Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 390)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Vzdělávání a rozvoj pedagogických pracovníků v organizaci sloučených mateřských škol
Název práce v češtině: Vzdělávání a rozvoj pedagogických pracovníků v organizaci sloučených mateřských škol
Název v anglickém jazyce: Education and development of teaching staff in the organization of merged kindergartens
Klíčová slova: Pedagog, další vzdělávání pedagogů, vzdělávání, kvalifikace, profesní růst, kariéra, koučování, kompetence vzdělávání, lidské zdroje.
Klíčová slova anglicky: Teacher, teacher training, continuing education, education, qualifications, professional development, career, coaching, competency education, human resources.
Akademický rok vypsání: 2021/2022
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra andragogiky a managementu vzdělávání (41-KAMV)
Vedoucí / školitel: prof. PhDr. Jaroslav Veteška, Ph.D., MBA, mimořádný profesor Univerzity Karlovy
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem, čeká na schválení garantem
Datum přihlášení: 15.03.2022
Datum zadání: 30.09.2022
Datum a čas obhajoby: 05.09.2023 08:00
Místo konání obhajoby: Myslíkova 7, Praha 1, M103, multimediální učebna
Datum odevzdání elektronické podoby:10.07.2023
Datum proběhlé obhajoby: 05.09.2023
Předmět: Obhajoba diplomové práce (OSZD005AN)
Oponenti: PhDr. Mgr. Jaroslav Kříž, MBA, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Diplomová práce se zabývá tématem vzdělávání a rozvojem pedagogických pracovníků v organizaci sloučených mateřských škol. Cílem diplomové práce bude analyzovat a popsat dosavadní systém vzdělávání pedagogických pracovníků vybrané organizace a na základě zjištěných informací identifikovat klíčové oblasti a bariéry pro návrh dalšího rozvoje vzdělávání pracovníků organizace.

Práce bude vypracována v souladu s příslušným Opatřením děkana a Metodikou pro psaní DP (KAMV).
Seznam odborné literatury
ARMSTRONG, M. a S. TAYLOR, 2015. Řízení lidských zdrojů. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-9883-7.
BENEŠ, M., 2014. Andragogika. 2. vydání. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-4824-5.
FOLWARCZNÁ, I., 2010. Rozvoj a vzdělávání manažerů. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-3067-7.
HRONÍK, F., 2007. Rozvoj a vzdělávání pracovníků. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-1457-8.
KITZBERGER, J., V. TROJAN a I. LHOTKOVÁ, 2012. Kompetence řídících pracovníků ve školství. Praha: Wolters Kluwer. ISBN 978-80-7357-899-2.
KOUBEK, J., 2001. Řízení lidských zdrojů: základy moderní personalistiky. Praha: Management Press. ISBN 80-7261-033-3.
ŠEĎOVÁ, K. a R. a kol. ŠVAŘÍČEK, 2014. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Praha: Portál. ISBN 978-80-262-0644-6.
TROJANOVÁ, I., 2014. Ředitel a střední management školy. Praha: Portál. ISBN 978-80-262-0591-3.
TURECKIOVÁ, M., 2009. Organizační chování - Teoretická východiska a trendy personálního managementu. Praha: Univerzita Jana Amose Komenského Praha. ISBN 978-80-86723-66-2.
VETEŠKA, J., 2016. Přehled andragogiky: Úvod do studia vzdělávání dospělých. Praha: Portál. ISBN 978-80-262-1026-9.

Předběžná náplň práce
Úvod
1. Základní pojmy
2. Význam vzdělávání dospělých jako součást celoživotního vzdělávání
3. Rozvoj pracovníků v organizaci
4. Strategie a rozvoj profesního vzdělávání
5. Podoby dalšího vzdělávání
6. Historie vzdělávání učitelů v ČR
7. Legislativní a strategický rámec dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků
8. Výzkum vzdělávacích potřeb pedagogických pracovníků
8.1. Metodologie
8.2. Cíl praktické části
8.3. Cíl výzkumu
8.4. Výzkumný předpoklad
8.5. Výzkumné otázky
9. Analýza a interpretace získaných dat
10. Shrnutí a diskuse
Závěr
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
Introduction
1. Basic concepts
2. The importance of adult education as part of lifelong learning
3. Workforce development in the organisation
4. Strategies and development of professional learning
5. The forms of continuing education
6. History of teacher education in the Czech Republic
7. Legislative and strategic framework for further education of teaching staff
8. Research on the educational needs of teaching staff
8.1 Methodology
8.2 Objective of practical part
8.3 Research objective
8.4 Research assumption
8.5 Research questions
9. Analysis and interpretation of the data obtained
10. Summary and discussion
Conclusion
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK