Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 390)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Navigace skupiny jednotek v RTS hrách za pomoci toků v sítích nad flow field oblastmi
Název práce v češtině: Navigace skupiny jednotek v RTS hrách za pomoci toků v sítích nad flow field oblastmi
Název v anglickém jazyce: Group navigation in RTS games using flow networks over flow field regions
Klíčová slova: hledání cesty|navigace skupin|toky v sítích|RTS hry|počítačové hry|flow field
Klíčová slova anglicky: pathfinding|group navigation|flow networks|RTS|video games|flow field
Akademický rok vypsání: 2022/2023
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra softwaru a výuky informatiky (32-KSVI)
Vedoucí / školitel: Mgr. Jakub Gemrot, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 25.04.2023
Datum zadání: 25.04.2023
Datum potvrzení stud. oddělením: 02.05.2023
Datum a čas obhajoby: 06.09.2023 09:00
Datum odevzdání elektronické podoby:20.07.2023
Datum odevzdání tištěné podoby:24.07.2023
Datum proběhlé obhajoby: 06.09.2023
Oponenti: RNDr. Jiří Švancara, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
This thesis explores the challenges of implementing effective navigation for groups of units in real-time strategy computer games, specifically focusing on the movement of large numbers of homogeneous units across a two-dimensional grid-based map. To address this problem, a novel algorithm will be devised and implemented, with its performance evaluated against a baseline solution using the A* algorithm and other existing solutions. Comparative analysis will be conducted utilizing maps from the Moving AI 2D Pathfinding Benchmark dataset to assess the efficacy of the proposed solution.
Seznam odborné literatury
Emerson, E. (2013). Crowd Pathfinding and Steering Using Flow Field Tiles. Game AI Pro: Collected Wisdom of Game AI Professionals, [online] pp.307–316. Available at: http://www.gameaipro.com/GameAIPro/GameAIPro_Chapter23_Crowd_Pathfinding_and_Steering_Using_Flow_Field_Tiles.pdf [Accessed 22 Apr. 2023].
Kristján Halldórsson and Yngvi Björnsson (2015). Automated Decomposition of Game Maps. Artificial Intelligence and Interactive Digital Entertainment Conference, 11(1), pp.122–127. doi:https://doi.org/10.1609/aiide.v11i1.12796.
Pacovský, J. (2019). Navigace jednotek v počítačových hrách za pomocí toků v sítích. [Diploma Thesis] Available at: https://dspace.cuni.cz/handle/20.500.11956/108451 [Accessed 22 Apr. 2023].
Reynolds, C.W. (1999). Steering Behaviors For Autonomous Characters. Game developers conference, [online] 1999, pp.763–782. Available at: https://citeseerx.ist.psu.edu/document?repid=rep1&type=pdf&doi=9d19157fa8da0a7d216f44d6a45a73b59b6da23f [Accessed 22 Apr. 2023].
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK