Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Dramatická výchova mateřských škol v Praze
Název práce v češtině: Dramatická výchova mateřských škol v Praze
Název v anglickém jazyce: Drama education in kindergartens in Prague
Klíčová slova: pražské mateřské školy, dramatická výchova, oblíbené metody výuky, děti, předškolní věk, kvantitativní výzkum, dotazníky, rozhovory
Klíčová slova anglicky: prague kindergartens, dramatic education, popular teaching methods, children, preschool age, quantitative research, questionnaires, conversations
Akademický rok vypsání: 2022/2023
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra preprimární a primární pedagogiky (41-KPPP)
Vedoucí / školitel: MgA. Alžběta Ferklová
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 27.03.2023
Datum zadání: 27.03.2023
Datum a čas obhajoby: 16.05.2023 08:30
Místo konání obhajoby: M. Rettigové 4, Praha 1, R128, 128, divadlo, 1. patro, vlevo, zadní trakt
Datum odevzdání elektronické podoby:17.04.2023
Datum proběhlé obhajoby: 16.05.2023
Předmět: Obhajoba bakalářské práce (UMŠ) (OSZD004MS)
Oponenti: doc. Mgr. MgA. Ivana Sobková
 
 
 
Zásady pro vypracování
1) Pojmenování a stanovení cílů práce, výzkumných otázek, výzkumných metod.
2) Studium odborné literatury.
3)Tvorba teoretické části.
4)Tvorba strukturovaných dotazníků a polostrukturovaných rozhovorů.
5) Intenzivní hledání kontaktů na mateřské školy v Praze - státní, soukromé, církevní, alternativní (lesní, Waldorf, Montessori...) + rozesílání dotazníků a osobní rozhovory.
6) Vyhodnocení strukturovaných dotazníků a polostrukturovaných rozhovorů a jejich přesahů.
7) Vyhodnocení naplnění výzkumných otázek a cílů práce.
8) Limity výzkumu, diskuze k výzkumu a závěr.
Seznam odborné literatury
Odborná literatura: Machková, E. (1980). Základy dramatické výchovy. Státní pedagogické nakladatelství.

Machková, E. (2018). Nástin historie a teorie dramatické výchovy. AMU.

Machková, E. (2017). Jak se učí dramatická výchova (2.nd ed.). AMU.

Suchánková, E. (2014). Hra a její využití v předškolním vzdělání. Portál.

Gulová, L., & Šíp, R. (2013). VÝZKUMNÉ METODY V PEDAGOGICKÉ PRAXI. GRADA.

Gavora, P. (1996). VÝZKUMNÉ METODY V PEDAGOGICE: PŘÍRUČKA PRO STUDENTY, UČITELE A VÝZKUMNÉ PRACOVNÍKY (34. ed.). Paido.

Skalková, J. (1983) úvod do metodologie a metod pedagogického výzkumu. SPN, Praha.
Předběžná náplň práce
V této bakalářské práci se věnuji dramatické výchově v MŠ. Pomocí výzkumných metod, dotazníku a rozhovoru s pedagogy z mateřských škol provádím kvantitativní výzkum. Použitím těchto metod zkoumám, která část Prahy používá dramatickou výchovu ve vzdělávání nejvíce, které druhy činností jsou nejoblíbenější a s jakými druhy dramatických činností se ještě seznamují děti v MŠ v Praze. Teoretická část bakalářské práce obsahuje základní informace o dramatické výchově i její historii. Metody a techniky, které jsou požívány v MŠ a jaký význam při nich má učitel, který s nimi dramatickou činnost vykonává. Dozvíte se v ní také, kde si můžete doplnit vzdělání v oboru dramatické výchovy, pokud ho ještě nemáte. V Praktické části se soustředím na obecné metody výzkumu, ale také na dvě konkrétní. Na dotazníky, které jsem rozeslala do MŠ v Praze a na rozhovory vedené s pedagogy v MŠ. Toto všechno dále vyhodnocuji a diskutuji o průběhu a výsledku. Porovnávám svou představu a předpokládaný výsledek s konečným výsledkem. Nakonec zkoumám, na co všechno jsem díky těmto otázkám a metodám přišla.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
In this bachelor's thesis, I focus on drama education in kindergarten. I conduct quantitative research using research methods, questionnaires and interviews with kindergarten teachers. Using these methods, I investigate which part of Prague uses dramatic education in education the most, which types of activities are the most popular, and which types of dramatic activities are still being introduced to children in kindergartes in Prague. The theoretical part of the bachelor thesis contains basic information about drama education and its history. Methods and techniques that are used in kindergarten and the importance of the teacher who performs dramatic activities with them. In it, you will also find out where you can supplement your education in the field of drama education, if you do not already have it. In the practical part, I focus on general research methods, but also on two specific ones. To the questionnaires that I sent to the kindergartes in Prague and to the interviews conducted with the pedagogues in the kindergartens. I further evaluate all this and discuss the progress ad result. I compare my idea and the predicted result with the final result. Finally, I explore what else I came up with thanks to these questions and methods.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK