Komparace předvolebních kampaní V. Zelenského a P. Porošenka v roce 2019
Název práce v češtině: | Komparace předvolebních kampaní V. Zelenského a P. Porošenka v roce 2019 |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | The Comparison of the election campaigns of V. Zelenskiy and P. Poroshenko in 2019 |
Klíčová slova: | volby, předvolební kampaň, Ukrajina, politický marketing, prezidentská debata |
Klíčová slova anglicky: | elections, election campaign, Ukraine, political marketing, presidential debate |
Akademický rok vypsání: | 2022/2023 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra politologie (23-KP) |
Vedoucí / školitel: | PhDr. Josef Mlejnek, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý - zadáno vedoucím/školitelem |
Datum přihlášení: | 25.06.2023 |
Datum zadání: | 25.06.2023 |
Datum a čas obhajoby: | 12.06.2024 08:00 |
Místo konání obhajoby: | Areál Jinonice, B330, 330, seminární místnost IPS |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 30.04.2024 |
Datum proběhlé obhajoby: | 12.06.2024 |
Oponenti: | Mgr. Michal Malý |
Zásady pro vypracování |
Bakalářská práce se bude zabývat komparací předvolebních kampaní Volodymyra Zelenského a Petra Porošenka v prezidentských volbách v roce 2019.
Teoretická část práce představí odborný přístup k předvolebním kampaním obecně a k politickému marketingu zvlášť. Praktická část práce se zaměří na komparativní analýzu obsahu zkoumaných předvolebních kampaní, a to na základě představení kandidátova elektorátu, jeho prezence na sociálních sítích a účasti v prezidentské debatě. Bude také popsáno profesní a politické zázemí obou kandidátů a jejich cesta ke kandidatuře v prezidentských volbách. Předpokládaná osnova práce: 1. Teorie: předvolební kampaně a politický marketing. 2. Politická pozice kandidátu před volbami: a. Politický profil V. Zelenského před volbami b. Politický profil P. Porošenka před volbami 3. Komparace obsahu předvolební kampaně: a. Komparace prezence na sociálních sítích b. Komparace celkového obrazu kandidátů před elektorátem c. Analýza prezidentských debat 4. Závěr |
Seznam odborné literatury |
1. Eibl, Otto, Roman Chytilek a Anna Matušková. 2012. Teorie a metody politického marketingu. Brno: Centrum pro studium demokracie.
2. Stanyer, James. Modern political communication: Mediated politics in certain times. Camvrige: Polity Press, 2007 3. Macková, Alena. Nová média v politické komunikaci: Politici, občané a online sociální sítě. MUNI Press, 2017. 4. Kreček, J: Politická komunikace od res publica po public relations. Grada, 2013. 5. Bradová, E: Negativní kampaně a politická reklama ve volbách. Periplum, 2008. |
Předběžná náplň práce |
Daná práce se bude zabývat komparací volebních kampaní dvou zmíněných kandidátů. Zaměří se především na komparaci instrumentů použitých během kampaně, na komparaci politického marketingu a též na předvolební prezidentskou debatu.
|
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce |
This thesis will deal with the comparison of the election campaigns of the two mentioned candidates. It will be deal primarily with the comparison of the instruments used during the campaign, the comparison of the political marketing and researching presidential debate. |