Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 392)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Assessment in international primary schools in Prague from the teachers´ perspective
Název práce v češtině: Hodnocení žáků na mezinárodních základních školách v Praze z pohledu učitelů
Název v anglickém jazyce: Assessment in international primary schools in Prague from the teachers´ perspective
Klíčová slova: školní hodnocení|mezinárodní školy|základní vzdělávání|pohled učitelů
Klíčová slova anglicky: school assessment|international schools|primary education|teachers' perspectives
Akademický rok vypsání: 2022/2023
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: angličtina
Ústav: Katedra pedagogiky (21-KPED)
Vedoucí / školitel: Mgr. et Mgr. Martin Skutil, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 08.12.2022
Datum zadání: 08.12.2022
Schválení administrátorem: bylo schváleno
Datum potvrzení stud. oddělením: 24.04.2023
Datum a čas obhajoby: 12.06.2025 09:30
Datum odevzdání elektronické podoby:30.04.2025
Datum proběhlé obhajoby: 12.06.2025
Odevzdaná/finalizovaná: odevzdaná studentem a finalizovaná
Oponenti: prof. PaedDr. Ondrej Kaščák, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Cílem této diplomové práce je ukázat, jak učitelé na mezinárodních základních školách v Praze vnímají proces hodnocení. Teoretická část se zabývá hodnocením na základních školách, koncepcí a filozofií mezinárodních škol a vývojem dětí mladšího školního věku. Empirická část popisuje průběh výzkumu a vyvozuje závěry z jeho výsledků. Data budou získána pomocí kvalitativní výzkumné metody prostřednictvím polostrukturovaných rozhovorů s učiteli mezinárodních základních škol v Praze. Očekávaným přínosem této práce je doplnění celkových poznatků o procesu hodnocení na základních školách, konkrétně na mezinárodních základních školách v Praze.
Seznam odborné literatury
Black, P. & Dylan, W. (2009). Assessment and classroom learning. Assessment in Education, 5(1), 7–74.
Gardner, J. (2014). Assessment in Education. SAGE.
Popham, W. J. (2009). Assessment Literacy for Teachers: Faddish or Fundamental? Theory Into Practice, 48(1), 4–11.
Ruiz-Primo, M. A. (2011). Informal formative assessment: The role of instructional dialogues in assessing students’ learning. Studies in Educational Evaluation, 37(1), 15–24.
See, B.H., Gorard, S. & Siddiqui, N. (2016). Teachers' use of research evidence in practice: A pilot study of feedback to enhance learning. Educational research, 58(1), 56-72.
Weimer, M. (2013). Learner-centered teaching: Five key changes to practice. Jossey-Bass.
Wyse, D., Wayward, L. & Pansya, J. (2016). Curriculum, Pedagogy and Assessment. London, SAGE.
Čáp, J., & Mareš, J. (2007). Psychologie pro učitele. Portál.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK