Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
V úterý 2.7.2024 v době mezi 20:00 a 22:00 proběhne odstávka Studijního informačního systému z důvodu údržby databázového serveru.
Mitigating Greenwashing Practices in the Fashion Industry: Assessing the Effectiveness of the New EU Green Claims Directive A Case Study of Primark
Název práce v češtině: Zmírnění praktik greenwashingu v módním průmyslu: Posouzení účinnosti efektivity nové Směrnice EU o ekologických nárocích, případová studie Primarku
Název v anglickém jazyce: Mitigating Greenwashing Practices in the Fashion Industry: Assessing the Effectiveness of the New EU Green Claims Directive A Case Study of Primark
Klíčová slova anglicky: ey Words: Greenwashing, fashion industry, European Union, consumer perspective, New Green Claims Directive, sustainability claims, regulation, Primark, effectiveness, strategies, policies.
Akademický rok vypsání: 2021/2022
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: angličtina
Ústav: Katedra evropských studií (23-KZS)
Vedoucí / školitel: Mgr. Ing. Magdalena Fiřtová, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 20.06.2022
Datum zadání: 20.06.2023
Datum a čas obhajoby: 21.09.2023 13:30
Místo konání obhajoby: Areál Jinonice, C423, 423, Jednací místnost IMS
Datum odevzdání elektronické podoby:31.07.2023
Datum proběhlé obhajoby: 21.09.2023
Oponenti: Francisco Javier Arregui Moreno, Dr.
 
 
 
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
Abstract:
Greenwashing, a prevalent phenomenon within the fashion industry, continues to pose significant challenges. Recognising the severity of this problem, the European Union (EU) has emphasised the need to safeguard consumers against misleading practices. This thesis critically analyses the impact of the EU's initiative to regulate greenwashing practices and evaluates the effectiveness of the New Green Claims Directive in the context of the fashion industry. By adopting a consumer perspective, this research explores the Directive’s coverage of greenwashing practices and assesses its real-world efficacy. Employing a comprehensive approach, this study examines the implementation of the Directive through a case study of Primark's sustainability claims. Scrutinising the company's practices sheds light on the greenwashing tactics that the Directive may have overlooked. Through this examination, the research seeks to contribute to the existing literature by assessing the effectiveness of green claims and the potential impact of the EU Green Claims Directives. The findings of this study underscore the significance of the fashion industry's lack of stable regulations in combatting greenwashing. The analysis reveals the complexities associated with regulating misleading practices and highlights the need for more robust measures. By uncovering the limitations of the current Directive, this research aims to inform consumers, policymakers, and researchers about the challenges and opportunities in developing effective strategies and policies to combat greenwashing and foster sustainability within the European fashion industry.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK