Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Srovnání českého a dánského školského systému
Název práce v češtině: Srovnání českého a dánského školského systému
Název v anglickém jazyce: Comparison of Czech and Danish educational system
Klíčová slova: Dánsko|Česká republika|srovnání|vzdělávací systém|primární vzdělávání
Klíčová slova anglicky: Denmark|Czech Republic|comparison|educational system|primary education
Akademický rok vypsání: 2022/2023
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra pedagogiky (21-KPED)
Vedoucí / školitel: Mgr. Veronika Klapálková, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 04.05.2023
Datum zadání: 04.05.2023
Schválení administrátorem: bylo schváleno
Datum potvrzení stud. oddělením: 09.05.2023
Datum a čas obhajoby: 11.06.2024 08:30
Datum odevzdání elektronické podoby:16.04.2024
Datum proběhlé obhajoby: 11.06.2024
Odevzdaná/finalizovaná: odevzdaná studentem a finalizovaná
Oponenti: prof. PaedDr. Ondrej Kaščák, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Diplomová práce se zabývá srovnáváním českého a dánského školského systému. První část bude věnována komparaci struktury vzdělávacího systému obou zemí a v jednotlivých podkapitolách se postupně zaměří na srovnání vybraných oblastí koncepce základního vzdělávání v Dánsku a České republice. Druhá část se zabývá srovnáním vybraných oblastí pojetí základního vzdělávání v obou zemích, včetně cílů vzdělávání, obsahu učení, metod učení, organizačních forem, materiálních didaktických prostředků a hodnocení žáků. Práce také pojednává o podobnosti principů základního vzdělávání v obou zemích a současných změnách v dánském školství. Hlavními využitými výzkumnými metodami jsou: analýza aktuálních pedagogických dokumentů obou zemí, polostrukturovaný rozhovor s dánskými pedagogickými pracovníky, pozorování ve výuce v Dánsku a analýza hospitačních záznamů z dané země.
Seznam odborné literatury
CÍSAŘ, Zbyněk. Jak se studuje v Dánsku. Lidové noviny. 1991, Roč. 4, č. 19910930, s. 7.
DANISH AGENCY FOR INTERNATIONAL EDUCATION. The Danish Education System. 2010.
DOLEŽALOVÁ, Jana. Vzdělávání – výuka – cíle – obsah výuky: Interaktivní text z
obecné didaktiky. Vydání: 3. Hradec Králové: Gaudeamus, 2009. ISBN 978-80-7435-003-0.
DVOŘÁČEK, Jiří. Vzdělávání v integrující se Evropě. Vydání první. Praha: Vysoká škola ekonomická v Praze, 2001. ISBN 80-245-0223-2.
EURYDICE. National system overview on education systems in Europe: DK [online]. 2023 Edition. 2011b [cit. 04. 05. 2023]. Dostupné z: https://eurydice.eacea.ec.europa.eu/national-education-systems/denmark/overview
HANSENOVÁ, Lucie. Financování vysokého školství v Dánsku [online]. Praha, 2007 [cit. 04. 05. 2023]. Dostupné z: https://www.vse.cz/vskp/3382_financovani_vysokeho_skolstvi_v_dansku. Bakalářská práce. Vysoká škola ekonomická v Praze
HOBSON, Judy. Danish pupils use web in exams. In: BBC News [online]. Wednesday, 4 November 2009 [cit. 04. 05. 2023]. Dostupné z: http://news.bbc.co.uk/2/hi/uk_news/education/8341886.stm
JANIŠ, Kamil. Obecná didaktika – vybraná témata. Hradec Králové: Gaudeamus, 2007. ISBN 978-80-7041-297-8.
JANIŠ, Kamil. Organizační formy výuky. Hradec Králové: Gaudeamus, 2003. ISBN 80-704-1365-4.
KOZLÍK, Jaroslav. Směřování k základní škole zítřka. 1. vydání. Praha: Fortuna, 1998. ISBN 80-7168-536-4.
MAŇÁK Josef a Vlastimil ŠVEC. Výukov. metody. Brno: Paido, 2003. ISBN ISBN 80-7315-039-5.
MAŇÁK, Josef. Nárys didaktiky. Brno: Masarykova univerzita, 1991, 111 s. ISBN 80-210-0210-7.
MZV ČR. Dánsko: Základní informace o teritoriu. MZV ČR. Ministerstvo zahraničních věČeské republiky [online]. [2023] [cit. 04. 05. 2023]. Dostupné z: http://www.mzv.cz/jnp/cz/encyklopedie_statu/evropa/dansko/index.html
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK