Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 390)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Spolupráce mezi uvádějícím a začínajícím učitelem v současných školách
Název práce v češtině: Spolupráce mezi uvádějícím a začínajícím učitelem v současných školách
Název v anglickém jazyce: Cooperation between introducing and novice teachers in contemporary schools
Klíčová slova: začínající učitel|uvádějící učitel|spolupráce|historie uvádění učitelů|adaptační proces
Klíčová slova anglicky: novice teacher|introducing teacher|cooperation|history of teacher induction|adaptation process
Akademický rok vypsání: 2022/2023
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra pedagogiky (21-KPED)
Vedoucí / školitel: PaedDr. Eva Valášková Vincejová, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 11.05.2023
Datum zadání: 11.05.2023
Schválení administrátorem: bylo schváleno
Datum potvrzení stud. oddělením: 16.05.2023
Datum a čas obhajoby: 05.09.2024 10:00
Datum odevzdání elektronické podoby:31.07.2024
Datum proběhlé obhajoby: 05.09.2024
Odevzdaná/finalizovaná: odevzdaná studentem a finalizovaná
Oponenti: doc. PhDr. Martin Strouhal, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Diplomová práce se zabývá problematikou spolupráce mezi uvádějícím a začínajícím učitelem v současných školách. Klade si za cíl, zjistit kvalitu spolupráce mezi uvádějícím a začínajícím učitele v současných školách. Obsahem teoretické části je vysvětlení termínů: začínající a uvádějící učitel. Dále se teorie zaměřuje na historii uvádění začínajícího učitele v České republice s komparací uvádění začínajícího učitele v zahraničních státech. V závěru teoretické části se věnuji procesu adaptace začínajícího učitele. Empirická část popisuje metodologii výzkumného šetření a samotné výsledky výzkumu, které prezentují kvalitu spolupráce mezi uvádějícím a začínajícím učitelem v současných školách.
Seznam odborné literatury
HANUŠOVÁ, Světlana, Michaela PÍŠOVÁ, Tomáš KOHOUTEK, et al. Chtějí zůstat nebo odejít?: začínající učitelé v českých základních školách. Brno: Masarykova univerzita, 2017. Pedagogický výzkum v teorii a praxi.
KOHNOVÁ, Jana. Profesní rozvoj učitelů a cíle školního vzdělávání. Praha: Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2012. ISBN 978-80-7290-625-3.ISBN 978-80-210-8889-4.
PODLAHOVÁ, Libuše. První kroky učitele. Praha: Triton, 2004, 223 s. První pomoc pro pedagogy, 1. ISBN 80-7254-474-8.
POL, Milan a Bohumíra LAZAROVÁ. Spolupráce učitelů - podmínka rozvoje školy: řízení spolupráce, konkrétní formy a nástroje. Praha: Agentura Strom, 1999, 78 s. Škola 21. Praxe ředitele, sv. 4. ISBN 80-86106-07-1.
PRŮCHA, Jan. Moderní pedagogika. Šesté, aktualizované a doplněné vydání. Praha: Portál, 2017, 483 s. ISBN 978-80-262-1228-7.
ŠIMONÍK, Oldřich. Začínající učitel: The beginning Teacher: Some pedagogical problems of beginning teachers : (Některé pedagogické problémy začínajících učitelů). Brno: Masarykova univerzita, 1995, 101 s. Spisy Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity v Brně, Sv. 56. ISBN 80-210-0944-6.
TMEJ, Karel. Uvádění začínajících učitelů základních a středních škol do praxe: Metodická příručka pro začínající a uvádějící učitele. Praha: SPN, 1980, 146 s. Účelové náklady.
VÍTEČKOVÁ, Miluše. Začínající učitel: jeho potřeby a uvádění do praxe. Brno: Paido, 2018. ISBN 978-80-7315-269-7.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK