Vědecké uvažování u žáků středních škol
Název práce v češtině: | Vědecké uvažování u žáků středních škol |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Scientific reasoning in secondary school students |
Klíčová slova: | vědecké uvažování|Lawsonův test|střední školy |
Klíčová slova anglicky: | scientific reasoning|Lawson test|secondary schools |
Akademický rok vypsání: | 2022/2023 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | |
Ústav: | Katedra didaktiky fyziky (32-KDF) |
Vedoucí / školitel: | PhDr. Martin Chvál, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
Datum přihlášení: | 19.01.2023 |
Datum zadání: | 19.01.2023 |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 27.01.2023 |
Zásady pro vypracování |
1) Přehled literatury o Lawsonově testu vědeckého uvažování, jeho vlastnostech a výsledcích.
2) Zadání testu v 1. ročnících vybraných pražských středních škol (cca 6 škol). 3) Vyhodnocení testu, poskytnutí zpětné vazby školám, porovnání výsledků mezi školami. |
Seznam odborné literatury |
Dvořáková I. (2011). Lawsonův test. Příspěvek do sborníku konference Dílny Heuréky 2011. KDF MFF UK.
Chvál, M., Procházková, I. & Straková, J. (2015). Hodnocení výsledků vzdělávání didaktickými testy. Praha: Česká školní inspekce. Lawson, A. E. (1978). Development and validation of the classroom test of formal reasoning. Journal of Research in Science Teaching, l5(1):11-24. |