů studentů vysokých škol k práci vedoucích (případně instruktorů a asistentů) na letních dětských táborech
Teoretická část: Vymezení pojmů – motivace (definice, teorie, motivace vedoucích, dobrovolníků a zaměstnanců) a dětské tábory (definice, historie, legislativa, dělení, vliv na dítě a role vedoucího) Praktická část: zkoumání klíčových motivačních faktorů respondentů Cíl výzkumu: mapování motivačních faktorů VŠ studentů k účasti na letních dětských táborech Metodologie: kvalitativní Výzkumný vzorek: studenti VŠ Metoda výzkumu: hloubkový rozhovor Fáze výzkumu: 1. Sběr dat 2. Vyhodnocení a zpracování dat 3. Diskuse |
Seznam odborné literatury |
· ADLER, Alfred. Smysl života. Přeložil Zbyněk VYBÍRAL. Praha: Portál, 2020. ISBN 978-80-262-1590-5.
· ATKINSON, Rita L. Psychologie. Přeložil Erik HERMAN, přeložil Miroslav PETRŽELA, přeložila Dagmar BREJLOVÁ. Praha: Portál, 2003. ISBN 9788071786405. · BENDL, Stanislav; BLAŽKOVÁ, Veronika; LINKOVÁ, Marie; MOJŽÍŠOVÁ, Marie; PÁVKOVÁ, Jiřina a kolektiv. Vychovatelství: učebnice teoretických základů oboru. Pedagogika (Grada). Praha: Grada, 2015. ISBN 978-80-247-4248-9. · BERNARDOVÁ, Dana. Motivace | EDULAM, Moravská vysoká škola Olomouc - youtube.com [online]. 2021 [cit. 2024-02-25]. Dostupné z:https://www.youtube.com/watch?v=Wp3f5biibz8&t=832s · COLLIN, Catherine; GRAND, Voula; BENSON, Nigel; LAZYAN, Merrin; GINSBURG, Joannah a kolektiv. Kniha psychologie. Přeložila Michaela BUCHTELOVÁ, přeložila Ivana MIČÍNOVÁ, přeložil Otakar VOCHOČ. Universum (Knižní klub). Praha: Knižní klub, 2014. ISBN 978-80-242-4316-0. · ČÁP, Jan. Psychologie pro učitele. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1980. · ČÁP, Jan a MAREŠ, Jiří. Psychologie pro učitele. Vyd. 2. Praha: Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-273-7. · ČESKO. Zákon č. 258 ze dne 11. července 2000, o ochraně veřejného zdraví a o změně některých souvisejících zákonů. Online. In: Zákony pro lidi. 2010-2024. Dostupné z: https://www.zakonyprolidi.cz/cs/2000-258. [cit. 2024-01-14]. · DISMAN, Miroslav. Jak se vyrábí sociologická znalost: příručka pro uživatele. Vyd. 5. Praha: Univerzita Karlova, nakladatelství Karolinum, 2021. ISBN 978-80-246-5053-1. · EKICI, Sümmani. THE INVESTIGATION OF SUBJECTIVE HAPPINESS AND VOLUNTARY MOTIVATIONS OF PEOPLE WHO PARTICIPATED TO YOUTH CAMP LEADERSHIP EDUCATION", European Journal of Education Studies, 5(5). 2018. doi: 10.5281/zenodo.1477115. · HAMŘÍK, Zdeněk. Volný čas dětí a mládeže: zábava, odpočinek a příležitost pro rozvoj. Olomouc: Vydavatelství Univerzity Palackého, 2022. ISBN 978-80-244-6182-3. · HÁP, Pavel; FORMÁNKOVÁ, Soňa; BANK-NAVRÁTÍKOVÁ, Taťána; WEISSER, Radim, ROZSYPAL, Rudolf a kolektiv. Pobyt v letní přírodě. [online]. Univerzita Palackého v Olomouci, 2014. ISBN 978-80-244-4373-7. Dostupné z: https://publi.cz/books/174/Cover.html. [cit. 2024-04-29]. · JIRÁSEK, Ivo. Zážitková pedagogika: teorie holistické výchovy (v přírodě a volném čase). Gymnasion. Praha: Portál, 2019. ISBN 978-80-262-1485-4. · KENDELLEN, Kelsey; CAMIRÉ, Martin; BEAN, Corliss N; and FORNERIS Tanya. „Facilitators and Barriers to Leadership Development at a Canadian Residential Summer Camp", Journal of Park and Recreation Administration. 34(4). 2016 doi: 10.18666/JPRA-2016-V34-I4-6514 pp. 36–50 · MACHEK, Jaroslav; DENEMERKOVÁ, Kateřina; HADRABA, Vojtěch; KAPR, Jiří; PETŘÍK, Ivo a kolektiv. Na pomoc instruktorům prázdninových táborů pro zdravotně postižené děti. Praha: Svaz tělesně postižených v ČR, 1994 · NAKONEČNÝ, Milan. Lidské emoce. Praha: Academia, 2000. ISBN 80-200-0763-6. · NAKONEČNÝ, Milan. Psychologie: přehled základních oborů. Praha: Triton, 2011. ISBN 978-80-7387-443-8. · NAKONEČNÝ, Milan. Sociální psychologie organizace. Psyché (Grada). Praha: Grada, 2005. ISBN 80-247-0577-x. · NAVRÁTILOVÁ, Daniela. Klasické motivační teorie - Herzberg | EDULAM, Moravská vysoká škola Olomouc - youtube.com [online]. 2021 [cit. 2024-04-25]. Dostupné z: https://www.youtube.com/watch?v=UUBuR2nq4v4&t=62s · NEUMAN, Jan. Dobrodružné hry a cvičení v přírodě: [od 9 do 99 let]. Vyd. 3. Ilustroval Petr ĎOUBALÍK. Praha: Portál, 2000. ISBN 80-7178-405-2. · NĚMEČEK, Přemysl. Vedení organizace a vedení lidí. slideplayer.cz [online]. 2009 [cit. 2024-02-29]. Dostupné z: https://slideplayer.cz/slide/5637760 · NÝVLTOVÁ, Václava. Personální management. Praha: Vysoká škola chemickotechnologická v Praze, 2003. ISBN 8070805110. · POLIŠENSKÝ, Josef a PAŘÍZEK, Vlastimil (ed.). Jan Amos Komenský a jeho odkaz dnešku. Z dějin pedagogiky. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1987. · PROCHÁZKA, Petr. Postoj studentů UK FTVS k letním dětským táborům. [online]. Praha, 2019. [cit. 2024-02-25]. Diplomová práce. Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportu. Vedoucí práce: Lukáš PSOHLAVEC · ŠVAŘÍČEK, Roman a ŠEĎOVÁ, Klára. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Praha: Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-313-0. · VÁGNER, Ivan. MODERNÍ VŮDCOVSTVÍ VERSUS MODERNÍ VEDENÍ [online]. Právnická fakulta, Masarykova univerzita, Brno: Dny práva 2012 – Days of Law 2012 Část X. - Veřejná finanční činnost - právní a ekonomické aspekty, 2013 [cit. 2024-03-09]. Dostupné z: https://www.law.muni.cz/sborniky/dny_prava_2012/files/Verejnafinancnicinnost/Verejnafinancnicinnost.pdf · VYCHOPŇOVÁ, Tereza. SOCIÁLNÍ MOC VE VEDENÍ LIDÍ – INSPIRACE PRO ŠKOLNÍ PSYCHOLOGY. Školský psychológ/Školní psycholog [online]. Ústav pedagogických věd, Filozofická fakulta, Masarykova univerzita, 2018, 19(1) [cit. 2024-03-02]. ISSN 2695-0154. Dostupné z:https://journals.muni.cz/skolnipsycholog/article/view/12210/10636 · WALLACE, Ruth E. A PHENOMENOLOGICAL STUDY OF THE LIVED EXPERIENCES THAT MOTIVATE YOUNG PEOPLE TO VOLUNTEER AS 4-H CAMP TEEN LEADERS [online]. doctoral dissertations. Lynchburg: Liberty University, Virginia, USA, 2023 [cit. 2024-04-24]. Available at: https://digitalcommons.liberty.edu/doctoral/4259/ |