Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 393)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Posuzování neverbální bezprostřednosti a sebeúcty dětí prostřednictvím vlastního hodnocení a hodnocení druhého
Název práce v češtině: Posuzování neverbální bezprostřednosti a sebeúcty dětí prostřednictvím vlastního hodnocení a hodnocení druhého
Název v anglickém jazyce: Assessment of nonverbal immediacy and self-esteem of children using self-report and other-report
Akademický rok vypsání: 2022/2023
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra psychologie a věd o životě (24-KPVZ)
Vedoucí / školitel: doc. Mgr. Jitka Lindová, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 13.02.2023
Datum zadání: 13.02.2023
Datum potvrzení stud. oddělením: 14.02.2023
Datum odevzdání elektronické podoby:23.06.2023
Datum proběhlé obhajoby: 22.09.2023
Předmět: Obhajoba bakalářské práce (YBOS001)
Oponenti: PhDr. Marek Urban, Ph.D.
 
 
 
Seznam odborné literatury
Rosenberg, M. (1965). Rosenberg self-esteem scale (RSE). Acceptance and commitment therapy. Measures package, 61(52), 18.
Richmond, V. P., McCroskey, J. C., & Johnson, A. D. (2003). Development of the nonverbal immediacy scale (NIS): Measures of self‐and other‐perceived nonverbal immediacy. Communication Quarterly, 51(4), 504-517.
Předběžná náplň práce
Neverbální bezprostřednost je důležitou součástí neverbální komunikace, během které dochází k bezprostřednímu chování mezi jedinci. Bezprostředním chováním myslíme například oční pohled, gestikulaci, tělesný postoj komunikátora a další. Sebeúctu bychom mohli popsat jako hodnocení vlastní hodnoty a jak se cítíme sami o sobě. Mezi dosavadní nejspolehlivější měřítka pro neverbální bezprostřednost patří S-RoNI dotazník a pro sebeúctu Rosenbergův dotazník. Cílem práce bude porovnat hodnocení rodičů, učitelů a samotných dětí v obou dotaznících, případně jejich upravených verzích.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK