Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 390)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Faktory ovlivňující hranice a jejich kvalitu v sociálním prostředí u chlapců z Diagnostického ústavu Lublaňská
Název práce v češtině: Faktory ovlivňující hranice a jejich kvalitu v sociálním prostředí u chlapců z Diagnostického ústavu Lublaňská
Název v anglickém jazyce: Factors influencing boundaries and their quality in the social environment of boys from the juvenile detention Lublaňská
Klíčová slova: diagnostický ústav|rodina|patologie|hranice|volný čas|sociální práce|sociální pracovník
Klíčová slova anglicky: diagnostic institute|family|pathology|borders|attitudes|social work|social worker
Akademický rok vypsání: 2022/2023
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra sociální práce (21-KSOCP)
Vedoucí / školitel: doc. PhDr. Alena Novotná, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 12.06.2023
Datum zadání: 12.06.2023
Schválení administrátorem: bylo schváleno
Datum potvrzení stud. oddělením: 05.12.2023
Datum a čas obhajoby: 18.06.2024 12:30
Datum odevzdání elektronické podoby:03.05.2024
Datum proběhlé obhajoby: 18.06.2024
Odevzdaná/finalizovaná: odevzdaná studentem a finalizovaná
Oponenti: PhDr. Jaroslava Šťastná, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Diplomová práce je zaměřena na faktory ovlivňující hranice, které se projevují vůči rodině, sociální patologii, diagnostickému ústavu a volnému času chlapců z Diagnostického ústavu Lublaňská. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Cílem je zjistit jaké faktory hrají hlavní roli v nastavování hranic z hlediska rodiny, ústavního zařízení, sociální patologie a volného času, za jakých okolností a proč tomu tak je. V praktické části jsou vymezeny pojmy hranice, oblasti hranic, hranice mládeže a dospělých. Rodina, vývoj a dysfunkce rodiny, rodinné prostředí, priority a role v rodině, identifikace své role v rodině, výchova a hranice ve výchově. Sociální patologie, syndrom rizikového chování, návykové látky, Zákon o ústavní či ochranné výchově, diagnostický ústav, preventivní program, volný čas a rizika s ním spojená. Cílem práce bude naplněn metodou kvalitativní a to 15 polostrukturovanými rozhovory s chlapci ve věkovém rozmezí 15-18 let. K analýze dat bude použito otevřené a axiální kódování. Očekávaným výstupem budou informace, které poslouží jak jednotlivcům, tak i rodinám s dětmi, které se potýkají se sociální patologií v rodinách a mají problémy s nastavením hranic.
Seznam odborné literatury
BĚLÍK, Václav a SVOBODA HOFERKOVÁ, Stanislava. Prevence rizikového chování ve školním prostředí: pro studenty pomáhajících oborů. Brno: Tribun EU, 2016. ISBN 978-80-263-1015-0.
BĚLÍK, Václav; SVOBODA HOFERKOVÁ, Stanislava a KRAUS, Blahoslav. Slovník sociální patologie. Pedagogika (Grada). Praha: Grada, 2017. ISBN 978-80-271-0599-1.
CLOUD, Henry a TOWNSEND, John Sims. Hranice: hranice a děti : proč ve vztahu k dětem budovat hranice? Druhé vydání. Přeložil Alena ŠVECOVÁ. Hranice. Praha: Návrat domů, [2016]. ISBN 978-80-7255-352-5.
FISCHER, Slavomil a ŠKODA, Jiří. Sociální patologie: závažné sociálně patologické jevy, příčiny, prevence, možnosti řešení. 2., rozš. a aktualiz. vyd. Psyché (Grada). Praha: Grada, 2014. ISBN 978-80-247-5046-0.
CHMELAŘ, Tomáš; MATOUŠEK, Oldřich a PAZLAROVÁ, Hana. Děti potřebují rodinu: inovativní přístupy v práci s ohroženými rodinami: sborník příspěvků z mezinárodní konference konané v Praze ve dnech 22. a 23.5.2008. Praha: Občanské sdružení Člověk hledá člověka, 2008. ISBN 978-80-254-2683-8
JANSKÝ, Pavel. Dítě s problémovým chováním a náhradní výchovná péče ve školských zařízeních pro výkon ústavní a ochranné výchovy. Recenzované monografie. Hradec Králové: Gaudeamus, 2014. ISBN 978-80-7435-534-9.
JUNG, Carl Gustav. Vývoj osobnosti. Přeložil Karel PLOCEK, přeložil Petr BABKA. Klasici (Portál). Praha: Portál, 2022. ISBN 978-80-262-1954-5.
KAHANE, Adam. Spolupráce s nepřítelem: jak vyjít s lidmi, s nimiž nesouhlasíme. Přeložil Hana ANTONÍNOVÁ. Praha: Portál, 2020. ISBN 978-80-262-1563-9.
NAKONEČNÝ, Milan. Lidské emoce. Praha: Academia, 2000. ISBN 80-200-0763-6.
NOVÁKOVÁ, Martina a LANDOVÁ, Marcela. Diagnostický ústav: [Creative help - tvůrčí dílny s dětmi z diagnostického ústavu]. Brno: Masarykova univerzita, 2013. ISBN 978-80-210-6613-7.
LACA, Slavomír. Sociálna pedagogika. Praha: Pražská vysoká škola psychosociálních studií, 2019. ISBN 9788090623736.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK