Principles and Techniques of Orchestrating Korean Traditional Music Using Western Instruments as a Pedagogical Tool in Korean High Schools
Název práce v češtině: | Principy a techniky orchestrace korejské tradiční hudby s využitím západních nástrojů jako pedagogického nástroje na korejských středních školách |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Principles and Techniques of Orchestrating Korean Traditional Music Using Western Instruments as a Pedagogical Tool in Korean High Schools |
Klíčová slova: | Korejská tradiční hudba, orchestr, Korejské tradiční hudební nástroje, Západní hudební nástroje |
Klíčová slova anglicky: | Korean Traditional music, Orchestration, Korean traditional musical instruments, Western musical instruments |
Akademický rok vypsání: | 2022/2023 |
Typ práce: | diplomová práce |
Jazyk práce: | angličtina |
Ústav: | Katedra hudební výchovy (41-KHV) |
Vedoucí / školitel: | Mgr. Vartan Agopian, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
Datum přihlášení: | 28.04.2023 |
Datum zadání: | 28.04.2023 |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 23.04.2024 |
Oponenti: | MgA. Jiřina Marešová, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
This master's will not use participant. It will adhere to the ethical standards of Charles University and GDPR rules of the Czech Republic.
The thesis manuscript will adhere to the formatting of academic writing as proposed by Charles University. |
Seznam odborné literatury |
National Classical Music Institute (Ed.). (1968). Anthology of Korean Traditional Music. Eun-Ha Publishing Co.
Rimsky-Korsakov, N. (1923). Principles of orchestration: with musical examples drawn from his own works (Vol. 1). Edition russe de musique. Adler, S., & Hesterman, P. (1989). The study of orchestration (Vol. 2). New York, NY: WW Norton. |
Předběžná náplň práce |
This master’s thesis is about principles and techniques of orchestrating Korean traditional music using Western instruments as a pedagogical tool in Korean high schools. After a review of the literature, a selection of Korean folk songs will be presented, and then appropriate techniques of orchestration will be discussed. The next chapter will present actual orchestrations of the Korean folk songs, which will lead to a discussion of how orchestration of folk songs and its elements can be used as pedagogical tools in music education in Korea.
|