Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 390)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Kontaktní dopomoc v plavecké výuce dětí s poruchou autistického spektra
Název práce v češtině: Kontaktní dopomoc v plavecké výuce dětí s poruchou autistického spektra
Název v anglickém jazyce: Contact assistance in teaching swimming to children with autism spectrum disorders
Klíčová slova: Poruchy autistického spektra, kontaktní dopomoc, plavecká výuka, pedagogická komunikace, haptika
Klíčová slova anglicky: Autism spectrum disorders, contact assistance, swimming lessons, pedagogical communication, haptics
Akademický rok vypsání: 2022/2023
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra plaveckých, vodních a technických sportů (51-300800)
Vedoucí / školitel: PhDr. Kristýna Hubená, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 19.06.2023
Datum zadání: 19.06.2023
Datum a čas obhajoby: 24.01.2024 11:30
Místo konání obhajoby: UD1-1, D108, Seminární místnost katedry sportů v přírodě
Datum odevzdání elektronické podoby:17.12.2023
Datum odevzdání tištěné podoby:19.12.2023
Datum proběhlé obhajoby: 24.01.2024
Oponenti: Mgr. Veronika Kramperová, Ph.D.
 
 
 
Seznam odborné literatury
Instrukce k vyplnění: Uveďte zásadní zdroje významné pro Vaší práci. Držte se citační normy APA 6 nebo ISO 690.

ČECHOVSKÁ, I., JURÁK, D. Systém britské plavecké výuky rodičů s dětmi. In: ČECHOVSKÁ, I. (editor). Problematika plavání a plaveckých sportů IV. Praha: KPS FTVS UK, 2004. s 20 – 24. ISBN 80-903285-3-9.

GAVORA, P., Učitel a žáci v komunikaci. Brno: Paido, 2005. ISBN 80-7315-104-9.

HUBENÁ, K., & BAŠTOVÁ, M. Plavecká výuka osob s poruchou autistického spektra. In: ČECHOVSKÁ, I., & MILER, T. (Eds.). Didaktika plavání. Vybrané kapitoly. Praha: Karolinum, 2019, s. 24-33. ISBN: 978-80-246-4283-3.

HUBENÁ, K., BAŠTOVÁ, M. Variabilita provedení plaveckých dovedností u dětí s poruchou autistického spektra. In: ČECHOVSKÁ, I., BRTNÍK, T., & KRAMPEROVÁ, V. Aktualizované poznatky z didaktiky plavání II: Variabilita plaveckých dovedností a techniky plaveckých způsobů. Praha: UK FTVS, katedra plaveckých sportů, 2014, 129 s. ISBN 978-80-87647-18-9.

KALHOUS, Z. OBST, O. et. al. Školní didaktika. Praha: Portál, 2002. ISBN 80-7178-253-x

MARTÍNKOVÁ, T. Česká a francouzská koncepce školní plavecké výuky. Praha, 2020. Diplomová práce na UK FTVS. Vedoucí práce: PaedDr. Irena Čechovská, CSc.

MKN-10, Mezinárodní statistická klasifikace nemocí a přidružených zdravotních problémů : desátá revize : obsahová aktualizace k 1.1.2018. Praha: Ústav zdravotnických informací a statistiky ČR, 2018. ISBN 978-80-7472-168-7.

NOVÁKOVÁ, Linda. Didaktická interakce v plavecké výuce dětí s poruchami autistického spektra. Praha, 2021. Bakalářská práce. Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportu, Plavecké sporty. Vedoucí práce Hubená, Kristýna.

RICHMAN, S., Výchova dětí s autismem: aplikovaná behaviorální analýza. Vyd. 2. Přeložil JELÍNKOVÁ, M. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-424-3.

ŠARINOVÁ, M., ČECHOVSKÁ, I. Plavecká poloha u dětí s diagnózou mozková obrna. In Vindušková, J.(editor). Role pohybových aktivit v životě dětí a mládeže. Praha : Falon, 2005. ISBN80-86317-38-2.

ŠŤEPNIČKOVÁ, N. Neverbální komunikace osob s poruchou autistického spektra. Olomouc, 2015. Diplomová práce na UP ÚSPS. Vedoucí práce: PhDr. Alena Říhová, Ph.D.

THOROVÁ, K., Poruchy autistického spektra: dětský autismus, atypický autismus, aspergerův syndrom, dezintegrační porucha. 2. vyd. Praha: Portál, 2012. ISBN 978-80-262-0215-8.

VAŠČÁKOVÁ, T., KUDLACEK, M. Vliv Halliwickova konceptu na rozvoj plaveckých dovedností u dětí s mozkovou obrnou a autismem. Olomouc, 2014. Studia sportiva. 8. 59. 10.5817/StS2014-1-6.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK