Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Motivace vysokoškolských studentů k práci vedoucího na dětském táboře
Název práce v češtině: Motivace vysokoškolských studentů k práci vedoucího na dětském táboře
Název v anglickém jazyce: Motivation of university students to work as a leader at a children's camp
Klíčová slova: dětské tábory, táborový vedoucí, motivace, motivační faktory, volnočasová pedagogika
Klíčová slova anglicky: children's camps, camp leader, motivation, motivational factors, leisure time pedagogy
Akademický rok vypsání: 2022/2023
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: HTF - Katedra učitelství (28-08)
Vedoucí / školitel: Mgr. Matěj Král, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 19.07.2023
Datum zadání: 19.07.2023
Datum potvrzení stud. oddělením: 21.09.2023
Datum a čas obhajoby: 20.06.2024 09:00
Datum odevzdání elektronické podoby:04.05.2024
Datum proběhlé obhajoby: 20.06.2024
Oponenti: PhDr. Karolína Burešová, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Cíl práce: zkoumání klíčových motivačních faktorů studentů vysokých škol k práci vedoucích (případně instruktorů a asistentů) na letních dětských táborech
Teoretická část: Vymezení pojmů – motivace (definice, teorie, motivace vedoucích, dobrovolníků a zaměstnanců) a dětské tábory (definice, historie, legislativa, dělení, vliv na dítě a role vedoucího)
Praktická část: zkoumání klíčových motivačních faktorů respondentů
Cíl výzkumu: mapování motivačních faktorů VŠ studentů k účasti na letních dětských táborech
Metodologie: kvalitativní
Výzkumný vzorek: studenti VŠ
Metoda výzkumu: hloubkový rozhovor
Fáze výzkumu: 1. Sběr dat
2. Vyhodnocení a zpracování dat
3. Diskuse
Seznam odborné literatury
· ADLER, Alfred. Smysl života. Přeložil Zbyněk VYBÍRAL. Praha: Portál, 2020. ISBN 978-80-262-1590-5.
· ATKINSON, Rita L. Psychologie. Přeložil Erik HERMAN, přeložil Miroslav PETRŽELA, přeložila Dagmar BREJLOVÁ. Praha: Portál, 2003. ISBN 9788071786405.
· BENDL, Stanislav; BLAŽKOVÁ, Veronika; LINKOVÁ, Marie; MOJŽÍŠOVÁ, Marie; PÁVKOVÁ, Jiřina a kolektiv. Vychovatelství: učebnice teoretických základů oboru. Pedagogika (Grada). Praha: Grada, 2015. ISBN 978-80-247-4248-9.
· BERNARDOVÁ, Dana. Motivace | EDULAM, Moravská vysoká škola Olomouc - youtube.com [online]. 2021 [cit. 2024-02-25]. Dostupné z:https://www.youtube.com/watch?v=Wp3f5biibz8&t=832s
· COLLIN, Catherine; GRAND, Voula; BENSON, Nigel; LAZYAN, Merrin; GINSBURG, Joannah a kolektiv. Kniha psychologie. Přeložila Michaela BUCHTELOVÁ, přeložila Ivana MIČÍNOVÁ, přeložil Otakar VOCHOČ. Universum (Knižní klub). Praha: Knižní klub, 2014. ISBN 978-80-242-4316-0.
· ČÁP, Jan. Psychologie pro učitele. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1980.
· ČÁP, Jan a MAREŠ, Jiří. Psychologie pro učitele. Vyd. 2. Praha: Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-273-7.
· ČESKO. Zákon č. 258 ze dne 11. července 2000, o ochraně veřejného zdraví a o změně některých souvisejících zákonů. Online. In: Zákony pro lidi. 2010-2024. Dostupné z: https://www.zakonyprolidi.cz/cs/2000-258. [cit. 2024-01-14].
· DISMAN, Miroslav. Jak se vyrábí sociologická znalost: příručka pro uživatele. Vyd. 5. Praha: Univerzita Karlova, nakladatelství Karolinum, 2021. ISBN 978-80-246-5053-1.
· EKICI, Sümmani. THE INVESTIGATION OF SUBJECTIVE HAPPINESS AND VOLUNTARY MOTIVATIONS OF PEOPLE WHO PARTICIPATED TO YOUTH CAMP LEADERSHIP EDUCATION", European Journal of Education Studies, 5(5). 2018. doi: 10.5281/zenodo.1477115.
· HAMŘÍK, Zdeněk. Volný čas dětí a mládeže: zábava, odpočinek a příležitost pro rozvoj. Olomouc: Vydavatelství Univerzity Palackého, 2022. ISBN 978-80-244-6182-3.
