Spolupráce mezi uvádějícím a začínajícím učitelem v současných školách
| Název práce v češtině: | Spolupráce mezi uvádějícím a začínajícím učitelem v současných školách |
|---|---|
| Název v anglickém jazyce: | Cooperation between introducing and novice teachers in contemporary schools |
| Klíčová slova: | začínající učitel|uvádějící učitel|spolupráce|historie uvádění učitelů|adaptační proces |
| Klíčová slova anglicky: | novice teacher|introducing teacher|cooperation|history of teacher induction|adaptation process |
| Akademický rok vypsání: | 2022/2023 |
| Typ práce: | diplomová práce |
| Jazyk práce: | čeština |
| Ústav: | Katedra pedagogiky (21-KPED) |
| Vedoucí / školitel: | PaedDr. Eva Valášková Vincejová, Ph.D. |
| Řešitel: | skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
| Datum přihlášení: | 11.05.2023 |
| Datum zadání: | 11.05.2023 |
| Schválení administrátorem: | bylo schváleno |
| Datum potvrzení stud. oddělením: | 16.05.2023 |
| Datum a čas obhajoby: | 05.09.2024 10:00 |
| Datum odevzdání elektronické podoby: | 31.07.2024 |
| Datum proběhlé obhajoby: | 05.09.2024 |
| Odevzdaná/finalizovaná: | odevzdaná studentem a finalizovaná |
| Oponenti: | doc. PhDr. Martin Strouhal, Ph.D. |
| Zásady pro vypracování |
| Diplomová práce se zabývá problematikou spolupráce mezi uvádějícím a začínajícím učitelem v současných školách. Klade si za cíl, zjistit kvalitu spolupráce mezi uvádějícím a začínajícím učitele v současných školách. Obsahem teoretické části je vysvětlení termínů: začínající a uvádějící učitel. Dále se teorie zaměřuje na historii uvádění začínajícího učitele v České republice s komparací uvádění začínajícího učitele v zahraničních státech. V závěru teoretické části se věnuji procesu adaptace začínajícího učitele. Empirická část popisuje metodologii výzkumného šetření a samotné výsledky výzkumu, které prezentují kvalitu spolupráce mezi uvádějícím a začínajícím učitelem v současných školách. |
| Seznam odborné literatury |
| HANUŠOVÁ, Světlana, Michaela PÍŠOVÁ, Tomáš KOHOUTEK, et al. Chtějí zůstat nebo odejít?: začínající učitelé v českých základních školách. Brno: Masarykova univerzita, 2017. Pedagogický výzkum v teorii a praxi. KOHNOVÁ, Jana. Profesní rozvoj učitelů a cíle školního vzdělávání. Praha: Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2012. ISBN 978-80-7290-625-3.ISBN 978-80-210-8889-4. PODLAHOVÁ, Libuše. První kroky učitele. Praha: Triton, 2004, 223 s. První pomoc pro pedagogy, 1. ISBN 80-7254-474-8. POL, Milan a Bohumíra LAZAROVÁ. Spolupráce učitelů - podmínka rozvoje školy: řízení spolupráce, konkrétní formy a nástroje. Praha: Agentura Strom, 1999, 78 s. Škola 21. Praxe ředitele, sv. 4. ISBN 80-86106-07-1. PRŮCHA, Jan. Moderní pedagogika. Šesté, aktualizované a doplněné vydání. Praha: Portál, 2017, 483 s. ISBN 978-80-262-1228-7. ŠIMONÍK, Oldřich. Začínající učitel: The beginning Teacher: Some pedagogical problems of beginning teachers : (Některé pedagogické problémy začínajících učitelů). Brno: Masarykova univerzita, 1995, 101 s. Spisy Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity v Brně, Sv. 56. ISBN 80-210-0944-6. TMEJ, Karel. Uvádění začínajících učitelů základních a středních škol do praxe: Metodická příručka pro začínající a uvádějící učitele. Praha: SPN, 1980, 146 s. Účelové náklady. VÍTEČKOVÁ, Miluše. Začínající učitel: jeho potřeby a uvádění do praxe. Brno: Paido, 2018. ISBN 978-80-7315-269-7. |
- zadáno a potvrzeno stud. odd.