Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Mediální návyky dětí ve věku 6-8 let
Název práce v češtině: Mediální návyky dětí ve věku 6-8 let
Název v anglickém jazyce: The Media Habits of Children Aged 6-8 Years
Klíčová slova: Média, mediální návyky, děti, čas u obrazovky, guided tour
Klíčová slova anglicky: Media, media habits, children, screentime, guided tour
Akademický rok vypsání: 2022/2023
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra mediálních studií (23-KMS)
Vedoucí / školitel: Bc. Marek Háša, M.Sc.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 30.03.2023
Datum zadání: 30.03.2023
Datum a čas obhajoby: 25.06.2024 08:00
Místo konání obhajoby: Areál Jinonice
Datum odevzdání elektronické podoby:23.04.2024
Datum proběhlé obhajoby: 25.06.2024
Oponenti: Mgr. Karolína Šimková
 
 
 
Seznam odborné literatury
VÁGNEROVÁ, Marie. Vývojová psychologie: Dětství, dospělost, stáří. Praha: Portál, 2000. ISBN: 80-7178-308-0

HENDL, J. (2008) Kvalitativní výzkum: základní teorie, metody a aplikace. Praha: Portál. ISBN : 978-80-7367-485-4

SINGER, Dorothy G. a Jerome L. SINGER. Handbook of children and the media. 2nd ed. Los Angeles: Sage, 2012, xvii, 803 p. : il. ; 26 cm. ISBN 978-1-4129-8242-9.

KÜHNE, Rinaldo. Youth and media: current perspectives on media use and effects. Baden-Baden, Germany: Nomos, 2018, 1 online resource (217 pages) : illustrations. ISBN 3-8452-8045-X.

VALKENBURG, Patti M. a Jessica Taylor PIOTROWSKI. Plugged in how media attract and affect youth. New Haven, CT: Yale University Press, 2018, 1 online resource (341 pages) : illustrations. ISBN 0-300-22809-0. Dostupné z: doi:10.12987/9780300228090
Předběžná náplň práce
Diplomová práce zabývající se mediálními návyky dětí ve věku 6 – 8 let si předběžně dala za cíl tyto návyky především zmapovat. Zároveň se snažila zodpovědět výzkumnou otázku, zdali množství volného času ovlivňuje mediální návyky dětí, neboť tato oblast nebyla doposud dostatečně prozkoumána. Zvolenou výzkumnou metodou byla tzv. guided tour, při níž participant provedl výzkumníka svým přirozeným prostředím, v tomto případě domovem. Předpokládaný počet participantů byl 6 – 10 dětí. Původním záměrem bylo provést guided tour, na níž by navazovaly dva skupinové rozhovory. Jeden během školního roku a druhý během letních prázdnin, aby bylo možné porovnat mediální návyky v těchto dvou obdobích s odlišným množstvím volného času. Podkladový materiál byl před započetím práce stanoven na data z terénního výzkumu, konkrétně fotky dětského pokoje, nahrávky rozhovorů, poznámky výzkumníka a další. Shromážděný materiál měl být následně kvalitativně analyzován formou otevřeného kódování tak, aby bylo možné zodpovědět hlavní výzkumnou otázku a dílčí podotázky. V diplomové práci během přípravy došlo k mírnému odklonu od tezí, a tedy výše předpokládané náplně práce.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
This thesis explores the media habits of children aged 6-8 with primary aim of mapping media habits. Additionally, it seeks to answer the research question, if the amount of free time affects children's media habits, an aspect that has not been sufficiently studied previously. The chosen research method involves guided tour, wherein participants guide the researcher through their natural environment (in this particular case their home). Anticipated participation ranges from 6 to 10 children. Originally, the intention was to conduct a guided tour followed by two group interviews - one during the school year and the other during the summer holidays allowing a comparison of media habits during periods with different amounts of leisure time. Prior to commencing the study, the research material was determined to include the data from the field research, such as photos of the children's room, recordings of interviews, notes of the researcher and others. This collected material will undergo qualitative analysis through open coding to address the research questions. During the preparation of the diploma thesis, there was a slight deviation from the original plan and therefore the expected content of the thesis, the change is discussed in the thesis itself or the abstract.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK