Assessment in international primary schools in Prague from the teachers´ perspective
| Název práce v češtině: | Hodnocení žáků na mezinárodních základních školách v Praze z pohledu učitelů |
|---|---|
| Název v anglickém jazyce: | Assessment in international primary schools in Prague from the teachers´ perspective |
| Klíčová slova: | školní hodnocení|mezinárodní školy|základní vzdělávání|pohled učitelů |
| Klíčová slova anglicky: | school assessment|international schools|primary education|teachers' perspectives |
| Akademický rok vypsání: | 2022/2023 |
| Typ práce: | diplomová práce |
| Jazyk práce: | angličtina |
| Ústav: | Katedra pedagogiky (21-KPED) |
| Vedoucí / školitel: | Mgr. et Mgr. Martin Skutil, Ph.D. |
| Řešitel: | skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
| Datum přihlášení: | 08.12.2022 |
| Datum zadání: | 08.12.2022 |
| Schválení administrátorem: | bylo schváleno |
| Datum potvrzení stud. oddělením: | 24.04.2023 |
| Datum a čas obhajoby: | 12.06.2025 09:30 |
| Datum odevzdání elektronické podoby: | 30.04.2025 |
| Datum proběhlé obhajoby: | 12.06.2025 |
| Odevzdaná/finalizovaná: | odevzdaná studentem a finalizovaná |
| Oponenti: | prof. PaedDr. Ondrej Kaščák, Ph.D. |
| Zásady pro vypracování |
| Cílem této diplomové práce je ukázat, jak učitelé na mezinárodních základních školách v Praze vnímají proces hodnocení. Teoretická část se zabývá hodnocením na základních školách, koncepcí a filozofií mezinárodních škol a vývojem dětí mladšího školního věku. Empirická část popisuje průběh výzkumu a vyvozuje závěry z jeho výsledků. Data budou získána pomocí kvalitativní výzkumné metody prostřednictvím polostrukturovaných rozhovorů s učiteli mezinárodních základních škol v Praze. Očekávaným přínosem této práce je doplnění celkových poznatků o procesu hodnocení na základních školách, konkrétně na mezinárodních základních školách v Praze. |
| Seznam odborné literatury |
| Black, P. & Dylan, W. (2009). Assessment and classroom learning. Assessment in Education, 5(1), 7–74. Gardner, J. (2014). Assessment in Education. SAGE. Popham, W. J. (2009). Assessment Literacy for Teachers: Faddish or Fundamental? Theory Into Practice, 48(1), 4–11. Ruiz-Primo, M. A. (2011). Informal formative assessment: The role of instructional dialogues in assessing students’ learning. Studies in Educational Evaluation, 37(1), 15–24. See, B.H., Gorard, S. & Siddiqui, N. (2016). Teachers' use of research evidence in practice: A pilot study of feedback to enhance learning. Educational research, 58(1), 56-72. Weimer, M. (2013). Learner-centered teaching: Five key changes to practice. Jossey-Bass. Wyse, D., Wayward, L. & Pansya, J. (2016). Curriculum, Pedagogy and Assessment. London, SAGE. Čáp, J., & Mareš, J. (2007). Psychologie pro učitele. Portál. |
- zadáno a potvrzeno stud. odd.