Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 390)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Pilotní tvorba longitudinální skupinové intervence pro předčasně narozené děti s perinatální zátěží ve věku 8-17 let k redukci koordinačních poruch
Název práce v češtině: Pilotní tvorba longitudinální skupinové intervence pro předčasně narozené děti s perinatální zátěží ve věku 8-17 let k redukci koordinačních poruch
Název v anglickém jazyce: Pilot development of a longitudinal group intervention for preterm children with perinatal stress aged 8-17 to reduce coordination disorders
Klíčová slova: předčasně narozené děti, centrální příčiny, motorické obtíže, motorické učení, intervenční přístupy
Klíčová slova anglicky: premature children, central causes, motor difficulties, motor learning, intervention approaches
Akademický rok vypsání: 2022/2023
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Klinika rehabilitace a tělovýchovného lékařství (13-432)
Vedoucí / školitel: doc. PaedDr. Libuše Smolíková, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 04.01.2023
Datum zadání: 18.04.2024
Datum potvrzení stud. oddělením: 18.04.2024
Datum a čas obhajoby: 11.06.2024 08:00
Datum odevzdání elektronické podoby:10.05.2024
Datum odevzdání tištěné podoby:10.05.2024
Do kdy má student odevzdat:13.05.2024
Datum proběhlé obhajoby: 11.06.2024
Oponenti: PaedDr. Irena Zounková, Ph.D.
 
 
 
Předběžná náplň práce
Cíl práce: Sestrojit, poskytnout a zhodnotit longitudinální skupinovou intervenci u předčasně narozených dětí s perinatální zátěží ve věku 8-17 let.
Hlavní hypotéza: Hlavní hypotézou diplomové práce je zlepšení ve všech komponentech i celkovém výsledku testové baterie MABC-2. Na základě zlepšení se v oblasti koordinace dále předpokládáme zvýšený předpoklad rozvoje již specifických pohybových činností a výraznější sociální začlenění mezi své vrstevníky. Vedlejší hypotézou je negativní vliv anamnestických údajů (nižší gestační týden narození a nižší porodní hmotnost) na pokrok po podstoupení intervence.
Metodika: Diplomová práce bude svou tématikou volně navazovat na otázky a výsledky vyplývající z bakalářské práce. Základní širokospektrální teoretické poznatky o předčasně narozených dětech s perinatální zátěží včetně jejich motorického deficitu tedy nebudou obsáhle součástí práce. Teoretická část bude zaměřena na příčiny vzniku motorického deficitu s dopady na motorické učení směřující k v literatuře dohledatelným intervenčním přístupům, které mají snahu ovlivnit koordinačně motorický deficit těchto dětí po opuštění ambulantní individuální fyzioterapie. Mezi dva základní směry patří deficitně a úkolově orientovaný přístup. Z obou směrů bude detailně rozpracován teoretický podklad jejich jednotlivých zástupců a následně přidáním vlastních poznatků utvoří společně metodický design praktické části práce. Objektivizační metodou pro zhodnocení efektu intervence bude hodnotící baterie testů MABC-2. Zmíněná praktická část práce spočívá v aplikaci longitudinální skupinové pohybové terapie na 16 dětí rozdělených na 5 skupin v počtu 3-4 děti v každé skupince ve věku 8-17 let. Délka intervence bude 9 týdnů s frekvencí 1x týdně 60 minut. Všechny děti jsou již od narození vedeny v Centru komplexní péče pro děti s perinatální zátěží na Klinice pediatrie a dědičných poruch metabolismu (KPDPM). Kritéria výběru jsou: děti pod KPDPM, uměle nastavená 30 km vzdálenost z místa bydliště, a především zájem ze strany dětí i rodičů.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK