Biomimetika a její zařazení do výuky na SŠ prostřednictvím učebních úloh
Název práce v češtině: | Biomimetika a její zařazení do výuky na SŠ prostřednictvím učebních úloh |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Biomimetics and its Incorporation into High School Teaching through Learning Tasks |
Klíčová slova: | Integrace předmětů, PISA, přírodovědná gramotnost, STEM, učební úlohy. |
Klíčová slova anglicky: | Integration of subjects, PISA, scientific literacy, STEM, learning tasks. |
Akademický rok vypsání: | 2022/2023 |
Typ práce: | diplomová práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra biologie a environmentálních studií (41-KBES) |
Vedoucí / školitel: | Mgr. Dagmar Říhová, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý![]() |
Datum přihlášení: | 10.03.2023 |
Datum zadání: | 10.03.2023 |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 11.04.2024 |
Datum a čas obhajoby: | 22.05.2024 00:00 |
Místo konání obhajoby: | M. Rettigové 4, Praha 1, R309, Studovna KBES, 3. patro, vpravo |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 13.04.2024 |
Datum proběhlé obhajoby: | 22.05.2024 |
Předmět: | Obhajoba diplomové práce (OSZD105BI) |
Oponenti: | RNDr. Lenka Pavlasová, Ph.D. |
Konzultanti: | PhDr. Karel Vojíř, Ph.D. |
Ocenění: | Práce byla navržena na ocenění |
Zásady pro vypracování |
- literární rešerše na téma biomimetiky, integrace předmětů, přírodovědné gramotnosti a učebních úlohách
- tvorba komplexních učebních úloh na biomimetická témata pro žáky druhých ročníků SŠ, které slouží k rozvoji přírodovědné gramotnosti - praktické ověření navržených úloh s cílem zjistit, jak jsou žáci v řešení úloh úspěšní a jak vytvořené úlohy hodnotí - analýza a interpretace získaných výsledků |
Seznam odborné literatury |
Blažek, R., & Příhodová, S. (2016). Mezinárodní šetření PISA 2015. Národní zpráva. Přírodovědná gramotnost. ČŠI, Praha.
Černocký, B., Hedvábná, H., Herink, J., Janoušková, S., Kubištová, I., Maršák, J., Pumpr, V., & Svobodová, J. (2011). Přírodovědná gramotnost ve výuce. Příručka pro učitele se souborem úloh. Praha: NÚV. http://www.vuppraha.rvp.cz/wp-content/uploads/2012/01/Prirodovedna_gramotnost.pdf Dixit, S., & Stefańska, A. (2023). Bio-logic, a review on the biomimetic application in architectural and structural design. Ain Shams Engineering Journal, 14(1), 101822. https://doi.org/https://doi.org/10.1016/j.asej.2022.101822 Chvál, M., Procházková, I., & Straková, J. (2015). Hodnocení výsledků vzdělávání didaktickými testy. Praha: ČŠI. Dostupné z http://www. csicr. cz/cz/Aktuality/Hodnoceni-vysledku-vzdelavani-didaktickymi-testy. Yurtkuran, S., Kırlı, G., & Taneli, Y. (2013). Learning from Nature: Biomimetic Design in Architectural Education. Procedia - Social and Behavioral Sciences, 89, 633-639. https://doi.org/https://doi.org/10.1016/j.sbspro.2013.08.907 |