Navigace skupiny jednotek v RTS hrách za pomoci toků v sítích nad flow field oblastmi
Název práce v češtině: | Navigace skupiny jednotek v RTS hrách za pomoci toků v sítích nad flow field oblastmi |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Group navigation in RTS games using flow networks over flow field regions |
Klíčová slova: | hledání cesty|navigace skupin|toky v sítích|RTS hry|počítačové hry|flow field |
Klíčová slova anglicky: | pathfinding|group navigation|flow networks|RTS|video games|flow field |
Akademický rok vypsání: | 2022/2023 |
Typ práce: | diplomová práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra softwaru a výuky informatiky (32-KSVI) |
Vedoucí / školitel: | Mgr. Jakub Gemrot, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý![]() |
Datum přihlášení: | 25.04.2023 |
Datum zadání: | 25.04.2023 |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 02.05.2023 |
Datum a čas obhajoby: | 06.09.2023 09:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 20.07.2023 |
Datum odevzdání tištěné podoby: | 24.07.2023 |
Datum proběhlé obhajoby: | 06.09.2023 |
Oponenti: | RNDr. Jiří Švancara, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
This thesis explores the challenges of implementing effective navigation for groups of units in real-time strategy computer games, specifically focusing on the movement of large numbers of homogeneous units across a two-dimensional grid-based map. To address this problem, a novel algorithm will be devised and implemented, with its performance evaluated against a baseline solution using the A* algorithm and other existing solutions. Comparative analysis will be conducted utilizing maps from the Moving AI 2D Pathfinding Benchmark dataset to assess the efficacy of the proposed solution. |
Seznam odborné literatury |
Emerson, E. (2013). Crowd Pathfinding and Steering Using Flow Field Tiles. Game AI Pro: Collected Wisdom of Game AI Professionals, [online] pp.307–316. Available at: http://www.gameaipro.com/GameAIPro/GameAIPro_Chapter23_Crowd_Pathfinding_and_Steering_Using_Flow_Field_Tiles.pdf [Accessed 22 Apr. 2023].
Kristján Halldórsson and Yngvi Björnsson (2015). Automated Decomposition of Game Maps. Artificial Intelligence and Interactive Digital Entertainment Conference, 11(1), pp.122–127. doi:https://doi.org/10.1609/aiide.v11i1.12796. Pacovský, J. (2019). Navigace jednotek v počítačových hrách za pomocí toků v sítích. [Diploma Thesis] Available at: https://dspace.cuni.cz/handle/20.500.11956/108451 [Accessed 22 Apr. 2023]. Reynolds, C.W. (1999). Steering Behaviors For Autonomous Characters. Game developers conference, [online] 1999, pp.763–782. Available at: https://citeseerx.ist.psu.edu/document?repid=rep1&type=pdf&doi=9d19157fa8da0a7d216f44d6a45a73b59b6da23f [Accessed 22 Apr. 2023]. |