· HÁP, Pavel; FORMÁNKOVÁ, Soňa; BANK-NAVRÁTÍKOVÁ, Taťána; WEISSER, Radim, ROZSYPAL, Rudolf a kolektiv. Pobyt v letní přírodě. [online]. Univerzita Palackého v Olomouci, 2014. ISBN 978-80-244-4373-7. Dostupné z: https://publi.cz/books/174/Cover.html. [cit. 2024-04-29].
· JIRÁSEK, Ivo. Zážitková pedagogika: teorie holistické výchovy (v přírodě a volném čase). Gymnasion. Praha: Portál, 2019. ISBN 978-80-262-1485-4.
· KENDELLEN, Kelsey; CAMIRÉ, Martin; BEAN, Corliss N; and FORNERIS Tanya. „Facilitators and Barriers to Leadership Development at a Canadian Residential Summer Camp", Journal of Park and Recreation Administration. 34(4). 2016 doi: 10.18666/JPRA-2016-V34-I4-6514 pp. 36–50
· MACHEK, Jaroslav; DENEMERKOVÁ, Kateřina; HADRABA, Vojtěch; KAPR, Jiří; PETŘÍK, Ivo a kolektiv. Na pomoc instruktorům prázdninových táborů pro zdravotně postižené děti. Praha: Svaz tělesně postižených v ČR, 1994
· NAKONEČNÝ, Milan. Lidské emoce. Praha: Academia, 2000. ISBN 80-200-0763-6.
· NAKONEČNÝ, Milan. Psychologie: přehled základních oborů. Praha: Triton, 2011. ISBN 978-80-7387-443-8.
· NAKONEČNÝ, Milan. Sociální psychologie organizace. Psyché (Grada). Praha: Grada, 2005. ISBN 80-247-0577-x.
· NAVRÁTILOVÁ, Daniela. Klasické motivační teorie - Herzberg | EDULAM, Moravská vysoká škola Olomouc - youtube.com [online]. 2021 [cit. 2024-04-25]. Dostupné z: https://www.youtube.com/watch?v=UUBuR2nq4v4&t=62s
· NEUMAN, Jan. Dobrodružné hry a cvičení v přírodě: [od 9 do 99 let]. Vyd. 3. Ilustroval Petr ĎOUBALÍK. Praha: Portál, 2000. ISBN 80-7178-405-2.
· NĚMEČEK, Přemysl. Vedení organizace a vedení lidí. slideplayer.cz [online]. 2009 [cit. 2024-02-29]. Dostupné z: https://slideplayer.cz/slide/5637760
· NÝVLTOVÁ, Václava. Personální management. Praha: Vysoká škola chemickotechnologická v Praze, 2003. ISBN 8070805110.
· POLIŠENSKÝ, Josef a PAŘÍZEK, Vlastimil (ed.). Jan Amos Komenský a jeho odkaz dnešku. Z dějin pedagogiky. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1987.
· PROCHÁZKA, Petr. Postoj studentů UK FTVS k letním dětským táborům. [online]. Praha, 2019. [cit. 2024-02-25]. Diplomová práce. Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportu. Vedoucí práce: Lukáš PSOHLAVEC
· ŠVAŘÍČEK, Roman a ŠEĎOVÁ, Klára. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Praha: Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-313-0.
· VÁGNER, Ivan. MODERNÍ VŮDCOVSTVÍ VERSUS MODERNÍ VEDENÍ [online]. Právnická fakulta, Masarykova univerzita, Brno: Dny práva 2012 – Days of Law 2012 Část X. - Veřejná finanční činnost - právní a ekonomické aspekty, 2013 [cit. 2024-03-09]. Dostupné z: https://www.law.muni.cz/sborniky/dny_prava_2012/files/Verejnafinancnicinnost/Verejnafinancnicinnost.pdf
· VYCHOPŇOVÁ, Tereza. SOCIÁLNÍ MOC VE VEDENÍ LIDÍ – INSPIRACE PRO ŠKOLNÍ PSYCHOLOGY. Školský psychológ/Školní psycholog [online]. Ústav pedagogických věd, Filozofická fakulta, Masarykova univerzita, 2018, 19(1) [cit. 2024-03-02]. ISSN 2695-0154. Dostupné z:https://journals.muni.cz/skolnipsycholog/article/view/12210/10636
· WALLACE, Ruth E. A PHENOMENOLOGICAL STUDY OF THE LIVED EXPERIENCES THAT MOTIVATE YOUNG PEOPLE TO VOLUNTEER AS 4-H CAMP TEEN LEADERS [online]. doctoral dissertations. Lynchburg: Liberty University, Virginia, USA, 2023 [cit. 2024-04-24]. Available at: https://digitalcommons.liberty.edu/doctoral/4259/
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK