Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 390)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Postoj a motivace sester k celoživotnímu vzdělávání
Název práce v češtině: Postoj a motivace sester k celoživotnímu vzdělávání
Název v anglickém jazyce: Attitude and Motivation of Nurses to Lifelong Learning
Klíčová slova: vzdělávání sester, celoživotní vzdělávání, specializační vzdělávání, všeobecná sestra, ošetřovatelství, modely profesního růstu, profesní rozvoj
Klíčová slova anglicky: nursing education, lifelong learning, specialized education, general nurse, models of professional growth, professional development
Akademický rok vypsání: 2022/2023
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Ústav ošetřovatelství (13-342)
Vedoucí / školitel: PhDr. RNDr. Daniel Jirkovský, Ph.D., MBA
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 19.03.2023
Datum zadání: 19.03.2023
Datum potvrzení stud. oddělením: 18.04.2024
Datum a čas obhajoby: 04.06.2024 00:00
Datum odevzdání elektronické podoby:19.04.2024
Datum odevzdání tištěné podoby:24.04.2024
Do kdy má student odevzdat:24.04.2024
Datum proběhlé obhajoby: 04.06.2024
Oponenti: Mgr. Zlatica Dorková, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Bakalářská práce musí splňovat požadavky uvedené v platném opatření děkana. Zpracováním bakalářské práce student/ka prokáže, že se umí samostatně orientovat ve studovaném oboru a že v průběhu studia získal/a a zároveň je i schopen/a v praxi uplatňovat teoretické poznatky a praktické postupy (metody). Bakalářská práce musí být původním a samostatně zpracovaným odborným textem. Při zpracování bakalářské práce se student/ka může opírat o výsledky a zkušenosti získané jinými autory, avšak vždy musí tyto výsledky a zkušenosti konfrontovat s vlastními názory, úvahami, hodnoceními a závěry. Rozsah bakalářské práce vyplývá z povahy zpracovávaného tématu, přičemž její minimální rozsah činí 40 stran normovaného textu. Referenční seznam musí obsahovat nejméně 25 položek časopiseckých, literárních či elektronických zdrojů informací. Do referenčního seznamu se nezapočítávají pouhá abstrakta. Zpracováním bakalářské práce musí student prokázat schopnost pracovat s aktuální odbornou literaturou vztahující se k řešené problematice, včetně práce s cizojazyčnou literaturou a s dalšími prameny. Citace typu “ústní sdělení” a “nepublikovaná data” (s výjimkou vnitřních předpisů a standardů) nelze v bakalářské práci použít.
Seznam odborné literatury
BÁRTLOVÁ, Sylva. 2006. Význam celoživotního vzdělávání pro sestry a zdravotnické organizace (srovnání s ostatními státy EU). MARKOVÁ, Eva (ed.). Dny Marty Staňkové III: vzdělávání sester: současnost a očekávání. Praha: Galén. s. 61-68. ISBN 80-7262-434- 2.
GURKOVÁ, Elena a Renáta ZELENÍKOVÁ. Klinické prostředí v přípravě sester: organizace, strategie, hodnocení. Praha: Grada Publishing, 2017. Sestra (Grada). ISBN 978-80-271-0583-0.
HAJEROVÁ MŰLLEROVÁ, Lenka. Vzdělávání dospělých. [Praha]: Vysoká škola ekonomie a managementu, 2016. ISBN 978-80-87839-70-6.
HUSÁK, Jakub, VOLKÁNOVÁ, Markéta, 2012. Faktory ovlivňující rozhodování potenciálních uchazečů o vysokoškolské vzdělání v kontextu soudobé znalostní společnosti. Orbis scholae. 6 (1), 53-67. Praha: Karolinum. ISSN 1802-4637.
VÉVODA, Jiří. Motivace sester a pracovní spokojenost ve zdravotnictví. Praha: Grada, 2013. ISBN 978-80-247-4732-3.
Zákon č. 96/2004 Sb., Zákon o podmínkách získávání a uznávání způsobilosti k výkonu nelékařských zdravotnických povolání a k výkonu činnosti souvisejících s poskytováním zdravotní péče a o změně některých souvisejících zákonů (zákon o nelékařských zdravotnických povoláních).
ALSOP, Auldeen a Auldeen ALSOP. Continuing professional development in health and social care: strategies for lifelong learning. 2nd ed. Chichester, West Sussex: Wiley-Blackwell, c2013. ISBN 978-1-4443-3790-7.
BURNS, Paulette a Elizabeth C. POSTER. Competency Development in New Registered Nurse Graduates: Closing the Gap Between Education and Practice. The Journal of Continuing Education in Nursing [online]. 2008, 39(2), 67-73 [cit. 2023-02-20]. ISSN 0022-0124. Dostupné z: doi:10.3928/00220124-20080201-03
SHINNERS, Jean, Jennifer GRAEBE, Jean SHINNERS a Jennifer GRAEBE. Continuing Education as a Core Component of Nursing Professional Development. The Journal of Continuing Education in Nursing [online]. 2020, 51(1), 6-8 [cit. 2023-02-20]. ISSN 0022-0124. Dostupné z: doi:10.3928/00220124-20191217-02
Předběžná náplň práce
Záměrem bakalářské práce je zjistit postoje sester k jednotlivým formám celoživotního vzdělávání.
K naplnění tohoto záměru byly stanoveny následující cíle:
Provést analýzu literárních a časopiseckých zdrojů informací ve vztahu k řešenému tématu.
Sestavit dotazník vlastní konstrukce, provést jeho pilotní ověření a zadat jej cílové skupině sester.
Zjištěná data utřídit a statisticky zpracovat s využitím programu Statistika CZ12.
Zjištěné výsledky práce zobecnit a navrhnout doporučení pro praxi.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
The aim of the bachelor thesis is to find out the attitudes of nurses to individual forms of lifelong learning. To achieve this aim, the following objectives have been set:
To carry out an analysis of literary and journal sources of information in relation to the solved topic.
To compile a questionnaire of my own design, carry out it´s pilot verification and assign it to the target group of nurses.
To sort the collected data and statistically process it using the CZ12 Statistics program.
To generalize the results of the work and propose recommendations for practice.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK