Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 392)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Kázeň u mimořádně nadaných žáků na 1. stupni ZŠ
Název práce v češtině: Kázeň u mimořádně nadaných žáků na 1. stupni ZŠ
Název v anglickém jazyce: The discipline of gifted children at the 1st grade of elementary school
Klíčová slova: Kázeň, nadání, nadaný žák, 1. stupeň ZŠ, vzdělávání nadaných žáků
Klíčová slova anglicky: Discipline, giftedness, gifted pupil, elementary school, education of gifted pupils
Akademický rok vypsání: 2022/2023
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra psychologie (41-KPSY)
Vedoucí / školitel: PhDr. Anna Páchová, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 27.05.2023
Datum zadání: 27.05.2023
Datum potvrzení stud. oddělením: 05.02.2024
Datum a čas obhajoby: 11.09.2025 14:00
Místo konání obhajoby: Myslíkova 7, Praha 1
Datum odevzdání elektronické podoby:07.07.2025
Datum proběhlé obhajoby: 11.09.2025
Předmět: Obhajoba diplomové práce (OSZD005)
Oponenti: PhDr. Hana Sotáková, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Diplomová práce se zabývá kázní u mimořádně nadaných žáků na prvním stupni základní školy. Zejména mě zajímá, jaké jsou kázeňské problémy těchto žáků a jakým způsobem s nimi učitel pracuje. Ráda bych porovnala, jak se žáci projevují v rámci standardních hodin a v rámci hodin pro mimořádně nadané žáky.
Teoretická část práce se soustředí na téma kázně a téma mimořádného nadání. Ve výzkumné části diplomové práce se těmto tématům věnuji skrze pozorování a rozhovory. Vše realizuji na prvním stupni základní školy, která má program pro mimořádně nadané žáky.
Seznam odborné literatury
• AUGER, Marie-Thérèse. Učitel a problémový žák: strategie pro řešení problémů s kázní a učením. Praha: Portál, 2005. Pedagogická praxe. ISBN 80-7178-907-0.
• BENDL, Stanislav. Kázeňské problémy ve škole. 1. vyd. Praha: Triton, 2004a. 263 s. ISBN 80-7254-453-5.
• MACHŮ, Eva. Nadaný žák. 1. vyd. Brno: Paido, 2010. 124 s. ISBN 978-80-7315-197-3.
• NAVRÁTIL, Stanislav a Jan MATTIOLI. Problémové chování dětí a mládeže: [jak mu předcházet, jak ho eliminovat]. Praha: Grada, 2011. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-3672-3.
• NOVÁČKOVÁ, Jana a Dobromila NEVOLOVÁ. Respektovat a být respektován: cesta k sebeúctě a zodpovědnosti. Přepracované vydání. Praha: PeopleComm, 2020. ISBN 978-80-87917-50-3.
• RENZULLI, Joseph S. et al. Úspěšná výuka mimořádně nadaných dětí. Praha: Triton, 2008. 168 s. ISBN 978-80-254-3705-6.
• VOJTOVÁ, V., 2003. Problematika kázně na základní škole. Speciální pedagogika 2003, č. 13, s. 297–303. ISSN 1211-2720.
• WHITMORE, Joanne R. Discipline and the gifted child. Roeper Review [online]. 2013, 2(2), 42-46 [cit. 2023-04-19]. ISSN 0278-3193. Dostupné z: doi:10.1080/02783197909552446
Předběžná náplň práce
Skrze pozorování a rozhovory s učiteli a dětmi je zjišťováno, jaké jsou kázeňské problémy nadaných žáků a jakým způsobem s nimi učitel pracuje. Výzkum je realizován na prvním stupni základní školy se speciálním programem pro mimořádně nadané žáky.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK