Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Galerie jako vzdělávací prostor pro předškolní děti – reflexe a inspirace
Název práce v češtině: Galerie jako vzdělávací prostor pro předškolní děti – reflexe a inspirace
Název v anglickém jazyce: Gallery as an educational space for preschool children - reflection and inspiration
Klíčová slova: Galerie Rudolfinum, Kunsthalle Praha, Galerie Villa Pellé, dítě předškolního věku, mateřská škola v galerii, výstavy v galeriích, výstava dětí předškolního věku, RVP PV
Klíčová slova anglicky: Rudolfinum Gallery, Kunsthalle Praha, Villa Pellé Gallery, preschool child, kindergarten in gallery, gallery exhibitions, exhibition of preschool children, Framework Educational Programme
Akademický rok vypsání: 2022/2023
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra výtvarné výchovy (41-KVV)
Vedoucí / školitel: Mgr. Helena Kafková, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 27.02.2023
Datum zadání: 09.03.2023
Datum a čas obhajoby: 16.05.2023 08:30
Místo konání obhajoby: M. Rettigové 8, Praha 1, S101, 101
Datum odevzdání elektronické podoby:17.04.2023
Datum proběhlé obhajoby: 16.05.2023
Předmět: Obhajoba bakalářské práce (UMŠ) (OSZD004MS)
Oponenti: MgA. Lenka Tsikoliya
 
 
 
Konzultanti: Mgr. Vendula Fremlová, Ph.D.
Ocenění:Práce byla navržena na ocenění
Zásady pro vypracování
Zpracujte teoretickou část práce, která se zaměří na:

- prostudování tří výstav v pražských galeriích s důrazem na:
- problematiku galerie jako prostoru pro vzdělávání;
- jako možný oborový kontext;
- koncept dětské výtvarné činnosti;

Popište také typologi výstavních prostor. Prostudujte vývoj dětského výtvarného projevu v modernistickém pojetí výtvarné výchovy a shrňte jeho charakteristiky.

V praktická části se zaměřte na návštěvu vybraných galerijních prostorů a navštivte je s předškolními dětmi. Vytvořte výzkumnou sondu, která popíše přínos těchto exkurzí pro děti. Realizujte didaktický projekt, ve kterém děti reagují na tyto výstavy. Jako součást projektu připravte výstavu dětských prací.
Seznam odborné literatury
FULKOVÁ, Marie, Lucie HAJDUŠKOVÁ, Vladimíra SEHNALÍKOVÁ, Leonora KITZBERGEROVÁ, 2013. Muzejní a galerijní edukace 2. Umění a kultura ve školním kontextu/Učení z umění. Vzdělávací programy Uměleckoprůmyslového musea v Praze a Galerie Rudolfinum 2012 a 2013. Praha: Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta a Uměleckoprůmyslové museum v Praze, ISBN 978–80–729–700–7.
HAZUKOVÁ, Helena a Pavel ŠAMŠULA. Didaktika výtvarné výchovy I. Praha: Univerzita Karlova, 2005. ISBN 80-7290-237-7.
KOŤÁTKOVÁ, Soňa. Dítě a mateřská škola: co by měli rodiče znát, učitelé respektovat a rozvíjet. 2., rozš. a aktualiz. vyd. Praha: Grada Publishing, 2014. Pedagogika. ISBN 978-80-247-4435-3.
Předběžná náplň práce
Teoretickou část práce:
studium vybraných výstav, jejich reflexe jako prostoru pro vzdělávání, jako oborového kontextu a jako konceptu dětské výtvarné činnosti.

Popis typologie výstavních prostor, studium vývoje dětského výtvarného projevu a jeho charakteristik.

Praktická část práce:
Návštěva vybraných galerijních prostrů a na ně navazující projektová práce s předškolními dětmi.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
The theoretical part of the thesis:
study of selected exhibitions, their reflection as a space for education, as a disciplinary context and as a concept of children's artistic activity.

Description of the typology of exhibition spaces, study of the development of children's artistic expression and its characteristics.

Practical part of the thesis:
Visiting selected gallery spaces and follow-up project work with preschool children.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK