Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 393)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Začlenění ukrajinských žáků na druhém stupni základní školy
Název práce v češtině: Začlenění ukrajinských žáků na druhém stupni základní školy
Název v anglickém jazyce: Inclusion of Ukrainian pupils in the secondary stage of the primary school
Klíčová slova: ukrajinští žáci, uprchlíci, adaptace, integrační proces, druhý stupeň základní školy
Klíčová slova anglicky: Ukrainian pupils, refugees, adaptation, integration process, second level elementary school
Akademický rok vypsání: 2022/2023
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra psychologie (41-KPSY)
Vedoucí / školitel: PhDr. Ida Viktorová, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 16.12.2022
Datum zadání: 16.12.2022
Datum potvrzení stud. oddělením: 11.04.2024
Datum a čas obhajoby: 13.09.2024 09:45
Datum odevzdání elektronické podoby:11.07.2024
Datum proběhlé obhajoby: 13.09.2024
Předmět: Obhajoba diplomové práce (OSZD005)
Oponenti: PhDr. Miroslav Klusák, CSc.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Diplomová práce se zabývá procesem začleňování ukrajinských žáků druhého stupně na vybrané základní škole ve středočeském kraji. Jedná se o případovou studii několika vybraných žáků – cizinců. Popisuje subjektivní vnímání procesu samotnými aktéry, ale také objektivní pohledy školního prostředí z řad spolužáků, vyučujících a širšího pohledu vedení školy. Pro komplexnější obraz je pozornost věnována i rodinnému zázemí a volnočasovým aktivitám žáků z Ukrajiny. Cílem je zhodnotit proces začleňování žáků z různých oblastí, poukázat na pozitiva, ale i negativa samotného procesu. Zjištěné proměnné by se měly stát podnětem ke zkoumání s návrhem pro jejich eliminaci a transformaci, pro vyšší úspěšnost samotného procesu.
Práce bude kvalitativní, metody – polostrukturované rozhovory žáci, spolužáci, učitelé, vedení školy a rodiče, pozorování, studium materiálů.
Seznam odborné literatury
Mládež a hodnoty ...: výchova k hodnotám v kontextu pluralitní a multikulturní společnosti. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, [200-]-.
HÁJKOVÁ, Vanda a Iva STRNADOVÁ. Inkluzivní vzdělávání: [teorie a praxe]. Praha: Grada, 2010. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-3070-7.
KOSTELECKÁ, Yvona, Richard BRAUN, Jiří HASMAN, Kateřina MACHOVCOVÁ, Jakub PIVARČ, Zuzana HADJ-MOUSSOVÁ a David HÁNA. Žáci-cizinci ve školní třídě. Praha: Univerzita Karlova - Pedagogická fakulta, 2019. ISBN 978-80-7603-087-9.
Národní pedagogický institut České republiky - Ukrajina (npi.cz)
SLAVÍKOVÁ-BOUCHER, Lucie. Český žák-cizinec: metodika pro pedagogické pracovníky zabývající se problematikou dětí/žáků-cizinců. Praha: Národní institut pro další vzdělávání, 2016. ISBN 978-80-86956-87-9.
ZÁLESKÁ, Klára. Podpora školní adaptace dětí-cizinců: náhled do české a norské praxe. Brno: Masarykova univerzita, 2020. ISBN 978-80-210-9649-3.

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK