Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 390)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Biomimetika a její zařazení do výuky na SŠ prostřednictvím učebních úloh
Název práce v češtině: Biomimetika a její zařazení do výuky na SŠ prostřednictvím učebních úloh
Název v anglickém jazyce: Biomimetics and its Incorporation into High School Teaching through Learning Tasks
Klíčová slova: Integrace předmětů, PISA, přírodovědná gramotnost, STEM, učební úlohy.
Klíčová slova anglicky: Integration of subjects, PISA, scientific literacy, STEM, learning tasks.
Akademický rok vypsání: 2022/2023
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra biologie a environmentálních studií (41-KBES)
Vedoucí / školitel: Mgr. Dagmar Říhová, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 10.03.2023
Datum zadání: 10.03.2023
Datum potvrzení stud. oddělením: 11.04.2024
Datum a čas obhajoby: 22.05.2024 00:00
Místo konání obhajoby: M. Rettigové 4, Praha 1, R309, Studovna KBES, 3. patro, vpravo
Datum odevzdání elektronické podoby:13.04.2024
Datum proběhlé obhajoby: 22.05.2024
Předmět: Obhajoba diplomové práce (OSZD105BI)
Oponenti: RNDr. Lenka Pavlasová, Ph.D.
 
 
 
Konzultanti: PhDr. Karel Vojíř, Ph.D.
Ocenění:Práce byla navržena na ocenění
Zásady pro vypracování
- literární rešerše na téma biomimetiky, integrace předmětů, přírodovědné gramotnosti a učebních úlohách
- tvorba komplexních učebních úloh na biomimetická témata pro žáky druhých ročníků SŠ, které slouží k rozvoji přírodovědné gramotnosti
- praktické ověření navržených úloh s cílem zjistit, jak jsou žáci v řešení úloh úspěšní a jak vytvořené úlohy hodnotí
- analýza a interpretace získaných výsledků
Seznam odborné literatury
Blažek, R., & Příhodová, S. (2016). Mezinárodní šetření PISA 2015. Národní zpráva. Přírodovědná gramotnost. ČŠI, Praha.

Černocký, B., Hedvábná, H., Herink, J., Janoušková, S., Kubištová, I., Maršák, J., Pumpr, V., & Svobodová, J. (2011). Přírodovědná gramotnost ve výuce. Příručka pro učitele se souborem úloh. Praha: NÚV. http://www.vuppraha.rvp.cz/wp-content/uploads/2012/01/Prirodovedna_gramotnost.pdf

Dixit, S., & Stefańska, A. (2023). Bio-logic, a review on the biomimetic application in architectural and structural design. Ain Shams Engineering Journal, 14(1), 101822. https://doi.org/https://doi.org/10.1016/j.asej.2022.101822

Chvál, M., Procházková, I., & Straková, J. (2015). Hodnocení výsledků vzdělávání didaktickými testy. Praha: ČŠI. Dostupné z http://www. csicr. cz/cz/Aktuality/Hodnoceni-vysledku-vzdelavani-didaktickymi-testy.

Yurtkuran, S., Kırlı, G., & Taneli, Y. (2013). Learning from Nature: Biomimetic Design in Architectural Education. Procedia - Social and Behavioral Sciences, 89, 633-639. https://doi.org/https://doi.org/10.1016/j.sbspro.2013.08.907
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK