Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Korean interpretations of Hamlet
Název práce v češtině: Korejské interpretace Hamleta
Název v anglickém jazyce: Korean interpretations of Hamlet
Klíčová slova: drama|Shakespeare|Hamlet|Korea
Klíčová slova anglicky: theatre|Shakespeare|Hamlet|Korea
Akademický rok vypsání: 2022/2023
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: angličtina
Ústav: Ústav asijských studií (21-UAS)
Vedoucí / školitel: doc. PhDr. Miriam Löwensteinová, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 28.11.2022
Datum zadání: 28.11.2022
Schválení administrátorem: bylo schváleno
Datum potvrzení stud. oddělením: 12.12.2022
Odevzdaná/finalizovaná: ne
Oponenti: PhDr. Tomáš Horák, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Korejské adaptace Shakespeara stojí na začátku formování moderního korejského divadla a v různém stupni věrnosti i akomodace pokračují už více než sto let. Práce Pavly Faltové se bude věnovat pojetí Shakespearových her od 80. let 20. století po současnost, tedy době, kdy je moderní korejské drama etablované a pro jeho jednotlivé tvůrce je Shakespeare příležitostí, jak rozvinout nejrůznější osobní i tradiční postupy, včetně přizpůsobení Shakespeara korejskému prostředí, tj. jeho koreanizaci. V práci se diplomantka soustředí na následující body:
a) vymezí obsah a rozsah tématu včetně základních pojmů a termínů;
b) přiblíží širší intelektuální a literární kontext, v němž byly Shakespearovy hry v Koreji uvedeny;
c) v klíčové části práce se bude věnovat i) Shakespearovým hrám, které byly v Koreji nejproduktivnější, ii) aspektům Shakespearových děl, jež považují korejští tvůrci za významné, tj. univerzální, a které se naopak rozhodují ze svých adaptací vynechat, čímž iii) poukáže mj. na vývojové trendy korejského divadla obecně i Shakespeara konkrétně; iv) pokusí se popsat aspekty „korejskosti“, vkládané do jednotlivých her a pro jejich podrobnou analýzu se v) zaměří na interpretace Hamleta v experimentálních pojetích.
d) Ve shrnutí zmíní trendy prezentace Hamleta, zejména rozdíly v performanci pro domácí a zahraniční publikum a jejich (pokud možno objektivní) ohlasy.
Seznam odborné literatury
prameny
adaptace Hamleta 1980-2020
literatura
Helou, Ariane, and Julia Reinhard Lupton. 2021 - 2022. Romeo and Juliet, Adaptation and the Arts: Cut Him Out in Little Stars'. London.
Brooks, D.A., Yang, L. & Brinkman, A., 2010. Shakespeare and Asia, Lewiston: The Edwin Mellen Press.
Trivedi, P. & Minami, R., 2010. Re-playing Shakespeare in Asia, New York: Routledge, Taylor & Francis Group.
Ick, J.C.A., Lei, B.-qi B. & Trivedi, P., 2017. Shakespeare's Asian journeys: critical encounters, cultural geographies, and the politics of travel, New York: Routledge.
Quarmby, K.A., 2018. Shamanistic Shakespeare: Korea’s Colonization of Hamlet. LOCAL AND GLOBAL MYTHS IN SHAKESPEAREAN PERFORMANCE, str. 57-73.
Im, Y., 2016. Beyond the Gender Divide: Looking for Shakespeare in Han Tae-Sook’s Lady Macbeth. New theatre quarterly, 32(1), str. 19-30.
Seo, D.-ha, 2021. Modeling from the Hogarth Shakespeare Project for the Korean Contemporary Rewriting of Shakespeare: Jo Nesbø’s Novel "Macbeth" as a Case Study. The international journal of critical cultural studies, 19(2), str. 19-32.
Lee, H.-u, 2011. Shamanism in Korean "Hamlets" since 1990: Exorcising Han. Asian theatre journal, 28(1), pp.104-128.
Cho, D., 2020. HAM IK (Hamlet). Asian Theatre Journal: ATJ, 37(1), str. 255-259.
Choi, S., 2019. Pansori Hamlet Project: Taroo's New Pansori Shakespeare for the Local Audience. Asian theatre journal, 36(2), str. 349-369.
Hamana, E., 2012. This Is, and Is Not, Shakespeare: A Japanese-Korean Transformation of Othello. Revista Alicantina de Estudios Ingleses, 25(25), 179 str.
Im, Y., 2022. Queering Romeo and Juliet in South Korea: Homonormativity as Gay Utopian Fantasy. Theatre research international, 47(3), str. 222-237.
Hsu, Y.-hsin, 2017. Lee Hyon-u's "Hamlet" Q1 and Pedagogical Performance on the Korean Stage: Textual Identity in Intercultural Theatre. Asian theatre journal, 34(2), str. 435-454.
Im, Y., 2008. The Location of Shakespeare in Korea: Lee Yountaek's "Hamlet" and the Mirage of Interculturality. Theatre journal (Washington, D.C.), 60(2), str. 257-276
Lee, A., 2018. The Player King and Kingly Players: Inverting Hamlet in Lee Joon-ik’s King and the Clown (2005). Borrowers and lenders, XII(1).
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK